Sigurjón Þórðarson director HNV Sigríður Hjaltadóttir Health inspector HNV.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Om undersökningen Läsanvisningar för resultatdiagrammen
Advertisements

Learning Study / Stöd för genomförande och dokumentation
Projekt Respekt Strategisk plan: Öka andelen under- representerat kön på utbildningarna Bakgrund: 85 % kvinnor, 15 % män Dekanus gav projektgrupp uppdrag.
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
Nationella kvalitetsregistret inom gynekologisk kirurgi
Plug In - europeisk satsning för enskilda framgångar.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
18 juni Sista rycket! Inför hösten-14.
Workshop vägledning Välkomna. Dagens upplägg 9:00-9:30 Kaffe 9:30:-10:15 Introduktion 10:15-10:55 Ramverkets delar 10:55-11:15 E-delegationens vägledning.
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
Funktion i kompakt format
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Behöver den lokala samverkan stärkas och kompetensen inom psykisk ohälsa utvecklas? KUR- projektet ger möjligheten! KUR-projektet vänder sig till anställda.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Barn och ungas rättigheter BRÅ
Socialt entreprenörskap i ideell verksamhet En studie om de aktiva eldsjälarnas motivation och drivkraft som gör skillnad i samhället.
Ung Företagsamhet ® Har sedan 1980 arbetat med att föra skola och näringsliv närmare varandra En ideell och partipolitiskt obunden organisation som utbildar.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Att gilla eller inte gilla? Om vår egen roll i sociala medier.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Inspektioner vid akutmottagningar i Värmland och Gävleborgs län
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Fokus vård och omsorg Kompetensförsörjning inom välfärdssektorn
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Enkät i gymnasieskolan 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Välkommen till Regional Handledarkonferens 29 nov 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Nulägesanalys 3in Incitament för ökad digital och hållbar innovation i utvecklingen av morgondagens transportsystem.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Sigurjón Þórðarson director HNV Sigríður Hjaltadóttir Health inspector HNV

Syfte Syftet med projektet var uppdelat i tre delar: Bidra med bättre information till konsumenterna genom hemsida med bilder och resultat från inspektionerna Definiera och förbättra nuvarande livsmedelskontroller Driva förbättringar i restauranger

Området på Island människor bor i området

Introduktion Det finns 23 restauranger i området som har öppet under hela året. Projektet inkluderade de restauranger som har öppet under hela året. Deltagande var inte obligatoriskt men alla restaurangerna deltog i studien.

Undersökningen Skyddskläder Temperaturmätningar Städningsschema Mathantering Alla kök dokumenterades med bilder

Resultat GodkändNära godkändIcke godkänd Skyddskläder185 Temperatur1742 Städningsschem a 2021 Mathantering221

Diskussion Vi tror på att projektet uppnådde sitt syfte, det vill säga att bidra med förbättrade arbetsvanor inom restaurangsektorn. I ett fåtal fall har influenserna av inspektionerna minskat under året. För att följa upp effekterna av inspektionerna skall studierna repeteras år 2015.

Diskussion Generellt fick projektet positiv respons från restaurangerna och i lokal media. Projektet gav en bra erfarenhet för att driva ett lokalt pilotprojekt Små lokala projekt är bra för att skapa god erfarenhet och grund till större nationella projekt

Tack