Mobilitet Förbättra relationen med kunderna och vinn fler affärer.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Handledning för innehavare och kontaktpersoner i JPBS.
Advertisements

Microsoft® Lync™ 2010 Utbildning i delegering
SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Har du anställda som behöver använda bärbara datorer eller surfplattor för att komma åt affärskritiska program utanför kontoret? Har.
BPOS till Office 365 – övergång för befintliga BPOS-kunder
Office Ready PC och Office trial
Page 1 GADD Software en introduktion Publik version, September 2013, gaddsoftware.com.
Serverkampanj för småföretag – genom återförsäljarpresentation Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Malin Dandenell Nyheterna i Office 2013 Malin Dandenell
PETER Nicks Product Marketing Manager
Hardware OS Data, User settings Applications IT utmaningar Beroenden mellan PC komponenter hämmar flexibiliteten Vad förändras Beroenden bryts med hjälp.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Frågor Allmän IT-kunskap avsnitt 1 kapitel 1 Repetition 4
Mjukvara och nätverk Vad är det?.
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Veien til effektivt vedlikehold Path AS – vägen till effektivt underhåll Presenterat av: Hermod Martinsen Maria Metsola Datum:21 oktober 2008.
Agenda Introduktion Vad ingår i Office System? Förbättrad hantering av e-post, kontakter och kalenderinformation Exchange 2003 Outlook 2003 Windows Mobile.
Unified Communications – realtidskommunikation och webbkonferens
Bo Linde Solution Specialist EPM Microsoft AB Project Server.
Verktyg för att hantera IT-Projekt
Välkommen till Vinn fler affärer. 2 Dagens agenda People Ready SäljproduktivitetDemoServicetillgänglighetDemoPausIbitecOfficesystem.
Microsoft Dynamics CRM 3.0
MIIS 2003 – User Identity Lifecycle Management
2007 Microsoft Office System - Klienten Pontus Haglund Mid Market Solutions Specialist Microsoft AB.
Säkerhet i praktiken – med Windows Server 2003 och XP! Marcus Thorén, MCT, MCSE+Security Security Consultant Nexus Security Consultants Technology Nexus.
Våra kunders behov Behov
Mobila Lösningar— Exchange Server 2003 Patrick Hvid Kerfi AB Patrick Hvid Kerfi AB.
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
Office 2007 Sänk kostnaderna, öka produktiviteten
Kompetenshöjning Öka verksamhetsnyttan av gjorda IT-investeringar Kompetenshöjning.
En effektiv IT-struktur med en gemensam standardarbetsplats
Business Intelligence
A Federation-Ninja’s warstories from the field…
Sommarkollo Samarbete i Office System och Windows Vista Pontus Haglund Mid Market Solution Specialist Microsoft AB.
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Presentationsöversikt Syfte med presentationen: Ge en första introduktion till nyheterna i Windows Vista Målgrupp: TDMs i små till stora organisationer.
Microsoft Dynamics AX (fd Axapta)
Användar profiler Analytiker Informationsanvändare Specialistfunktioner 5-10% av användarna 15-25% av användarna 65-80% av användarna Reporting Services.
28% av alla CRM-projekt går aldrig “ live” I en ERP implementation används inte 46% av de inköpta licenserna. 60% av kostnaden för implementation läggs.
TUG Konferens Djurönäset 12:e April Patrik Zander, Sr Sales Engineer.
Hur skapa effektiva kampanjer? © 2006 Microsoft Corporation and Capgemini U.S. LLC 1.
Windows Server Agenda Hanterbarhet  Server Manager  Powershell Säkerhet  Server Core  Brandväggen och Ipsec Prestandaförbättringar  Virtualisering.
Windows Vista: Administration Maria Johansson 10 nyheter som gör livet som administratör lättare.
Anything else? Yes, a Windows client "To Go", please! Tim Nilimaa.
Göra mer med färre verktyg Sälja produkter och tjänster Arbeta utanför kontoret Information i fara Arbeta effektivare Marknad och försäljning Säkerhetskopiering.
Datscha Bank & Finans Outlook April Vad är Datscha? Webbaserad tjänst Kommersiella fastigheter Information och värdering användare 300 bolag.
LEDANDE FÖRETAGSKOMMUNIKATION FÖR DEN DIGITALA ÅLDERN Avaya Användarförening Mars 2016 Göteborg Tomas Wangdell Sverigechef Avaya.
Avancerade Funktioner
Bringapillow.com. Online Dating- A great way to find your love! The words ‘Love’ and ‘Relationship’ are close to every heart. Indeed, they are beautiful!
Lycka till med din dator! Fler guider på Good Luck!
Marcus Grindange, COO Abe Zachariah, Backend-utvecklare
Hosting Licensiering och program för hosters
Välkomna! Digitala verktyg
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SI.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RS.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.IN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.VN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RO.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.EE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.CO.IL.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.BG.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AFRICA.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.MX.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LT.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LV.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SK.
Presentationens avskrift:

