Framgångsdriv med Microsoft Dynamics CRM Name Titel Datum
Kunder driver din framgång Det är viktigt att effektivt hantera hela kundlivscykeln – från marknadsföring, försäljning, service, till eftermarknad– detta är kristiskt för varje företags lönsamhet och tillväxt. “… companies with high customer satisfaction scores have blown the S&P 500 out of the water, especially over the last few years. Not only have they produced higher stock returns, but their stock values and cash flows have been less volatile.” - Harvard Business Review, March 2007
Traditionella CRM-säljare har misslyckats “Spending has reached an all-time high, with expectations nearly as lofty. But implementation failure rates have not improved, nor have ROI metrics.” AMR Research, September 2007 “User adoption remains a challenge, with 33% to 47% of customer management applications facing serious adoption issues.” AMR Research, September 2007
Framgång är en funktion av att systemet passar Passar de Anställda Rätt användarupplevelse för varje roll Passar ditt Företag Snabbt att implementera för att möta dina specifika behov Passar din Miljö Snabbt att driftsätta. Utnyttjar och integrerar med dina redan gjorda investeringar
Microsofts vision för CRM Arbetar som Du gör Levererar en användarvänlig lösning Levererar ett starkt konfigurerbart arbetsflöde Arbetar på det sätt som Din verksamhet gör Levererar en flexibel plattform som förenklar integration Fungerar så som teknologi ska
Ett ögonkast på Microsoft CRM Över 11,000 kunder från småföretag till koncerner Över 500,000 användare i mer än 80 länder Globalt nätverk av mjukvara och partners Snabbt, flexibelt och värt pengarna Full CRM svit som innehåller marknad, sälj, och service Office-igenkänning för snabb anpassning Multispråkfunktion med mer än 25 språk Avancerad SOA / Web services arkitektur
Dynamics CRM: Global Kundstock Små företag Medelstora företag Koncerner SMALL BUSINESS: The Mole Clinic: The MOLE Clinic has assembled a team of the world’s best consulting dermatologists; each a professor with between 10 and 25 years experience. They log in to hosted Dynamics CRM from hospitals and institutes around the world to diagnose the mole images. Nurses can also use the Dynamics CRM laptop client to operate mobile clinics. They are trying to arrange a mobile clinic at Microsoft’s UK headquarters to coincide with the launch of Dynamics CRM 4.0. Healthcare Industry Partner Hosted Live CRM Total Structures: Manufacturing Industry “We exhausted the limits of the manual systems we had in place and Microsoft Dynamics serves a vital role in substantially increasing the efficiency of our sales people.” Adrian Forbes-Black, Vice President Microsoft CRM leads the sales people through the process. It was a no-brainer to go with Microsoft Dynamics CRM because an increase in efficiency alone will more than make up for the costs. On Premise Arab Telecom: “Microsoft CRM will be a key tool in helping us meet our sales, support and marketing growth objectives throughout the Middle East and Africa.” Shahad Ibrahim, Director of Sales and Marketing Due to the collaboration-supporting functionality of Microsoft Dynamics CRM, managers believe they can shorten their sales cycle to generate more sales. Telecommunications Industry MIDMARKET: On Premise Healthcare PAML: Increased call center productivity. Integrating Microsoft CRM with Microsoft Office Outlook messaging and PAML’s lab information system enables client service representatives to quickly answer questions about test results or the status of orders from within the CRM application, so PAML was able to accelerate response times and handle 15 percent more calls in its call center without hiring additional staff. Improved customer retention. Before Microsoft CRM, PAML estimated 20 percent of customer churn in its largest region was because of poor customer service; that number has been reduced to zero. Because all employees ― not just client service staff ― have access to updated customer information, they can track problems more effectively and have reduced customer inquiry response time from three days to less than one day, increasing customer retention and retaining profits of more than $400,000 a year. We’ve been able to provide our customers with same-day responses, reducing wait times that used to range up to three days. Rosalee Allan, Senior Vice President and Chief Operations Officer South African Tourism: The solution’s multi-tenancy capabilities enable each of the agency’s three divisions to tailor their discrete data and processes to meet their unique challenges. And the multi-currency, multi-language features fit perfectly with the agency’s global operations. Media & Entertainment Industry “Microsoft CRM met the biggest burning desire for our organization. The need to organize, store and access customer data so that it becomes an institutional asset that we don’t lose when someone gets a job elsewhere.” Fiona Buckner, Manager of e-business. ENTERPRISE: Professional Services Industry On Premise – 900 + users growing to 3,000 Jones Lang LaSalle Jones Lang LaSalle switched from salesforce.com for a flexible standards-based global platform that works the way its people do. By leveraging the deployment options available on Microsoft Dynamics CRM, Jones Lang LaSalle was able to begin its implementation rapidly with on-demand CRM, then move the deployment on-premise for complete flexibility and control. Using the hosted solution for demonstrations and initial customizations, JLL assembled a user group to provide feedback on functionality that would help prepare for the eventual on-site deployment. JLL was able to learn which features the sales force would actually want and use, and put together a robust set of requirements that met all user needs for the global deployment. Jones Lang LaSalle is a global real estate leader with approximately 160 offices worldwide in over 50 countries. With 2006 revenue of more than $2.0 billion, the company provides comprehensive integrated real estate and investment management expertise on a local, regional and global level to owner, occupier and investor clients. Integrated Healthcare Industry On Premise – 1,200 users Maccabi Health Care Services Maccabi serves 1.7M members in Israel. Dynamics CRM is the hub of patient information and is used in hospitals, clinics, labs and in contact center. The CRM system surfaces critical information from SAP and an AS400. Maccabi is a thought-leader in Customer Service in Israel. This CRM application really forms the center hub of all patient information including billing info, disease mgmt, records, health regimes, etc… Users that touch it range from front-line employees to back-office personnel.
