Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
Advertisements

Socialdepartementet Vårdkvalitet ur ett patientperspektiv SSN 23 november 2010.
1 Kommunens kvalitet i korthet - resultat 2010 Är gräset grönare hos grann- kommunen?
Kundundersökning mars 2010
Landstingsplan Landstinget i Kalmar län.
Delaktighet inom hälso- och sjukvården 1 Juni 2014 BjH.
Resultatredovisning Primärvården våren 2010 Västra Götalandsregionen Susanne Tedsjö.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
Hur står sig sjukvården i Östergötland? Nationell jämförelse mellan landsting 2007 Presskonferens 8 okt 2007.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Stora additionstabellen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
ÖREBRO LÄNS LANDSTING Ange vårdcentral NamnAntal% A. Adolfsbergs vårdcentral00 B. Askersunds vårdcentral00 C. Baggängens vårdcentral00 D. Brickebackens.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
BORIS Resultat 2009 BORIS – Barn Obesitas Register i Sverige
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
De nationella riktlinjerna: Vad innebär de för läkaren? Levnadsvanor och läkarrollen 2012 – Lars Jerdén Lars Weinehall.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Sydsvenska Industri- och Handelskammaren - Infrastruktur i Skåne Februari 2014 Toivo Sjörén Freja Blomdahl.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Ett projektarbete under ST i allmänmedicin av Magnus Röjvall
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Värdekompass koloncancerprocessen
Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten – Nivå två Nivå tre – Nivå fyra » Nivå fem 1 Regionalt möte Bröstprocessen.
BjH 8 mars BjH 8 mars
Nationell Kvalitetsdag för primärvården 2009 Fortbildning för Allmänläkare i Kronobergs län Resultat från SFAM-Kronobergs Fortbildningsenkät.
1177 – ett av Sveriges viktigaste nummer Nina Håkansson Enheten för vårdkommunikation, Region Skåne Lund
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Patientenkät på specialisttandvården december 2012 Frågor rörande - tillgänglighet - bemötande - information - delaktighet - förtroende Svarsfrekvens =
Nationell Patientenkät Primärvården – hösten 2010 Landstinget i Värmland Jenny Roxenius.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
NATIONELL PATIENTENKÄT specialiserad somatisk vård 2014
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 1 Nationella patientenkäten – Kalmar län

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 2 Syfte Öka patientens delaktighet i vården Underlätta för patientperspektiv i förbättringsarbetet Utveckla och förbättra vården Underlätta patienternas hälsoval

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 3 40 enheter Urval v Urvalet omfattar patienter som besökt läkare på medverkande enheter enkäter 64,6 % svarat Primärvårdsenkät hösten 2009

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 4 Urvalsstorlekar ”Små” vårdcentraler 150 enkäter eller totalurval (upp till 300 patienter/månad) ”Mellanstora” vårdcentraler 200 enkäter (mellan 300 och 1000 patienter/månad) ”Stora” vårdcentraler ca 250 enkäter (fler än 1000 patienter/månad)

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 5 Svarsfrekvenser Svarsfrekv ens Landstin get Riket Totalt64,6%59,4% Män61,2%55,4% Kvinnor67,0%62,3% Barn (målsman) 48,9%44,2%

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 6 Publik redovisning 18 febr Webb Landstinget i Kalmar län –Resultat med en övergripande kommentar/enhet –Korstabulering –Länkar Om Landstinget  Kvalitet och förbättring  Kvalitetsjämförelse  Nationell patientenkät. Webb Indikators –Ingen landstingsjämförelse –”Helhetsintryck” för samtliga enheter i ett landsting visas först –Kan jämföra max 3 enheter –Jämförelse av nio resultatindikatorer –En enhets alla resultat nås via länk till Pdf Webb se – Sjukvårdsrådgivningen Jämförelsetjänst som underlag för vårdval är på plats i april

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 7 Resultatindikatorer Bemötande Kände du att du blev bemött med respekt och på ett hänsynsfullt sätt? Delaktighet Kände du dig delaktig i beslut om din vård och behandling, så mycket som du önskade? Förtroende Kände du förtroende för den läkare som du träffade? Helhetsintryck Hur värderar du som helhet den vård/behandling du fick?

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 8 Resultatindikatorer forts. Information Fick du tillräcklig information om ditt tillstånd? Rekommendera Skulle du rekommendera den här mottagningen till andra? Tillgänglighet Vad anser du om tiden du fick vänta? (tills du fick komma på ditt besök) Upplevd nytta Anser du att ditt aktuella behov av sjukvård blivit tillgodosett vid ditt besök på mottagningen?

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 9 Beräkningsgrunder Beräkningsgrunder Patientupplevd kvalitet A4 Hur var bemötandet från den person som tog emot din tidsbeställning? Svarsalternativ Andel svarande Vikt PUK-score Utmärkt 40% 1 40 Mycket bra 20% 0,75 15 Bra 25% 0,5 12,5 Någorlunda 10% 0,25 02,5 Dåligt 5% 0 0 Totalt 70

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 10 Bemötande

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 11 Delaktighet

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 12 Helhetsintryck

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 13 Information

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 14 Tillgänglighet

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 15 Förtroende

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 16 Upplevd nytta

Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem Hälsovalsenheten, Sofia Barakat 17 Rekommendera