Mobilitet Förbättra relationen med kunderna och vinn fler affärer

Mobilitet ett allt viktigare konkurrensmedel "Möjlighet till mobil arbetsstyrka hamnade på tredje plats när det gällde tekniska prioriteringar för kalenderåret 2006.“ 1 "80 % av de organisationer som har mobiliserat åtminstone en tillämpning säger att detta motsvarade eller överträffade deras förväntningar.“ 3 1: Gartner, pressmeddelande "Gartner Survey of 1,400 CIOs Shows Transformation of IT Organization is Accelerating", januari 2006; 2: StrategyAnalytics, “Mobile Business Application Outlook”, januari 2006; 3: IDC "Mobilizing the Enterprise in 2006, dok.nr 33677", juli "Under 2006 uppskattar vi att antalet mobila yrkesutövare* kommer att växa till ungefär två tredjedelar av personalen." 2

Trender 2007 Källa: Radar Group International

Utmaning Hur kan jag hjälpa medlemmarna i mina team att förbli uppdaterade och produktiva när de befinner sig utanför kontoret? Utmaning Hur kan jag välja en lösning som fungerar idag … och om fem år? Utmaning Hur kan min personal bli snabbare på hantera kundförfrågningar och finnas till hands under resor? Utmaningar när det gäller att hantera en mobil arbetsstyrka

Mail till alla med bibehållna eller sänkta kostnader för IT, support och infrastruktur Förändra affärsprocesserna och modet att förnya företaget Öka intäkterna genom rätt verktyg och enkla lösningar för de stora grupperna Utmaningen

Hur kan jag hjälpa medlemmarna i mina team att förbli uppdaterade och produktiva när de befinner sig utanför kontoret? 1. "Min kalender är fullspäckad av möten och som vanligt sitter jag i bilen hela dagen … Det finns inte särskilt mycket tid för att förbereda eftermiddagens presentationer." Kalle, marknadsdirekt ör för en klädbutikskedja Samarbeta med kollegor på en annan plats Få åtkomst till och uppdatera data på distans Utnyttja "dödtid" under resor

Mobilt scenario: Produktivitet Får en förfrågan om en månadsrapport. Öppnar sin e-post med sin Windows Mobile-enhet. Skickar ett e-postmeddelande till en kollega och ber henne skicka ett utkast av rapporten Befinner sig på ett filialkontor och blir ombedd att visa den senaste marknadsföringsplanen. Öppnar företagets planer och noterar snabbt förslag med hjälp av Groove Granskar utkastet. Måste korrigera en uppgift i kalkylbladet. Använder Excel Mobile för att redigera kalkylbladet och Outlook Mobile för att skicka ett e-postmeddelande till teamet Kalle får ett e-postmeddelande med sin uppdaterade presentation från sin assistent. Granskar och övar på presentationen med hjälp av en mobil version av PowerPoint Under ett möte får Kalle ett meddelande med en fråga om han kan hålla sin presentation tidigare på mötet med ledningsgruppen. Kalle svarar att han hinner. Tar emot via Communicator Mobile. "Jag kan hålla mig uppdaterad och produktiv, även när jag befinner mig på resande fot." – Kalle, marknadsdirektör

Hur kan min personal hantera kundförfrågningar och finnas till hands under resor? 2. "Ja, vi knöt ihop allting sent i går kväll. Teamet gjorde ett riktigt bra jobb med det här anbudet och jag hinner med en snabbkoll precis före mötet nu på morgonen..." Nina, kontoansvari g för en distributör Hantera förändringar i sista stund Förbereda och skicka anbud på resande fot Påskynda beslutsfattande med åtkomst till aktuella data

