Morgondagens telefonilösningar TILLSAMMANS med sociala medier? Nortel Användaförening / Stockholm 2010-04-21--22 Tomas André VD, Visionutveckling AB Trådlöst.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Är du vår nya kollega i Stockholm?
Advertisements

Kanske är vi goda vänner i ett år...
Ateadagen 2006 Magnus Sallbring, Atea
Vi ser ingenting nytt… vad har ni gjort egentligen? Jo… det är såhär…
Jan Ahlström •f 1950, •civilekonom SSE 1973 •Idag: Affärsängel, Återfallsentreprenör & Styrelseledamot •Driver och äger idag ett privat riskkapitalbolag;
Välkommen till Ungdomssamling!
Les meilleures photos de
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Mobilen – en central funktion för mycket av det vi gör i idag…
Webb 2.0 för företag – med fokus på wiki’s Rickard Hansson, VD Mindroute Sofware AB.
Ulf Wallin, Eskil Fouganthine
Att söka och förvalta kunskap
Välkommen till föreläsning om hur man kan söka sommarjobb
Vision 80/20 Express Fördelar för ÅF: Konkurrenskraftigt pris
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
© 2013 IBM Corporation Pure Data for Analytics (Netezza) David Rådberg BigData Sales SWE.
Vision "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv." Copyright © 2007 Stadium "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Aldijana Puskar Brinellgymnasiet
Göran Husman Office 365 MVP / HumanData AB
Menigo ”Vår kunskap — din framgång”
IPv6 Tobbe Eklöv – @tobbe_interlan.
Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Cloud = Moln Cloud computing Virtualisering
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
Partner Release Note Vision 80/20 for
Nytt telefonisystem för LU
Lunds universitet / LDC Lunds universitets egen IT-partner Presenterar nyheter och vad som är på G Jan-Inge Månsson.
70 % av alla förändringsprojekt fallerar…
Schenker Air & Ocean E-lösningar för sjö- och flygtransporter
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
Kort presentation ny VIP2000 Ny telefonilösning
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Standardisering ger dig mer tid Peter Frodin. EFFECT-Direct / BDD Systems Management Server (SMS) Infrastucture Optimization Model (IOM) Vista Nästa steg.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
SOA >> Fast Forward Daniel Akenine, Teknikchef Microsoft AB.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Värderingsövning/ fyra hörn
A Federation-Ninja’s warstories from the field…
Lync, telefoni och molnet
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 9 oktober 2013 Välkommen!
Finnvedengruppens MS strategi Freddie Larsson IT/IS - chef 
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Välkommen till Sommarkollo 2006
Daniel Nylén, Institutionen för Informatik Organisation 2 C.1 Systemdesign.
”Skolarea”/”skolportal” kommunikation mellan hem och skola
Användar profiler Analytiker Informationsanvändare Specialistfunktioner 5-10% av användarna 15-25% av användarna 65-80% av användarna Reporting Services.
A Lean House –way of describing a Lean system
Kommunikation Leif Marklund. Vilka tjänster och vilken teknik stödjer er kommunikation?
Bekräfta användaren Andreas Cederbom
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Best Practice i sociala medier
Hållbar utveckling Vad ska ni kunna?
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
National Implementation of the GSBPM – The Swedish Experience
LIF e-hälsa 2019 Hur bidrar Sveriges forskande läke­medels­industri till visionen ”Sverige bäst i världen 2025”? Urval hemsidan.
Presentationens avskrift:

Morgondagens telefonilösningar TILLSAMMANS med sociala medier? Nortel Användaförening / Stockholm Tomas André VD, Visionutveckling AB Trådlöst SSID#: homerun User / Pass: (hämtas i receptionen)

Förhållningsregler Vad är det sista du gör innan du börjar ett möte? - HÄNVISAR DIG! så att du inte missar en affärsmöjlighet och respekterar närvaron i mötet...men IDAG uppmanas du att vara som ”kidsen” Använd hashtag #VISION8020goesAVAYA i något av följande medier

