Morgondagens telefonilösningar TILLSAMMANS med sociala medier? Nortel Användaförening / Stockholm Tomas André VD, Visionutveckling AB Trådlöst SSID#: homerun User / Pass: (hämtas i receptionen)
Förhållningsregler Vad är det sista du gör innan du börjar ett möte? - HÄNVISAR DIG! så att du inte missar en affärsmöjlighet och respekterar närvaron i mötet...men IDAG uppmanas du att vara som ”kidsen” Använd hashtag #VISION8020goesAVAYA i något av följande medier
Hur kommer morgondagens sociala medier påverka företagens dagliga kommunikation och hur Visionutveckling ser till att du är framtidssäker (med dina kommunikationsapplikationer)! Stockholm 2009 Tomas André VD, Visionutveckling AB
BUZZ / TRENDER 2010 MOLNET SOCIALA MEDIER GRÖN-IT APPLE MICROSOFT GOOGLE
Vision 80/20 Roadmap 2010 Q1Q2Q3Q4Q1Q2Q3Q4Q1Q2Q3Q V80/ (Oct 2009) V80/ (Mar 2010) 3.0 V80/ (Sept 2010) 3.1 Next Vision 80/ Vision 80/ Vision 80/20 Customer improvements A more modern/flexible GUI Continued focus on one platform Added PBX integrations Added OCS functionality Improved social media connectivity Vision 80/20 Supports MS OCS rel. 2 Supports MS Exchange 2010 2-way calendar synchronization Cost management Improved licensing model Attendant Console Simplified search for internal and external contacts Super Office contacts Dialer 2.4 Vision 80/ Vision 80/20 One server solution for CPE! MS Exchange Contact sync Improved Lotus Notes support One GUI for CC and Attendants Unified logging and statistics
Vår affärsidé Utveckla och marknadsföra programvara för att "Effektivisera organisationers dialoger" inkl. närvarosystem, ContactCenter och talstyrning
HÄNVISNINGEN ÄR DÖD!!! från hösten 2006
MS OCS och Presence – vår död? OCS och presence – HVD-leverantörernas död? microsoft kommer ersätta hänvisningen microsoft kommer att ersätta växeln kommunikation kommer ske via chatt från 2009
Terminologi ”- termen hänvisning översatt till engelska blir ju absence och inte presence som ni snackar om – negativt redan från början...”
Hur gör vi affärer imorgon? AB Det handlar om förväntan...
Vanliga kontaktvägar tomas.andre
...och vanliga sociala medier
Vad är människans drivkraft? Att få bekräftelse… …och att må bra!
Sociala medier handlar helt enkelt inte om pengar. Det handlar om att nå våra mål i livet, o då använder vi de verktyg som finns. Det revolutionerande med de digitala sociala möjligheterna är just att de är sociala. De är en möjlighet för oss som individer att förverkliga våra drömmar, oavsett om de handlar om att få vara med i en diskussionsklubb för likasinnade, att hjälpa fattiga/utsatta/svaga någonstans i världen eller bara ha ett roligare liv med vänner o bekanta. Och drivkraften bakom detta är ju så otroligt mycket starkare än bara att tjäna pengar.
Hur omsätter vi detta i VÅR verklighet –Nya kommunikationsmönster hela tiden –Vi kan inte längre säga att det bara är ”ungdomar” som tillämpar ny teknik Vad är nyckeln med våra system? –Vi vet när man är tillbaka? Kundplacerat eller kommunikation som tjänst? –Vi har anslutningar mot kalendrar/sociala medier...helt enkelt en organisationsdatabas med realtidsinformation om användarna! Reflektion
Framgångsfaktorer – ett öppet system
Händelsestyrd positionering - när jag är hemma -> IVR - när jag är på jobbet -> ring på kontorstelefon Replikering av ”presencestatus” till flera sociala medier Ny svarsknapp? ANSWER DECLINE CALL YOU IN 5 Via TTS informera och sen Callback Morgondagens terminal All funktionalitet som finns idag... Men också... Direktmeddelanden/SMS/chatt
Morgondagens telefonistbord All funktionalitet som finns idag... Men också... Mobilt i helt annan utsträckning Ärver de gamla snabbknapparna men dynamiskt gränssnitt Terminaloberoende Naturlig integration mot övriga informationssystem och sociala medier
Vad blir då ekvationen? ANVÄNDARINFORMATION + KALENDERINFORMATION + POSITIONERING + ”ABSENCE” = GRÖN IT!
Avayas budskap ett år tillbaka...
Kunderna, branschen – ALLA tänker grönt...
Nej – det är inte tur – det är planerad framgång!