Förskolan Butterflys värdegrund

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
För att göra avklippta hörn på en bild använder man sig av verktyget Picture Shape. Detta verktyg hittar du under fliken Picture Tools (som du får upp.
Advertisements

We had a problem… 30% drop out or changing We need students to make better choises from the beginning. How do we prepare students to do a "good choice"?
SOA Governance with SOA Software For BUGS Martin Svensson.
RYMDTEMA Space-topic Dokumentation över år 2:s arbete Documentation over the work in second degree.
Den engelska ing-formen
ÖGONBLICKSBILDER FRÅN EN VÄRLD I FÖRÄNDRING. Wolfgang Sachs.
You should put a comma before a person’s name if you're talking directly to them… Come here, Lily! …or when you are introducing or talking about a person.
Your Name I am Perfect and loved as i am Everybody Fits I Focus on my strenghts I am worth $ _________ a month Focus on your own goal 15 min SeeLiveFeel.
Forskarservice – under arbete Stefan Carlstein Högskolebiblioteket i Jönköping
1.Numerical differentiation and quadrature Discrete differentiation and integration Ordinary.
Aims and outcomes Levnadsvillkor, attityder, värderingar och traditioner samt sociala, politiska och kulturella förhållanden i olika sammanhang och delar.
Kom och utveckla din syn på ledarskap!. Hur möter du de nya kraven på dig som ledare, säljare och i serviceyrken? Välkommen till frukostmöte om LUCK-konceptet.
Get more efficient use of IFS Application with
Vägledningscentrum Career guidance centre
Workshop 7 mars 2013 Välkomna Dagens tema: Crowdsourcing Dagens talare 7/3/13 Behovsdriven utveckling i praktiken 1.
1 CD5560 FABER Formal Languages, Automata and Models of Computation Exercise 2 Mälardalen University 2007.
Motivation Terese Stenfors Motivation Vad är det? –Motivation is concerned with our movements or actions, and what determines them.
Utflykt till Järna och utbyte med Youth Initiative Program Vårdinge by folkhögskola 6 maj 2011 Hållbar Utveckling B.
Utflykt till Järna och möte med Youth Initiative Program Vårdinge by folkhögskola 19 Mars 2010 Hållbar Utveckling B och VVV.
Welcome to Enköping The most central town in Sweden.
DANIEL STEINHOLTZ, ”FRANKLY, WE NEED A REVOLUTION…” [ MAURICE STRONG AT STOCKHOLM +40 ]
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... E-services – what’s now and what’s next for the Swedish Pensions Agency? Mikael.
Who används för att fråga efter personer
Stryk ej! Villkorssatser.
Transport models Are they really that important? Christian Nilsson, WSP 17 October 2014.
Tankesmedja med REK den 19 september 2014 ”Hur kan innovationsmodeller och innovationsledning bli ett stöd för utbildningsaktörer och SME?”
BRIGHT of Sweden’s unika koncept BRIGHT Referensskolor är ett nytt, revolutionerande och spännande projekt! Naturligtvis anser vi att våra BRIGHT produkter.
Pågående form (ing-form)
Kommunikationskoncept för den Internationella studentrekryteringen DEL [Detta är en ppt- med inspelad berättarröst. Du kan när du vill använda.
FIRMA OCH VARUMÄRKESENKÄT Näringslivets syn på firma och varumärken Industry’s view of trade names and trademarks.
Ett praktiskt föredrag Lasse Axelsson Få dina medarbetare att.
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyfliken: Infoga | Sidhuvud och sidfot Fondbolagsträff 2015.
To practise speaking English for 3-4 minutes Genom undervisningen i ämnet engelska ska eleverna ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: formulera.
Lab Contact 1  Lab Assistants:  Meng Liu, Group B  Sara Abbaspour, Group A
Advice from Bronx Best Real Estate Attorney. Jagiani Law office of New York has been successfully working as divorce attorney & Real estate attorney for.
Digitization and Management Consulting
Why you should consider hiring a real estate attorney!
Law abiding grounds of filing a divorce Jagianilaw.com.
Types of Business Consulting Services Cornerstoneorg.com.
Bringapillow.com. Online Dating- A great way to find your love! The words ‘Love’ and ‘Relationship’ are close to every heart. Indeed, they are beautiful!
Work of a Family law attorney Jagianilaw.com. A Family Law Attorney basically covers a wide range spectrum of issues that a family may face with difficulty.
Meeting singles had never been so easy before. The growing dating sites for singles have given a totally new approach to getting into relationships. ‘Singles.
We are the world There comes a time When we head a certain call When the world must come together as one There are people dying And it's time to lend.
How to Buy Engagement Rings for Women Online?. Buying engagement rings for women or tiffany celebration rings from the online market could be a bit challenging.
Amazing Wedding/Bridal Jewellery & Gifts Available Online Pearlleady.com.
You Must Take Marriage Advice to Stop Divorce! Dontgetdivorced.com.
Practice and challenges in involving fathers
Vi gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen
A pathway of change (1) Long term outcome
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SI.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RS.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.IN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.VN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RO.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.EE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.CO.IL.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.BG.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AFRICA.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.MX.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LT.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LV.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SK.
Turkey Hunting 101 Jean Kratzke, Hunter est. 2006
How to write a letter Writing a letter can be easy if you follow a few simple rules. Take your time and think carefully about WHO you are writing to.
Parents Welcome Evening 12th September 2018
Tools: Check the motivation
Know Your Transferable Skills
Presentationens avskrift:

Förskolan Butterflys värdegrund Det här är vår värdegrund som vi REAliserar (genomför, förverkligar) varje dag i vårt arbete. R espekt E mpati A nsvar REA

Respekt Vi behandlar alla lika, alla har lika värde. Vi är nyfikna på olikheter och lär av varandra. Vi ser varje barn och tar hänsyn till deras behov. Vi är goda förebilder, genom vårt beteende visar vi hur barnen kan agera. Vi är glada, positiva pedagoger som försöker lämna våra vardagsbekymmer hemma. Vi har en öppen kommunikation och stödjer varandra genom kriser på det sätt som passar individen. Vi samarbetar med föräldrarna för barnens bästa utifrån föräldrarnas behov.

Respect We treat everyone equally, all are of equal value. We are curious about the differences and learn from each other. We see each child and address their needs. We are good role models, through our behavior, we show how kids can act. We are happy, positive educators who are trying to make our daily stress behind. We have open communication and support each other through crises in the way that suits the individual. We work with parents for children's best interests based on the needs of parents.

Empati Vi försöker se och ha förståelse för vad andra känner. Vi lyssnar aktivt på varandra och hjälper varandra vid behov. Vi visar alltid omtanke. Alla ska känna tillhörighet.

Empathy We try to see and understand what others feel. We actively listen to each other and help each other if necessary. We always show kindness. Everyone should feel belonging.

Ansvar Vi tar ansvar för oss själva och vårt arbete, är goda förebilder för barnen. Vi hjälper barnen att utveckla sin självständighet vilket stärker deras självkänsla. Genom att vi lär barnen att vara självständiga lär de sig också att ta ansvar. Vi hjälper barnen att hitta sin motivation, utveckla koncentration, få syn på och ta ansvar för sitt eget lärande.

Responsibility We take responsibility for ourselves and our work, are good role models for children. We help children to develop their autonomy, strengthening their self-esteem. By that we teach kids to be independent, they learn also to take responsibility. We help children to find their motivation, develop concentration, to spot and take responsibility for their own learning.

Så här omsätter vi vår värdegrund i praktiken How do we turn our values ​​into practice

Respekt Det här är viktigt för oss Så här gör vi Vi behandlar alla lika, alla har lika värde. Vi är nyfikna på olikheter och lär av varandra. Vi ser varje barn och tar hänsyn till deras behov. Vi är goda förebilder, genom vårt beteende visar vi hur barnen kan agera. Vi är glada, positiva pedagoger som försöker lämna våra vardagsbekymmer hemma. Vi har en öppen kommunikation och stödjer varandra genom kriser på det sätt som passar individen. Vi samarbetar med föräldrarna för barnens bästa. Vi har ett öppet klimat där alla vågar uttrycka sig. Vi lyssnar, ser och visar intresse för alla. Alla arbetsuppgifter är lika mycket värda. Vi tar vara på våra olika kulturer och använder oss av dem i verksamheten. Vi tar till oss nya synsätt på ett positivt sätt. Vi är öppna för att ge och ta emot feedback. Vi frågar, lyssnar och reflekterar. Barnen är i centrum, vi är här för deras skull. Vi observerar barnen och ger dem stimulans utifrån deras behov. Vi lyfter barnens styrkor och ger dem positiv feedback. Vi lyssnar på barnen, då förstår de att de är värda att lyssnas på och lyssnar tillbaka. Barnen gör som vi gör och inte som vi säger. Vi fokuserar på det positiva och tar oss tid att lyssna på och lära känna varandra. Vi vågar prata om våra behov och tar ansvar för våra behov. Vi har en öppen dialog med föräldrarna, lyssnar och tar hänsyn till deras behov. Vi skapar positiva relationer med föräldrarna genom att ge dem tid och berätta om vår verksamhet. Vi svarar alltid på deras frågor och tar feedback på allvar. Vi anordnar sociala sammankomster regelbundet.

