Vad är bloggar? Trendbaren 2005-02-09. Att känna igen en blogg 1. Senaste inlägget överst 2. Permalänkar 3. Prenumerera på uppdateringar 1. 2. 3. ©2005.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
LinkedIn som en tjänst för nätverksbildande Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Advertisements

Om blogging SenITel 17 februari 2005 Anita Rissler SeniorNet Lidingö SenITel 17 februari 2005 Anita Rissler SeniorNet Lidingö.
1. Varför finns det pengar?
Personalaktuellts Lönedag 2012 Marianne Carell FörsäkringsGirot
Läsfrämjande inom studieförbunden Kultur i Väst
Sociala medier – hajp eller morgondagens mötesplats? Madeleine Sjöstedt Erik Jennische.
Affärsmässigt drivna IT-satsningar i småföretag - en potential för fler nya jobb T Stockholms Handelskammare Microsoft Synovate Temo: David Ahlin.
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Solen Skolskjuts Användarmöte / /23.
Fakta om social media i sverige Sammanställt av Hans Kullin, Juni 2011.
PER AHLBOM PARTNERANSVARIG DIBS Oktober, KORT OM DIBS • kunder •13 miljon konsumenter •100 miljarder SEK •1 miljard transaktioner på tisdag.
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Ljungby Grundläggande datautbildning Kursledare Anna Prissberg It-pedagog från AV-Media Kronoberg.
1.
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
23 saker •Fortbildningskurs 8 februari- 4 juni 2008 •Syften: Uppmuntra personalen att experimentera samt att lära sig mer om nya tjänster och verktyg.
Presentation vid Brobyggardagen 2005
Marknadsföring & Internet
Blogg! Nicklas Lundblad. Agenda •Inledning, ordförklaringar och exempel •Bloggar i politiken •Bloggen och samhället •Att leva i bloggosfären.
INFINITE96BLOG PRESENTATION. ÄGARE JAG HETER DEMAN JAG HAR EN PASSION FÖR SKÖNHET OCH VILL HJÄLPA ANDRA NÅ SINA FULLA SKÖNHET POTENTIAL. DÄRFÖR ÖPPNADE.
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Q3 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
E-Smart våren 2008 Välkomna!. PROGRAM e-utvecklarna inleder Jan Hylén –om lärresurser och trender Paus Samling i seminariegrupp.
Stora additionstabellen
Botniabanan är igång, godsbangårdar håller på att färdigställas i både Umeå och Örnsköldsvik, både politiker och företagare är överens om att allt mer.
1 Bankeryd-Habo Indien-projektet Tirupur Rotarys hjälpby: Veerapandi.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
1.
Nya förutsättningar för lärande
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Turismens historia kapitel 2.
Gröna näringen – en framtidsbransch!. Sid 2 | Lantbrukarnas Riksförbund Välkommen till de gröna näringarna Varor och tjänster som alla behöver – 4 procent.
”Vi är bäst på att utnyttja de möjligheter den nya världen ger!” Strategi för framgång! Vi lyfter blicken! Bejakar förändring! Går på expeditioner!
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
App vs webb Andreas Sjöström. © Sogeti Andreas Sjöström Sogeti App Center New Technology Leadership Award 2011 Topp 10 utvecklare i Sverige 2010 (IDG)
Affärer med offentlig sektor Några exempel på hur LOU tillämpas i Sverige Torneå 22 februari 2011 Nils Knutsson.
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information.
Webbfrukost 15 mars Webbpolicy ●Viktigaste kommunikationskanal ●Innehåll och struktur efter besökaren ●Tydlig avsändare – på varje webbsida ●Ett.
Bloggar – en introduktion Berghs ”How big are blogs? Try Johannes Gutenberg out for size.” - Business Week.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Press och media Så kan pressarbete hjälpa oss att nå en mer demokratisk och solidarisk värld fri från droger.
Q4 Rapport 2014 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Sociala samarbetsverktyg och molntjänster Anne Månsson.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
PEPPOL – en infrastruktur för effektivare e-kommunikation.
LIFT: Den egna planen DEN EGNA PLANEN Ett av målen med LIFT, och din slutredovisning.
1 Anneli Juhlin FP
18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.
Q3-rapport 2009 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
Manual Offentliga jobb Chefer HR-funktion Version 1.0
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
Vem litar du på? Om sociala medier och sociala nätverk Dataträff hos SeniorNet Södermalm 28 april 2010 Anita Rissler SeniorNet Lidingö.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
1 Ny redovisning av AKU fr o m oktober år Heltidsstuderande som sökt och kan arbeta räknas som arbetslösa.
Blogg! Nicklas Lundblad. Agenda Inledning, ordförklaringar och exempel Bloggar i politiken Bloggen och samhället Att leva i bloggosfären.
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Improve today. Optimise tomorrow Bemanningsplanering för en värld i rörelse Enri Bimbashi, Product Manager.
en snabbguide till de enklaste funtionerna
Lös rebusen för att få reda på vad Veckans fördjupning handlar om!
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Läs mer om det Microsoft Nyheter i SharePoint
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Presentationens avskrift:

Vad är bloggar? Trendbaren

Att känna igen en blogg 1. Senaste inlägget överst 2. Permalänkar 3. Prenumerera på uppdateringar ©2005 Henrik Torstensson

Vad är en blogg? "blogg (från eng. weblog), webbjournal, webblogg, personlig och öppen dagbok på webben. Man kan även se begreppet som ett mellanting mellan personliga kolumner i dagstidningar och dagböcker. En typisk blogg innehåller iakttagelser och synpunkter på dagsaktuella händelser, länkar till intressanta och aktuella webbsidor m.m (...) (Nationalencyklopedin)

Bloggar är en trend Veckans Affärer : En av de nya stjärnorna Fortune : 2005 års främsta trend inom IT Merriam-Webster : Årets ord 2004 TIME : Bloggare kandidat till Årets person DNs ledarsida : En av årets trender 2004

Hur många finns det? 7 % har startat en blogg (Pew) 27 % läser bloggar (Pew) 6,8 miljoner bloggar (Technorati) nya bloggar om dagen (Technorati) bloggare i Sverige

Kan man lita på bloggar? Läs med ett kritiskt öga Det är enkelt att ljuga i en blogg… …men det är svårt att inte bli upptäckt.

Från blogg till New York Times 12 sept – inlägg på en communitysajt 14 sept – stora bloggar skriver om det 16 sept – företaget kommenterar 17 sept – New York Times och AP 22 sept – produkten dras tillbaka

Vilka är det som bloggar? Kunder Konkurrenter Kollegor Konsulter/branschfolk

Fyra personer som bloggar Bob Lutz vice ordförande General Motors Jan Kilström vd Nils Hansson Åkeri Margot Wallström EU-kommissionär Robert Scoble teknisk evangelist Microsoft

De bloggar för att… de kan uppmärksammas av journalister kommunicera med kunder dela kunskap med kollegor göra livet jobbigare för konkurrenterna

Därför är bloggar viktiga Bloggar ger en djupare och bredare bild av världen än traditionell media. Med en bättre bild blir det enklare att analysera och förstå vad som händer. Bättre förståelse leder till bättre affärer.

Frågor? e-post: telefon: ©2005 Henrik Torstensson