Mobilt scenario: Respons Presentation för kundens ledningsgrupp. Minimerar avbrott genom att justera presentations- inställningarna i Windows Vista I bilen på väg till kunden får Nina ett e- postmeddelande om att en prisförändring är på gång. Nina läser e- postmeddelandet på sin Windows Mobile-enhet Får ett e-postmeddelande om att prisändringen har genomförts. Öppnar Microsoft CRM Mobile 3.0 för att kontrollera den tidigare ordervolymen för att se om denna order påverkas av prisförändringen Medan kunden ställer frågor till Nina … Kontrollerar uppskattade leveransdatum – med hjälp av Microsoft CRM Mobile 3.0. Kunden skriver på kontraktet Träffar teamet för att arbeta med att uppdatera presentationen av anbudet på ett kafé intill kundens kontor. Simultanredigering via Windows Meeting Space – ingen uppladdning eller överföring av filer. "Allt som har med kunder att göra – oavsett om de är nya eller befintliga – är mitt ansvar." – Nina, kontoansvarig

Hur kan jag välja en lösning som fungerar idag … och om fem år? 3. "Jag måste vara säker på att de mobila lösningarna fungerar tillsammans med det vi redan använder, att de kan integreras i infrastrukturen, är skalbara och flexibla när det gäller våra behov i framtiden." Tim, IT-ansvarig på ett tillverkningsföretag med 150 anställda Hjälper till att säkra miljön och befintliga data Kompatibel med befintliga lösningar Flexibel och skalbar för att klara av tillväxt och föränderliga behov

Mobilt scenario: Anpassningsförmåga VD:n ber om en rapport om systemintegrations- processen för ett företag som nyligen köpts upp. Tim ser förfrågan när han lämnar kontoret På ett möte med en leverantör får han veta att det finns en robust mobil version av företagets befintliga CRM- program för de nya användarna på det uppköpta företaget Han talar med systemadministratören i telefon. De 200 användarna av Windows Mobile-enheter på det uppköpta företaget kan läggas till på deras Exchange 2003 utan att det krävs några nya servrar Under ett möte på kontoret får han veta att de flesta nya användare på det uppköpta företaget kommer att använda Windows XP på sina nuvarande bärbara datorer. Kontaktar systemadministratören och bekräftar att Windows XP- användarna på det uppköpta företaget kommer att vara kompatibla med företagets Vista-användare Får veta att en chef på det uppköpta företaget inte har accepterat villkoren. Använder Bit Locker för att skydda känslig företagsdata på dennes bärbara dator. "När det gäller IT-investeringar är det jag som har det yttersta ansvaret." – Tim, IT-ansvarig

6 Det är 6 gånger troligare att en ”mycket nöjd” kund gör ytterligare ett inköp än en kund som bara är ”nöjd”. Konsekvenserna för affäreren Företag som lyckas behålla ytterligare 5% av kunderna ökar vanligtvis lönsamheten med 25% Att skaffa nya kunder är mellan 4 och 10 gånger dyrare än att behålla befintliga kunder 90% av kunderna säger att personligt anpassad service skulle påverka deras vilja att köpa igen positivt Källor i appendix

Return on Investment för Mobilitet  Öka försäljningstiden  Förbättrat internt samarbete  Öka servicetillgänglighet  Förbättrat internt samarbete  Öka försäljningsproduktiviteten  Minska kostnaderna och resor  Minska tiden för problemlösning  Förbättra serviceproduktiviteten Exempel på förbättringar  Standardisering av infrastruktur  Maximera utnyttjandet av gjorda investeringar

Varför Microsoft?

Microsofts investeringar i mobilitet Utvecklingsverktyg Tillämpningar Operativsystem Infrastruktur

© 2006 Microsoft Corporation. Med ensamrätt. Microsoft, Windows, Windows Vista och andra produktnamn är eller kan vara varumärken och/eller registrerade varumärken i USA och i andra länder. Informationen i presentationen är endast avsedd som information och representerar Microsoft Corporations aktuella syn från och med publiceringsdatumet. Eftersom Microsoft måste reagera på förändrade förhållanden på marknaden skall den inte tolkas som ett åtagande från Microsofts sida. Microsoft kan inte heller garantera riktigheten i information som läggs fram efter datumet för publicering. MICROSOFT UTFÄRDAR INGA GARANTIER, VARKEN UTTRYCKLIGA ELLER UNDERFÖRSTÅDDA, ANGÅENDE INFORMATIONEN I DETTA DOKUMENT.