Respect How we do it This is important to us We treat everyone equally, all are of equal value. We are curious about the differences and learn from each other. We see each child and address their needs. We are good role models, through our behavior, we show how kids can act. We are happy, positive educators who are trying to make our daily stress behind. We have open communication and support each other through crises in the way that suits the individual. We work with parents of children. We have an open climate where everyone dares to express himself. We listen, look and shows interest to each other. All tasks are of equal worth. ·We take advantage of our different cultures and make use of them in the preschool activity. We embrace new approaches in a positive way. We are open to give and to receive feedback. We ask, listen and reflect. Children are always in center, we are here for their sake. We observe our children and give them incentives to their needs. We raise children's strengths and give them positive feedback. We listen to the children, then they understand that they are worth listening to and listen back. Children do as we do and not what we say. We focus on the positive things and take the time to listen to and to get to know each other. We dare to talk about our needs and take responsibility for our needs. We have an open dialogue with parents, listen and take into account their needs. We create positive relationships with parents by giving them the time and talk about our preschool activities. We always answer their questions and take feedback seriously. We organize social events regularly.

Empati Det här är viktigt för oss Så här gör vi Vi försöker se och ha förståelse för vad andra känner. Vi lyssnar aktivt på varandra och hjälper varandra vid behov. Vi visar alltid omtanke. Alla ska känna tillhörighet. Vi tar oss tid att verkligen lyssna på varandra, vi visar att vi bryr oss om varandra och hjälper varandra. Vi hjälper barnen att se andras perspektiv och att lösa problem. Vi förklarar att alla kan göra fel. Vi hjälper dem att ställa tillrätta om de har begått ett misstag. Vi lär barnen att stå för det de har gjort och ta ansvar. Vi lyssnar på både barns och vuxnas behov för att kunna möta dem. Vi vuxna är förebilder när vi hjälper varandra. Vi uppmuntrar barnen när de gör snälla saker mot varandra. Vi bryr oss om varandra och ger varandra omtanke och stöd när vi har det svårt. När vi visar omtanke visar barnen omtanke. Vi förklarar för barnen varför det är viktigt att alla ska få vara med. Vi får dem att känna empati för varandra genom samtal och konkreta övningar. och ger dem förståelse för hur deras beteende påverkar andra. Vi lotsar barnen in i leken, hjälper den att komma igång och lär dem att jobba i grupp. Vi hjälper barnen att skapa positiva roller. Vi visar hur viktiga vi är för varandra och att vi respekterar allas åsikter. Vi pedagoger träffas ibland utanför arbetstid för att skapa djupare relationer med varandra.

Empati This is important to us How we do it We try to see and understand what others feel. We actively listen to each other and help each other if necessary. We always show kindness. Everyone should feel inherence. We take the time to really listen to each other, we show that we care about each other and help each other. We help children to see others' perspectives and to solve problems. We declare that all can make mistakes. We help them put things right if they have made ​​a mistake. We teach kids to stand up for what they have done and take responsibility. We listen to both children and adults to be able to understand. We adults are role models when we help each other. We encourage our children when they do nice things to each other. We care about each other and provide each other with kindness and support when we have a hard time. When we show kindness to kids they show it back. We explain to children why it is important that everyone should be involved. We get them to feel empathy for each other through discussion and practical exercises. and gives them an understanding of how their behavior affects other.We guide the children into the game, help them to get start and teach them to work in a group. We help children to create positive roles. We show how important we are to each other and that we respect everyone's opinions. We meet occasionally outside of working hours to create deeper relationships with each other.

