System Center.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Effektivisering av identitets- och kontohantering vid UmU
Advertisements

E-post i mobilen -Ett sätt att öka tekno-stressen, eller en lysande effektivitetshöjare?
Campus Card Online En förberedelse för LADOK3 eller
•Vill du vara med och lösa case från organisationer inom ditt ämnesområde? Vill du testa dina kunskaper mot en möjlig framtida arbetsgivare? Tävla med.
BPOS till Office 365 – övergång för befintliga BPOS-kunder
Mobilen – en central funktion för mycket av det vi gör i idag…
Användarupplevelsen och nyttan med e-legitimationen
1 En studiemedelsansökan för alla Ny tjänst för studeranderapportering.
Post- och telestyrelsen Nn a Alla i Sverige ska ha tillgång till effektiva, prisvärda och säkra kommunikationstjänster. Trygghetslarm Anna Lindgren Konsumentmarknadsavdelningen.
”Cloud computing”. Du kan välja! Software Services +
Bakgrund Grupplivförsäkring för pensionärer har funnits i drygt 25 år och gjort nytta för många kunder. En grupplivförsäkring är en riskförsäkring. En.
1.
IT Arbetsplatsen Hur kan det fungera i vår verksamhet
Work IT smarter – Produktivitet inom Lantmännen
Gabriella Johansson, Sambib, Lunds universitet
Nytt telefonisystem för LU
Lunds universitet / LDC Lunds universitets egen IT-partner Presenterar nyheter och vad som är på G Jan-Inge Månsson.
Here we are – what to expect?. Forskningen •Organisationer förbiser slutanvändarna när man utvärderar implementeringen av informationssystem •80 procent.
Mistat.se Kira Berg .se  1,5 miljoner svenskar står utanför internet. Hjälp oss minska klyftan med fram till  Upprop,
Agenda Introduktion Vad ingår i Office System? Förbättrad hantering av e-post, kontakter och kalenderinformation Exchange 2003 Outlook 2003 Windows Mobile.
Om byNet 10 års erfarenhet av byggnation av fibernät på landsbygden. Genomfört över 200 föreningar runt om i Sverige. Samma upplägg som utbyggnaden av.
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
Workshop för GIS samordnare
IBITS Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
MIIS 2003 – User Identity Lifecycle Management
Våra kunders behov Behov
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
Utmaningsdriven innovation
LU - Central e-posttjänst E-post Nytt e-postsystem för LU-anställda.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
1.
Syfte Att belysa den framtida befolkningsutvecklingen och vilka finansiella konsekvenser det medför vid den kvalitet och omfattning av kommunal service.
Stora IT-dagen E-post Nytt e-postsystem för LU-anställda.
Mobil Uppföljningsapplikation
Visionary solutions, provided with care.
Skörda frukterna! Socialfondens växthus för kompetensutveckling.
”Vägen mot e-samhället”
”Vägen mot e-samhället”
Kort presentation ny VIP2000 Ny telefonilösning
Kompetenshöjning Öka verksamhetsnyttan av gjorda IT-investeringar Kompetenshöjning.
Nytt från MTM Pia Hasselrot 25 april Samordnare eller bibliotek först? Ni väljer!
En effektiv IT-struktur med en gemensam standardarbetsplats
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Lantmäteriverket, LF-GeodesiBild 1 Pågående produktions- testprojekt - Nätverks-RTK.
Lync, telefoni och molnet
Anslutning till Mina meddelanden
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Finnvedengruppens MS strategi Freddie Larsson IT/IS - chef 
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Näringslivsträff EU-programmet Interreg Sverige-Norge Ett medel för den regionala utvecklingen!
November 2005, bild 1 LDC på språng Johnny Nilsson Stora IT-dagen 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC
Nyttan med en säker meddelande- och kommunikationsplattform Lasse Pettersson, Humandata.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Central eposttjänst 1 Central eposttjänst vid Lunds universitet.
Samarbetsytor i Aurora
1177 – ett av Sveriges viktigaste nummer Nina Håkansson Enheten för vårdkommunikation, Region Skåne Lund
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Rätt informationssäkerhet
SHAREPOINT I AZURE MED ETT KUNDCASE. OM MIG Georgios Sidiropoulos (kallas Jorgo) Född och uppvuxen i Stockholm Jobbat med SharePoint sedan 2009 Varit.
Frågor och svar Svensk e-legitimation VästKom
Införandestöd och Leveransplanen »Ladok3 Informationsdag »Malin Zingmark – Förnyad förvaltning »Lars Cronfalk - Ladok3/Införandestöd.
Information inför Office 365
Avancerade Funktioner
Intraservice Införandet av Office 365 -Den Digitala Arbetsplatsen Anders Nilsson IT-Chef.
Presentationens avskrift:

System Center

System center Förstudier Urval Vad är System Center Varför System Center Risker Organisation Införande

Förstudierna 2 sexmånaders projekt Ärendehantering Klienthantering Representanter från: Verksamhetsstöd, Systemförvaltare, Support-tekniker, Service desk, Drift-tekniker

Urval 25 Kandidater 3 Finalister SC LanDesk Dell - Case

Vad är System Center?

Varför System Center? Funktionalitet Integration Licenskostnad ITIL CMDB Självserviceportal Automatisering Inventering AD Exchange SCOR - Orchestrator SCCM – Configuration’ 3-part

Risker Organisation Komplext system Acceptans, Ej tillsatta roller Krav på hög kompetens (utbildning, ständig kompetensutveckling) Komplext system

Organisation

Egentligen 60 men tillslut 118 utbildningsdagar Kostnader - Införande Utbildning Egentligen 60 men tillslut 118 utbildningsdagar 400000 Konsulter 240 timmar 300000 Licenser Gridpro - Mobilefront 50000 Totalt 750000

+ Nilex + Discovery - Gridpro - MS Kostnader - Löpande Utbildning 20 dagar 170 000 Konsulter 80 timmar 100 000 Licenser + Nilex + Discovery - Gridpro - MS -267100 Totalt 2900

SCSM Konsol

ROI – Kumulativ prognos

Office 365 22 November 2011 Novell GroupWise Microsoft Office 365

Vad bytte Vi? Novell GroupWise Microsoft Office 365

Säkerhet? Redundanta datacenter Certifieringar: ISO 27001, SAS 70 Type I, FERPA, HIPAA, FISMA, EU Safe Harbor Seal FOPE -  Forefront Online Protection for Exchange 128-bit SSL/TSL Kryptering Telefon – Remote Wipe

Vilka produkter? 99.9% Serverupptid OWA – Outlook Web App PC/Mac (Outlook) Telefon (ActiveSync) 25GB Inbox 25MB bilagor Global adressbok Kalender mm…

Office 365 på Malmö Högskola i Siffror Antal konton Ungefär 2200 personalkonton 0 studentkonton Runt 200 funktionsadresser Senaste månaden (April 2013) Har vi fått 420 000 e-post levererade till @mah.se 1.4 miljoner spam har filtrerats bort av FOPE Har vi skickat 159 000 e-post

Teknik Infrastruktur on-premise.

Förvaltning - Internt tjänstetänk

Nu & sen Problem i nuläget Framtiden Dålig livscykelhantering Wave 15 Exchange 2013 Lync 2013 Yammer Sharepoint 2013 Inloggning via Azure

Avveckling av studenternas E-postsystem

Argument " - Varför kan ni inte bara skicka informationen till min privata adress?” Låg användning Dubbla meddelandesystem på Malmö högskola Få utskick till studenterna via @student.mah.se

Att göra

Tidplan http://www.mah.se/ITsupport/Program-och-tjanster/E-post/Aveckling-av- studenternas-e-postserver/