Marknadsföring & Internet

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
EEF:s 6 steg till Energieffektivisering
Advertisements

Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg? Var resultatet.
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Gör din sajt tillgänglig på Google Michael Wahlgren.
Skapa ett video-CV på YouTube
Anneli och Christians Datorskola
Stadsnätsanslutning villaområde ”Gleber” i Påarp
Syo PRAO ver. 3.0 Välkommen till presentationen av Syo PRAO Vi kommer att gå igenom de flesta funktionerna i Syo PRAO.
Les meilleures photos de
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Välkommen till internet för nybörjare
Nu projekterar vi bredband via fiber till Långgatan 14-22, Lenhovda
Presentation av OnTag Voucher
E-post juni 2013.
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Informationssökning.
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Miljarder möjligheter på en plats!
Källkritik På internet.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Jonas Augustsson.  Målet att komma högt upp på ex. en Google sökning.  Med hjälp av rätt typ av kodning, sökord i lagom mängd i texten, bildtexter mm.
Att bygga en fungerande webbplats
Jag heter Carl X Gustav. Jag är kung i Sverige
PLR.SE EN MARKNADSPLATS SOM NÅR 830 PLÅTSLAGERIFÖRETAG.
Marknadsföring av turism
Intervju inför ViV-projektet.
Enkel dator teknik Tips och tricks.
Marknadsplan för HälsoFreak
När Du laddat ner Appen kommer den att finnas nere i högra hörnet på din Google sida. Det enda Du kommer använda Google till är att skriva in sökobjektet.
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
INFORMATIONSHANTERING Tips & råd av Anna Maria & Joakim
Grundkurs i Internetsökning
Affärsidé - företagets vägvisare
Källkritik på Internet
Hur lång är en timme?.
Affärsbeskrivning [Projekttitel …]
Cirkelledarutbildning
Internet Styrdatorer och kablar Uppkopplade användare Servrar 182.QRZN.
Webbfrukost 15 mars Webbpolicy ●Viktigaste kommunikationskanal ●Innehåll och struktur efter besökaren ●Tydlig avsändare – på varje webbsida ●Ett.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Medlemsregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna lägger upp era medlemmar. Har ni frågor ring Marika Holm på
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Företag.
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Försäljning av Newbody Säsongen Mål Målsättningen är att sälja 1000 st paket. Förra året sålde vi totalt 801 st paket, vilket gav ett överskott.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Klicka här för att logga in på ditt konto Fyll i dina kontouppgifter och tryck på logga in knappen. Är det inte din dator glöm inte att se till så ”Kom.
Lektionsmaterial Inför ert deltagande i Energikicken 2015.
Personligt brev.
Marknadsföring av turism
Koll framåt Luleå. Luleå Lokaltrafik AB Ange Björk Vd.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 1. Innehåll Dagens agenda.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
BOO FF Generell info HT 2015 P07:12. Ledare Boo FF P07:12 Lagledare:Gabriella Elmroth Tränare:Mattias Fråhn Tränare: Henrik Hagel Tränare:Fredrik Hultner.
Forum för engelska och moderna språk Mia Smith miasklassrum.wordpress.com 2 Alt-F9 för att ta fram/dölja stödlinjer.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Enkel dator teknik Tips och tricks. Välja storlek och radavstånd Här väljer du storlek på texten vi vill att ni använder 14 p till rubriker och 12 p till.
Vad är landstinget? I Värmland finns tre sjukhus. De finns i Arvika, Karlstad och Torsby. Det finns cirka 30 vårdcentraler. Några är landstingets och några.
Att skriva för människor Att skriva för sökmotorer.
Anledningen till att vi samlas här idag , är att om vi skall genomföra hemmatävlingar måste vi ha mer hjälp av er föräldrar. Varför skall vi ha hemmatävlingar?
Extra pengar till lagkassorna
Presentationens avskrift:

Marknadsföring & Internet Kom och köp Vår produkt är bäst Marknadsföring & Internet Anders Sjöberg i-Strategi AB Vi garanterar resultat Billigare finns inte!