ISAFirewall Firewall Perimeter Network (DMZ) Mobile Infrastructure Windows 2003 or 2000 AD/GC Server Ex2003Front-EndServer Ex2003 Back- End Servers OWA Clients (HTTP / HTML) Pocket PC, Smartphone, 3 rd Party Sync (HTTP / HTML) Outlook Mobile Access xHTML, cHTML, HTML Outlook Clients (RPC/HTTP) Firewall

Same look and feel and contact list as desktop client Conversation window Access multiple forms of communication with a contact, including via the mobile phone from the same interface

Kommunikation & samarbete Live Communication Server Integrera med telefoni Tillgänglighets- information

Microsoft Confidential Microsoft CRM 3.0 Mobile CRM for organizations using Microsoft Office and Outlook Sales, marketing, and, reporting, and analysis tools CRM Mobile: Device managed account data Track sales and service activities Features: Collect / download prospect info Schedule appointments on-site Data entry / queries – support for custom forms Up-to-date data with Microsoft CRM 3.0 server CRM CRM Mobile

En inbox  Mail,  Fax,  Mobil meddelanden Allt hanterat från ett verktyg  Desktop: Office Outlook  Web: Outlook Web Access  Mobil: Exchange ActiveSync  Vanlig telefon: Outlook Voice Access Kommunikation & samarbete Exchange 2007

Enhetlig affärskommunikation Kommunikation centrerad kring människor med banbrytande ekonomifunktioner Personligt och intuitivt Personlig tillgänglighet för effektivt samarbete Rikt, intuitivt, smidigt integrerat Tillgängligt överallt, med alla slags enheter Bekvämt och integrerat Bekvämt och i sitt sammanhang Integrerat med samarbetsverktyg Rik plattform med ett stort partnerekosystem Flexibelt och pålitligt Banbrytande program och tjänsteekonomi Flexibel, integrerad, effektiv infrastruktur Betrodd, säker, pålitlig plattform TILLBAKA TILL HUVUDPRESENTATIONEN

Gör det möjligt att arbeta var som helst Gör företaget mobilt för att öka dess räckvidd och genomslagskraft Utöka datorns möjligheter Mobile Outlook och Office Communicator – konsekvent, välbekant Hitta personer och information i hela företaget Leverera LOB-program (SAP, Siebel) när det behövs Stöd ett stort antal anpassade lösningar Utöka programmen så att de motsvarar branschspecifika behov Tillgång till SharePoint-platser för att dra nytta av företags- innehåll.NET Compact Framework för snabb utveckling Säkra, hantera och kontrollera innehåll Administrera, lås data och radera enheter via fjärranslutning Tvinga lösenord att uppfylla policy Enkel inloggning för direktuppkoppling till företagsnätverket TILLBAKA TILL HUVUDPRESENTATIONEN

©2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. Windows Mobile and Microsoft Office Create, view, edit and send documents with Microsoft ® Office Word Mobile Edit spreadsheets, view charts and more with Microsoft ® Office Excel ® Mobile Review presentations with Microsoft ® Office PowerPoint ® Mobile Use Internet Explorer Mobile to access the web and web based applications Capture notes on the go and copy notes from device to desktop using Microsoft ® Office OneNote ® Mobile

©2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. Windows Mobile and Office Live Communications Server Synchronized communicating and collaborating while in the office or on the go. Microsoft Office ® Communicator Mobile allows users to stay connected real-time even when away from their desktops with: Presence and location information Access to IM contacts Schedule/Out Of Office (OOF) integration The ability to make Voice over Internet Protocol (VoIP) calls to other Communicator users Microsoft Office Communicator Microsoft Office Communicator Mobile

Windows Mobile allows employees to respond quickly when on the go. Wireless, over-the-air access to Outlook and other critical business information using Microsoft Office® Outlook® Mobile -- no cradling required. , contact information and task lists are available at all times – online or offline Review calendar from “today” screen: schedule, decline and accept meetings Travel light with a single device for voice, PIM and Workers with wireless spend an average of 63 more minutes a day being productive [Radicati Group] Windows Mobile and Microsoft Outlook

©2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. Windows Mobile and Windows Vista Windows Vista™ makes it easy to connect and synchronize Windows Mobile powered devices. Sync Center in Windows Vista helps customers manage the synchronization of data between PCs, between PCs and servers, or between PCs and mobile devices. It provides the gateway to Windows Mobile Device Center (previously known as ActiveSync), enabling customers to: Set up Windows Mobile powered devices to synchronize Outlook , calendar, contacts and tasks. Easily manage files on Windows Mobile powered devices. Easily transfer multimedia (music, pictures and videos) between PC and device. Obtain the latest software and features for Windows Mobile with Windows Update. Windows Mobile Device Center