Intentia Std ver 1.0 May 2000 1 Intentia Support

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Data3 - 30:e september 2013 Hur får en kompositör betalt när musiken spelas på Spotify? ICE Service AB Mats Lidström
Advertisements

Börjar ert fiber ta slut?
Sponsoravtal Platina, Guld, Silver & Brons, DU VÄLJER ?
Automatic Delivery Rewards
Projektet och syftet med upphandlingen 1. 2 GIS är ett av flera verktyg för stöd i och utveckling av den kommunala verksamheten.
Sid 1, 4-april-08, © Automation Region Automation Region Stockholm Business Region 4 mars 2009 företag, högskola och samhälle i samverkan.
Global Opportunity. LÖSNING PROBLEM Hur kan du hjälpa till?
Ensize och EDOC Martin Jansson Ensize AB
Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
Varför är det viktigt att mäta?
Katarina Jonsson Vendor Manager, Software.
VÄGLEDNING I NYTTOREALISERING Prioriteringsmodell Bilaga 6
Domarassistenten.com - en introduktion för domare
Konferens och evenemang
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
miljoner medlemmar** - I över 200 länder Målet är att bli en av de 5 största Sociala Communities i världen -
Fujitsu 1. © Fujitsu 2008 Stockholm Libris inspirationsdag Kristian Wallin Anne Sandfær Fujitsu Services A/S.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Geospatial Solutions Sweden AB  Kommer GeoSol garantera support på TB2?  Ja, vi kan garantera support på Topobase2.  Kommer GeoSol utveckla ny KBFunk.
Försök med hemleverans. Ansvar för det som säljs. Ansvar för att motverka alkoholens negativa effekter. Ansvar för en bra service. Systembolagets roll:
Prissättning av produkter och tjänster Nicola Brun Statistikcentralen
Principer för SMHIs datapolicy
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
Affärsintegration och Asset Management
SS Standard för tekniska försörjningssystem
SIS/TK 511, Ledningssystem för trafiksäkerhet
Site Talk Vacation Club produktpresentation •© Unaico All Rights Reserved.
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Kommunfastigheter Örebro, 1 Copyright 2005 © TAC SVENSKA AB ”Säkra och lönsamma fastigheter genom system i samverkan”
MIIS 2003 – User Identity Lifecycle Management
Privata och publika moln Kund X Anders Brännfors
Nätverket Hälsofrämjande sjukhus och vårdorganisationer (HFS)
Malmo Karlskrona Halmstad Vaxjo Kalmar Visby Jonkoping Linkoping Nykoping Gavle Falun Harnosand Lulea Vasteras NORRBOTTEN VASTERBOTTEN VASTERNORRLAND JAMTLAND.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH. SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Presentation Jämte, Estland, Västerbotten, Stockholm.
LU - Central e-posttjänst E-post Nytt e-postsystem för LU-anställda.
Röj en mina Röj-en-minas uppdrag är att engagera människor för en minfri värld. Röj-en-mina har hittills röjt 333 minfält. Därmed har kvadratmeter.
Effektstyrning® av IT Vad är det? Varför då? Hur gör man?
AGCO Corporation AGCO Corporation, grundat år 1990, är ett världsledande företag inom design, tillverkning och distribution av lantbruksmaskiner.
Spam/virus-kontroll 1 Spam/virus-kontroll vid Lunds universitet.
Balanspunkten i verksamheter Balanspunkten_v1.ppt Sven-Håkan Olsson, Definitivus.
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Capona presentation.
Projekt och Arkitektur
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Dagens problematik Trygghetslarm.
Tillsammans räddar vi liv
1 1 Vänsterskolan Partiskolan Sveriges socialdemokratiska parti bildas 1917 Arbetarrörelsen splittras, revolutioner i hela Europa, Vänsterpartiet.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Landtransport ÖsterrikeSverige DB Schenker DB Schenker i Österrike Schenker & Co AG 11 terminaler anställda kvm lageryta Hanterar.
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Välkommen till Sommarkollo 2006
Välkommen till Framtidens boende. Vad vi vill inom projektet: Skapa ett energisnålt bostadsområde som kombinerar välbefinnande med energisnål teknik.
Hälsofrämjande sjukhus och vårdorganisationer (HFS) Det svenska nätverket Hälsofrämjande sjukhus och vårdorganisationer (HFS) …en del av det internationella.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Enterprise Europe Network 1 -Rådgivning som tar Europa till företagen Christina Lugnet GD, Tillväxtverket.
Europeisk finansiering för forskning och utveckling i små- och medelstora företag EUREKA och Eurostars Peter Lindberg Internationella Avdelningen
DB SCHENKERfairs&exhibitions Specialister på mäss- och eventlogistik Transporter för mässor och event Marknad: Hela världen Kontor: Göteborg.
Riktlinjer Dokumentation Kompetens- utveckling Stödmaterial.
GIS i fokus vid sanering av vattennära industrimark
GS1 systemet för elmarknaden. © 2009 GS1 Sweden Mest kända produkt 2.
Arvika!. Arvika invånare varav ca i tätorten. Beläget ca 40 km från norska gränsen. Karlstad km Stockholm
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
PROJEKT Projektkurs - DA7075 VT04.
Nöjdare kunder med tydliga servicenivåer Therese Bülow BiTA Service Management AB Callcenter i fokus, Stockholm qpril 2012.
Öppen frågestund 21 juni 2017 Adobe Connect.
ISS-koncernen idag En av världens 5 största privata arbetsgivare och med drygt medarbetare i ett 53 länder Sammantaget över Business-to-Business-kunder.
När systemen aldrig någonsin får stanna
Svetskommissionen Svetsutbildning i världsklass
Hur gör vi inom Turismvetenskap?
Dewey - kan bibliotek i 138 länder ha fel?
Länsförsäkringar Stockholm
Presentationens avskrift:

Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support

Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Agenda Våra målsättningar Våra tjänster Organisation Att tänka på som kund

Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Våra målsättningar Erbjuda våra kunder en högklassig support efter driftsstarten med Intentia-lösningen Vi skall erbjuda samma support över hela ‘Intentia-världen’ Vi skall erbjuda våra kunder möjligheten att välja olika nivåer av support Vi skall även fungera som stöd åt Intentias konsulter under implementationsfasen.

Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Våra avtalsnivåer Brons  Vår mininivå som ger tillgång till Intentia Support till en låg fast kostnad. Utnyttjande av våra tjänster debiteras per timme. Silver  Vår standard nivå för kunder med ’normala’ krav på stöd och tillgänglighet. Guld  Vår nivå för kunder med höga krav på stöd och tillgänglighet. Platina  Vår nivå för kunder med extremt höga krav på stöd och tillgänglighet.

Intentia Std ver 1.0 May Standard Tjänster (inkluderat/exkluderat beroende på vald nivå )  Rådgivning/Frågor  Incidenthantering  Databas rättningar Öppettider (varierar beroende på vald nivå)  8 tim/dag vardagar  12 tim/dag vardagar  24 tim/dag 7 dagar/vecka Garanterade inställelsetider beroende på prioritet och vald nivå  Kritisk  Hög  Medium  Låg Tilläggstjänster (inkluderat/ exkluderat)  Uppföljningsmöten  ’Hälsokontroller’ Intentia Support Våra avtalsnivåer

Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Prioritering av incidenter Kunden sätter initialt prioritet på incidenten: Kritiskt  Incident som är kritisk för kundens affärsverksamhet, programvaran går inte att starta om och ingen temporär lösning finns att tillgå Hög  Incident som allvarligt påverkar kundens affärsverksamhet, viktiga funktioner av programvaran är inte tillgänglig och ingen temporär lösning finns att tillgå Medium  Incident som inte allvarligt påverkar kundens affärsverksamhet och det finns instruktioner för hur den uppkomna situationen kan undvikas Låg  Incident som i ringa omfattning påverkar kundens affärsverksamhet.

Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Arbetsflöde Intentia Kund Intentia Support Intentia Partner Intentia R&D Competence Center 3:e parts produkter En kontaktpunkt för Movexrelaterade incidenter Landsunika applikationer Lokala applikationer Movexapplikationen Ansvarig för hanteringen av incidenten Industriapplikationer Tex: Streamserve

Intentia Std ver 1.0 May i-Support - 4 regionala centers i Europa Nordic Denmark Sweden Norway Finland BBI UK Ireland Benelux Latin France Spain Italy Portugal Dach Germany Austria Switzerland Poland

Intentia Std ver 1.0 May i-Support Global Nordic Denmark Sweden Norway Finland BBI UK Ireland Benelux Latin France Spain Italy Portugal Dach Germany Austria Switzerland Poland USA Europe Australia

Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support 24 X 7 Vår lösning Americas Europe Asia Pacific Användning av tidszoner för att erbjuda support 24 X 7 “Follow the SUN”

Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Organisation Nordic 50+ heltidsarbetande support konsulter som finns på följande orter:  Odense:  Stockholm  Göteborg  Malmö Vi har idag 200+ kunder

Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Organisation Europe Vi är idag drygt 100 supportkonsulter på heltid. Hanterar incidenter ca 700 kunder När alla länder i Europa är med i Intentia Support så beräknar vi att vara minst 150 konsulter

Intentia Std ver 1.0 May Att tänka på som kund Definiera Ert support-flöde  förankra  kommunicera  Super-user’n = Nyckelperson Dokumentera Er systemmiljö  regelverk  modifieringar  testmiljö/produktionsmiljö Ställ krav / bli en beställare  beställningsrutiner  testrutiner

Intentia Std ver 1.0 May Välkommen till Intentia Support!