Ansvar Det här är viktigt för oss Så här gör vi Vi tar ansvar för oss själva och vårt arbete, är goda förebilder för barnen. Vi hjälper barnen att utveckla sin självständighet vilket stärker deras självkänsla. Genom att vi lär barnen att vara självständiga lär de sig också att ta ansvar. Vi hjälper barnen att hitta sin motivation, utveckla koncentration, få syn på och ta ansvar för sitt eget lärande. Vi gör vårt bästa och gör det vi säger att vi ska göra. Vi har en planering för vårt arbete, men är flexibla och kan ändra den utifrån barnens behov. Vi utvecklas som pedagoger och lär barnen ta ansvar för det de säger och gör. Det är vårt ansvar att se varje barns behov så att de kan utvecklas. Vi är lyhörda pedagoger som tar ett steg tillbaka så att barnen får möjlighet att klara sig själva. Vi anpassar också miljön så att barnen har lätt att klara av saker på egen hand. Vi skapar en inre och yttre miljö dit varje barn vill komma varje dag. Vi synliggör barnens lärprocesser genom dokumentation och ger dem mycket positiv feedback.

Responsibility This is important to us How we do it We take responsibility for ourselves and our work, are good role models for children. We help children to develop their autonomy, by strengthening their self-esteem. In this way we teach kids to be independent, they will learn also to take responsibility. We help children to find their motivation, develop concentration, to spot and take responsibility for their own learning. We do our best and do what we say we will do. We have a plan for our work, but are flexible and can change depending on the needs. We develop ourself as teachers and teach children to take responsibility for what they say and do. It is our responsibility to ensure each child's needs so that they can be developed. We are responsive teachers who are taking a step back so that children have the opportunity to fend for themselves. We also adjust the environment so that children have easy to manage things on their own. We create an internal and external environment where each child wants to come every day. We highlight the children's learning processes through documentation and provide them with very positive feedback.

Vilka drömmar har vi? Vad vill vi skapa? Vision Vilka drömmar har vi? Vad vill vi skapa? Visionens syfte är att hålla lågan vid liv. Den ska föra oss framåt mot ytterligare framsteg när vi har nått våra mål. What dreams do we have? What we want to create? Vision is intended to keep the flame alive. It will move us forward towards further progress when we have achieved our objectives.

Vision Alla barn som lämnar förskolan Butterfly har utvecklats i sin fulla potential. All children leaving preschool Butterfly has been developed to their full potential.

Vision Butterflybarn är självständiga, kreativa, tror på sig själva, vet att de är unika och vågar göra skillnad. Butterfly’s Children are independent, creative, believe in themselves, know that they are unique, and dare to make a difference.

Hur går vi vidare? Visionen ska vara ett levande dokument som ni använder er av i det dagliga arbetet och som ni regelbundet utvärderar och förändrar utifrån er verksamhets behov. Skapa regelbundna rutiner för hur ni arbetar med värdegrunden. Till exempel vid varje terminsstart börjar ni med att utvärdera värdegrunden. Hur har det gått? Är det något som behöver utvecklas? Vi nyanställningar får pedagogerna läsa och skriva under värdegrunden. Vid uppföljningssamtal lyfts värdegrunden upp. How was it enforced in practice?

Hur går vi vidare? The vision should be a living document which one you use in your daily work and that you regularly evaluate and modify based on your work needs. Create regular routines for how you work with values. For example, when each semester begins with evaluating of values. How has it gone? Is there anything that need to be developed? New employed teachers have to read and sign under our values. At follow-up calls we lift our values ​​up. How is it observed in practice?

Konsekvenser Om värdegrunden inte efterlevs hur gör vi då? Enskilt samtal med den person det gäller så fort som möjligt utan att anklaga. Hitta lösningar, diskutera hur vi gör på förskolan. Erinran. Enskilda samtal med arbetslagsledaren som tar reda orsak och erbjuder hjälp. Detta dokumenteras enligt ett utformat dokument av arbetslagsledaren. Varning. Enskilt samtal och skriftlig varning från arbetslagsledaren som skrivs under. Tydlig skriftlig varning med beskrivning av konsekvenser. Enskilt samtal och diskussion gällande konsekvenser med förskolechefen.

Consequences If values ​​are not respected how do we do? Personal interview with the person concerned as soon as possible without to accuse. Find solutions, discuss how we are doing at the preschool. Reminder. Private conversations with team leader to determine cause and offer help. This is have to be documented according to a document drawn up by the team leader. Warning. Personal interviews and written warning from the teamleder leader who sign under.Clear written warning with a description of the consequences. Personal interviews and discussion on impact with the preschool director.