Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support
Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Agenda Våra målsättningar Våra tjänster Organisation Att tänka på som kund
Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Våra målsättningar Erbjuda våra kunder en högklassig support efter driftsstarten med Intentia-lösningen Vi skall erbjuda samma support över hela ‘Intentia-världen’ Vi skall erbjuda våra kunder möjligheten att välja olika nivåer av support Vi skall även fungera som stöd åt Intentias konsulter under implementationsfasen.
Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Våra avtalsnivåer Brons Vår mininivå som ger tillgång till Intentia Support till en låg fast kostnad. Utnyttjande av våra tjänster debiteras per timme. Silver Vår standard nivå för kunder med ’normala’ krav på stöd och tillgänglighet. Guld Vår nivå för kunder med höga krav på stöd och tillgänglighet. Platina Vår nivå för kunder med extremt höga krav på stöd och tillgänglighet.
Intentia Std ver 1.0 May Standard Tjänster (inkluderat/exkluderat beroende på vald nivå ) Rådgivning/Frågor Incidenthantering Databas rättningar Öppettider (varierar beroende på vald nivå) 8 tim/dag vardagar 12 tim/dag vardagar 24 tim/dag 7 dagar/vecka Garanterade inställelsetider beroende på prioritet och vald nivå Kritisk Hög Medium Låg Tilläggstjänster (inkluderat/ exkluderat) Uppföljningsmöten ’Hälsokontroller’ Intentia Support Våra avtalsnivåer
Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Prioritering av incidenter Kunden sätter initialt prioritet på incidenten: Kritiskt Incident som är kritisk för kundens affärsverksamhet, programvaran går inte att starta om och ingen temporär lösning finns att tillgå Hög Incident som allvarligt påverkar kundens affärsverksamhet, viktiga funktioner av programvaran är inte tillgänglig och ingen temporär lösning finns att tillgå Medium Incident som inte allvarligt påverkar kundens affärsverksamhet och det finns instruktioner för hur den uppkomna situationen kan undvikas Låg Incident som i ringa omfattning påverkar kundens affärsverksamhet.
Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Arbetsflöde Intentia Kund Intentia Support Intentia Partner Intentia R&D Competence Center 3:e parts produkter En kontaktpunkt för Movexrelaterade incidenter Landsunika applikationer Lokala applikationer Movexapplikationen Ansvarig för hanteringen av incidenten Industriapplikationer Tex: Streamserve
Intentia Std ver 1.0 May i-Support - 4 regionala centers i Europa Nordic Denmark Sweden Norway Finland BBI UK Ireland Benelux Latin France Spain Italy Portugal Dach Germany Austria Switzerland Poland
Intentia Std ver 1.0 May i-Support Global Nordic Denmark Sweden Norway Finland BBI UK Ireland Benelux Latin France Spain Italy Portugal Dach Germany Austria Switzerland Poland USA Europe Australia
Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support 24 X 7 Vår lösning Americas Europe Asia Pacific Användning av tidszoner för att erbjuda support 24 X 7 “Follow the SUN”
Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Organisation Nordic 50+ heltidsarbetande support konsulter som finns på följande orter: Odense: Stockholm Göteborg Malmö Vi har idag 200+ kunder
Intentia Std ver 1.0 May Intentia Support Organisation Europe Vi är idag drygt 100 supportkonsulter på heltid. Hanterar incidenter ca 700 kunder När alla länder i Europa är med i Intentia Support så beräknar vi att vara minst 150 konsulter
Intentia Std ver 1.0 May Att tänka på som kund Definiera Ert support-flöde förankra kommunicera Super-user’n = Nyckelperson Dokumentera Er systemmiljö regelverk modifieringar testmiljö/produktionsmiljö Ställ krav / bli en beställare beställningsrutiner testrutiner
Intentia Std ver 1.0 May Välkommen till Intentia Support!