Hur kommer morgondagens sociala medier påverka företagens dagliga kommunikation och hur Visionutveckling ser till att du är framtidssäker (med dina kommunikationsapplikationer)! Stockholm 2009 Tomas André VD, Visionutveckling AB

BUZZ / TRENDER 2010 MOLNET SOCIALA MEDIER GRÖN-IT APPLE MICROSOFT GOOGLE

Vision 80/20 Roadmap 2010 Q1Q2Q3Q4Q1Q2Q3Q4Q1Q2Q3Q V80/ (Oct 2009) V80/ (Mar 2010) 3.0 V80/ (Sept 2010) 3.1 Next Vision 80/ Vision 80/ Vision 80/20  Customer improvements  A more modern/flexible GUI  Continued focus on one platform  Added PBX integrations  Added OCS functionality  Improved social media connectivity Vision 80/20  Supports MS OCS rel. 2  Supports MS Exchange 2010  2-way calendar synchronization  Cost management  Improved licensing model Attendant Console  Simplified search for internal and external contacts  Super Office contacts Dialer 2.4 Vision 80/ Vision 80/20  One server solution for CPE!  MS Exchange Contact sync  Improved Lotus Notes support  One GUI for CC and Attendants  Unified logging and statistics

Vår affärsidé Utveckla och marknadsföra programvara för att "Effektivisera organisationers dialoger" inkl. närvarosystem, ContactCenter och talstyrning

HÄNVISNINGEN ÄR DÖD!!! från hösten 2006

MS OCS och Presence – vår död? OCS och presence – HVD-leverantörernas död? microsoft kommer ersätta hänvisningen microsoft kommer att ersätta växeln kommunikation kommer ske via chatt från 2009

Terminologi ”- termen hänvisning översatt till engelska blir ju absence och inte presence som ni snackar om – negativt redan från början...”

Hur gör vi affärer imorgon? AB Det handlar om förväntan...

Vanliga kontaktvägar tomas.andre

...och vanliga sociala medier

Vad är människans drivkraft? Att få bekräftelse… …och att må bra!

Sociala medier handlar helt enkelt inte om pengar. Det handlar om att nå våra mål i livet, o då använder vi de verktyg som finns. Det revolutionerande med de digitala sociala möjligheterna är just att de är sociala. De är en möjlighet för oss som individer att förverkliga våra drömmar, oavsett om de handlar om att få vara med i en diskussionsklubb för likasinnade, att hjälpa fattiga/utsatta/svaga någonstans i världen eller bara ha ett roligare liv med vänner o bekanta. Och drivkraften bakom detta är ju så otroligt mycket starkare än bara att tjäna pengar.

Hur omsätter vi detta i VÅR verklighet –Nya kommunikationsmönster hela tiden –Vi kan inte längre säga att det bara är ”ungdomar” som tillämpar ny teknik Vad är nyckeln med våra system? –Vi vet när man är tillbaka? Kundplacerat eller kommunikation som tjänst? –Vi har anslutningar mot kalendrar/sociala medier...helt enkelt en organisationsdatabas med realtidsinformation om användarna! Reflektion

Framgångsfaktorer – ett öppet system

Händelsestyrd positionering - när jag är hemma -> IVR - när jag är på jobbet -> ring på kontorstelefon Replikering av ”presencestatus” till flera sociala medier Ny svarsknapp? ANSWER DECLINE CALL YOU IN 5 Via TTS informera och sen Callback Morgondagens terminal All funktionalitet som finns idag... Men också... Direktmeddelanden/SMS/chatt

Morgondagens telefonistbord All funktionalitet som finns idag... Men också... Mobilt i helt annan utsträckning Ärver de gamla snabbknapparna men dynamiskt gränssnitt Terminaloberoende Naturlig integration mot övriga informationssystem och sociala medier

Vad blir då ekvationen? ANVÄNDARINFORMATION + KALENDERINFORMATION + POSITIONERING + ”ABSENCE” = GRÖN IT!

Avayas budskap ett år tillbaka...

Kunderna, branschen – ALLA tänker grönt...

Nej – det är inte tur – det är planerad framgång!