Marknadsföring – Förr & Nu Före 1950 – huvudsakligen PULL / SÖK Kataloger, skyltar, rekommendationer PUSH / PRESS växte – nya möjligheter DR/DM, TM, TV, Dagstidning Informationsöverflöde blev resultatet Idag – PULL / SÖK mer viktigt Rekommendationer Internet

Hur ska man synas på nätet Sökning vanligaste navigering 113 miljarder sökningar / månad +41% på årsbasis Google regerar på internet Google har 85%+ sökningar i Sverige / Europa 68% i hela världen Varumärket – Firmanamnet viktigast Gärna även i kombination med stad, person, produktkategori

Vilka övriga sökord är viktiga? Innan man väljer sökord bör man bestämma vad man vill åstadkomma Få en ny registrerad kund Få en person in på en viss sida Få en person att ringa Hantera sin egen kundsupport Sälja en tjänst Sälja en produkt

Övriga aspekter vid sökordsval Vad är mest relevant sökbegrepp för att leda till önskad aktivitet Mer specifikt desto bättre Gärna geografisk information Normal inköpsprocess Informationsinhämtande Produktinformation Prisinformation

Göra affärer på internet Marknadsföringsvägar Sökmotorer Organisk sökning Betalda klick Annonsering Betalt per aktivitet Betalt per visning När jag har nått kunden vart ska han Vilken ”målsida” ska jag skicka honom till Vad vill jag att han ska göra Det ska vara enkelt för kunden att agera

Annonseringsmöjligheter Geografiskt urval för annonser Provision på försäljning Betalt per förmedlad adress Prospect – emailadress, telefon el liknande Betalt per klick Betalt för ren marknadsföring Varumärkesbyggande OBS! Spåra, analysera, utvärdera!!!

Sökmotoroptimering 1.0 Begriplig sida för maskiner och människor Text, inte bara bilder och filmer Använd korrekt och relevanta <titles> och <descriptions> på sajten Smidig navigation I text som maskiner förstår Många länkar till sajten Leverantörer, kunder, kataloger och register

Sökordsannonsering Google AdWords viktigast Betalar per klick Kostar 1-30 kr/klick normalt Pris beror på ”Quality Index” Sökord Annonsttext i förhållande till sökord Landningssida i förhållande till sökord Klickprocent Lätt att göra själv Om mer än 1.000 kr / månad – anlita expert!

Marknadsföringstrix på nätet Google Maps Filmer på YouTube Bilder på Flickr Wikipedia Blogginlägg Auktioner Tävlingar

Varningar för säljare som… …hävdar att någon vill köpa ett domän- namn men att du har ”första tjing” …hävdar att man arbetar på / med / hos Google …garanterar plats 1-10 hos Google …erbjuder 1.000 klick för 5.000 kr …vill hjälpa med 10 ord de väljer ut

Gör allt i rätt ordning Vad vill jag åstadkomma Hur ska det utföras Genomför Mät resultat Gör om – gör bättre

Tack för att ni lyssnade Anders Sjöberg i-Strategi AB Presentationen finns på www.i-strategi.se/midzone

Uppföljning via internet Vem kommer till min sajt Jämför ”till vem skickar vi ut” Hur kommer han till min sajt Jämför ”kupongkoder” Hur stor procent gör vad jag vill på varje sida (conversion rate) Jämför ”svarsfrekvens via kupong” Var försvinner personen ut Vad tycker besökarna om sajten? Onlineundersökning från 1.795 kr

Förslag åtgärder - hemläxa Vad är bolagens styrka jämfört med konkurrenterna? Vilka sökord bör man komma högst upp på? Vilka sidor ska man komma till vid dessa respektive sökord?

Förslag åtgärder - utföras Använda hemsidan - index-sidan Fylla med text, länkar etc Göra undersidor med info till viktiga sökord Lista länkar i olika register Rätt ord i länkade texten Länkar från bloggar, diskussionsgrupper etc AdWords Definiera mål - landningssidor - mäta - sätta kostnad - följa upp

Ev samarbete i-Strategi AB? Öppen för de flesta frågeställningar Vid arbete som är godkänt fakturerar jag 750 kr / h Ger gärna fasta priser på arbeten