VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Uppföljning som verktyg Magnus Lagercrantz För ett samhälle där alla kan delta på lika villkor oavsett funktionsförmåga.
Advertisements

HSB Göteborg JÄMIX och andra jämställdhetsnyckeltal 2007 års rapport.
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
MODUL 1: ATT VARA SAMHÄLLSMEDBORGARE, YTTRANDE- OCH INFORMATIONSFRIHET, TILLGÅNG TILL INFORMATION, DET DEMOKRATISKA SAMTALET OCH LIVSLÅNGT LÄRANDE.
Varför är det viktigt att mäta?
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
BOSTAD FÖRST ÖREBRO VERDANDI OCH RIA-DORKAS 3 ÅR ( )
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Vikten av att nätverka
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Svensk Mediarådgivning är en mediabyrå med kunskaper inom sökmedia och Internetannonsering. Vi sköter hela processen av söktjänster åt företagaren, allt.
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
Anders Månson David Danielsson
Föreläsning PGA 5 september 2011 Thomas Sonesson MONTREE AB.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef
Marknadsplan Sandström de Wit
Ett arbete med att etablera
Rotary behöver en stark image Christina Bredin
Den nya Bostadsmarknadsenkäten
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
ANNA ÅLENIUS MATHSON º International PR Manager º LinkedIn º Bloggar MND.
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Konfidentiellt 2 BOXER I KORTHET 3DOKUMENTNAMNET ÄNDRAS I SIDHUVUD/SIDFOT Boxers affärsidé är att erbjuda attraktiva programpaket till ett konkurrenskraftigt.
Dialog inom hela SPF Dialog föreningar Dialog distrikt Dialog förbundet Gemensam viljeriktning.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Logistics platforms for improved strategic flexibility
Effektstyrning® av IT Vad är det? Varför då? Hur gör man?
ETT GOLFSVERIGE I FÖRÄNDRING ANDERS HAMMARSTRÖM. Läget i Golfsverige Mellan 2003 – 2008  Tappat 30% juniormedlemmar  Tapp i alla åldrar upp till 40.
Mål- och resultatstyrning
Mattis Bergquist
Utvärdering av processmognad
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
VÄLKOMNA till seminarium om Business Health – ett modernt synsätt på hälsa som utgår från affären
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
Telecomfakta 026 –
Nytta per skattekrona - Arbetsmodell för att öka, utvärdera och upphandla nytta i offentliga verksamheter Johan Gunnars, Chef Strategiska Projekt.
custice . fakta . presentation
ÖKANDE GRAD AV NÄRVARO STÄLLER ÖKADE KRAV PÅ ETABLERING I NORGE Etableringskrav på den norska marknaden Källa: Skatteverket, Brreg, KPMG, Business Sweden.
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
1 Innehåll Branschen  Vision  Förhållningssätt  Fjärrvärmens idé Föreningen  Verksamhetsidé  Rollfördelning  Strategiska prioriteringar Mål  Kommunikation.
Tankens Trädgård - från idé till PrAkademi! Ordförande Ingrid Thuresson –29 VÄLKOMMEN!
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Christoffers Clothing Company
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
© Fujitsu Services, 2003 ARC ALEPH Reporting Center
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Eneffektiv användning En effektiv användning av resurser.
Vendingfakta 026 –
Rev Vässa dina möten – för Huddinge kommun© Vikraft & KomVäx Rev 1© Facilitatorhuset Pia Larsson Maria.
PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
Improve today. Optimise tomorrow Bemanningsplanering för en värld i rörelse Enri Bimbashi, Product Manager.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Christian Berner Tech Trade
Kommunikationsprocesser
Att styra organisationer med konkurrens
Presentationens avskrift:

VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN MEDIAPILOT AB MediaPilot VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN TILL HJÄLTAR 1 1

MEDIAPILOT – SPECIALISTER PÅ MEDIEANALYSER VILKA ÄR VI? MediaPilot MEDIAPILOT – SPECIALISTER PÅ MEDIEANALYSER Nordens ledande medieanalysföretag Erbjuder en unik webblösning som integrerar all publik bevakning inom kommunikation. Medlemmar i AMEC Jobbar med 15 språk, på 25 marknader Ser över helhetsbilden, analyserar sociala- och redaktionella medier Har 35 anställda, verksamma i hela Norden Följ oss www.twitter.com/mediapilot

MEDIAPILOT – SPECIALISTER PÅ MEDIEANALYSER - CASE VAD GÖR VI? MediaPilot MEDIAPILOT – SPECIALISTER PÅ MEDIEANALYSER - CASE PUBLIC AFFAIRS PRODUKT PR KOMMUNIKATION INTERN KOMMUNIKATION EXTERN KOMMUNIKATION BUSINESS INTELLIGENCE INVESTERAR RELATIONER

Klassiska rapporter kombinerat med interaktiv Dashboard HUR? MediaPilot Klassiska rapporter kombinerat med interaktiv Dashboard

ALLT SOM GÅR ATT MÄTA GÅR ATT FÖRBÄTTRA VARFÖR Mäta? MediaPilot ALLT SOM GÅR ATT MÄTA GÅR ATT FÖRBÄTTRA

MEDIAPILOT – SPECIALISTER PÅ MEDIEANALYSER Case MediaPilot MEDIAPILOT – SPECIALISTER PÅ MEDIEANALYSER Viasat Sverige Uppdrag; Bli bäst i branschen på kundservice Metod; Tillgång till verktyg Mediapilot 3.0 samt löpande mätning över tid med månadsvis rapportering samt nyhetslarm. Resultat; Ökad kundnöjdhet samt minskad kostnad kundservice, ökad försäljning och marknadsandel jämför med konkurrenter, fått upp PR/socialal medier på agendan i ledningsgruppen och styrelsen.

ARBETSSÄTT MediaPilot Från pitch till fame

KUNDER MediaPilot