Att driva globala kunder framåt Nortel förlitar sig på Microsoft Dynamics CRM:s flexibilitet och anpassningsförmåga som passar en global koncern med mer än 3000 användare. ING anpassade Microsoft Dynamics CRM för att få ett mer produktivt globalt system för inköp och försäljningsverksamhet. MCF använder sig av Microsoft Dynamics CRM för att minska ärendesamtalstiden med 80 % per samtal och orderläggningstiden med 90 %. Mitsubishi Caterpillar Equinox anpassade Microsoft Dynamics CRM för att driva sina säljprocesser med 8 % högre personalproduktivitet samt 5 % högre ledningsproduktivitet. Cold Stone Creamery sköter sin medlemsskapsklubb i Microsoft Dynamics CRM, vilket har sparat dem miljontals dollar under 3 år.
Microsoft Dynamics CRM svit Full CRM-svit med flexibilitet Interaktioner Marknadsföring Försäljning Service xRM Affärsprocesser SOA Flexibel implementation
Snabbt och enkelt säljstöd Gränssnitt som känns igen Ökar användandet och produktiviteten Arbetsflöden som driver säljprocessen ökar effektiviteten samt minskar risken för fel Inbyggd säljintelligens ger korrekt insyn och förhandsberäkningar
Kört hårt och produktiviteten kommer att löna sig Ett prospect efterfrågar mer information via webben. Ett prospect skapas upp med rätt säljaktiviteter knutna till sig (workflow). Prospectet skickas till rätt säljare som stänger affärern. Prospectet skickas automatiskt till innesälj som kvalificerar och bedömer prospectet.
HIDDEN SLIDE For a deep dive into Sales (discussion with VP, Directors, Sales Managers), drop the Sales BDM Deck in here for more content Pick and choose the slides that are most relevant to your audience
Snabb och enkel kundservice Flexibla kundanpassningar byggda på en stark plattform ger stöd för en föränderlig verksamhet Avancerad workflow- hantering ger kunden en positiv serviceupplevelse. Kompletta ärenderapporter från det enkla till det mer sofistikerade OLAP
Kör hårt och servicen blir ett plus i kanten Ärenden kommer in via telefon, webb, eller andra kanaler. Ärendet skickas automatiskt till den person som bäst kan hjälpa till och är ledig. Ärendet skapas genom flödeshantering. Kunskapsdatabasen söks igenom och en lösning föreslås.
HIDDEN SLIDE For a deep dive into Customer Service (discussion with VP, Directors, Managers), you can drop the Service BDM Deck in here for more content Leverage the slides that are most relevant to your audience
Enkelt och effektivt marknadsstöd Segmenteringsverktyg som hjälper dig att bearbeta “rätt” kunder. Arbetsflödesdriven- processes ökar chansen att nå “rätt” kunder på “rätt” sätt. Sammanställning av all kommunikation sparar tid och pengar.
Kör hårt och du kommer synas på marknaden En ny kampanj budgeteras, godkänns, och genomförs via olika kanaler. Kampanjsvar fångas upp; ROI följs upp och rapporteras regelbundet
HIDDEN SLIDE For a deep dive into Marketing (discussion with VP, Directors, Managers), you can drop the Marketing Automation BDM Deck in here Leverage the slides that are most relevant to your audience
Framgång är beroende av Flexibilitet Flexibilitet och valfrihet : Välj ägande – köpa loss eller prenumerationslicens Välj leverans – Egen server eller Hostat Välj hur användande - Outlook, webbläsare, mobil, annat Förändra närhelst din organisation/verklighet förändras ©2005 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary. 19 © 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
Varför välja Microsoft Dynamics CRM? “Om du vet hur du använder något av Microsofts Officeprogram, så vet du hur använder Microsofts CRM produkt.” - AMR Research, November 2007 “Kunder gillar Microsoft Dynamics CRM’s användarvänlighet och den låga inkörströskeln jämfört med andra CRM applikationer.” - Forrester Research, February 2007
DISKUSSION
Bilagor
Dynamics CRM för småföretag Microsoft Dynamics CRM levererar lösningar för tusentals små företag runt om i världen Nyckelord: Enkel, intuitiv användarupplevelse för Outlook och Internet Explorer. Integrerat marknad, försäljning och ärendehanteringsstöd. Enkel konfiguration av rapporter, workflow m.m
Dynamics CRM för medelstora företag Microsoft Dynamics CRM levererar lösningar för tusentals medelstora företag runt om i världen Nyckelord: Enkel, intuitiv användarupplevelse för Outlook och Internet Explorer. Integrerat marknad, försäljning och ärendehanteringsstöd. Enkel konfiguration av kort, rapporter, workflow, datamodell m.m Web service integration
Dynamics CRM för koncerner Microsoft Dynamics CRM levererar lösningar för hundratals koncerner runt om i världen Nyckelord : Rollbaserad användning Enkel konfiguration av kort, rapporter, workflow, datamodell m.m Web service integration Flexibel SOA plattform Skalbart
Microsoft Dynamics CRM arkitektur