1. Nortel Confidential Information BUSINESS MADE SIMPLE 2 Nortel Unified Communications Asko Hotakainen Senior Sales Engineer NCTS, NCDS.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att förstå anonymiteten (översättning från
Advertisements

Att identifiera och utveckla ledare
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Har du anställda som behöver använda bärbara datorer eller surfplattor för att komma åt affärskritiska program utanför kontoret? Har.
Hans Juhlin Affärssystem Nydalavägen Vetlanda
Samarbete med Microsoft Office Sharepoint server 2007 Angelica Rydelius Bergman Välkommen!
Page 1 GADD Software en introduktion Publik version, September 2013, gaddsoftware.com.
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Att söka och förvalta kunskap
PETER Nicks Product Marketing Manager
Hardware OS Data, User settings Applications IT utmaningar Beroenden mellan PC komponenter hämmar flexibiliteten Vad förändras Beroenden bryts med hjälp.
”Cloud computing”. Du kan välja! Software Services +
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Frågor Allmän IT-kunskap avsnitt 1 kapitel 1 Repetition 4
Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Docent Peter Parnes Luleå tekniska universitet Medieteknik 17 februari, 2005 teknik medie Mänsklig kommunikation.
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
Work IT smarter – Produktivitet inom Lantmännen
Affärsintegration och Asset Management
Nytt telefonisystem för LU
1 Affärsnytta med ett modernt Contact Center Daniel Eisenberg Användardagarna Maj, 2009.
Veien til effektivt vedlikehold Path AS – vägen till effektivt underhåll Presenterat av: Hermod Martinsen Maria Metsola Datum:21 oktober 2008.
U can’t buy happiness BUT and that is pretty close
Unified Communications – realtidskommunikation och webbkonferens
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Bo Linde Solution Specialist EPM Microsoft AB Project Server.
Microsoft Dynamics CRM 3.0
MIIS 2003 – User Identity Lifecycle Management
Förstudie 2. Design 3. Migrering 4 Analys av befintlig miljö –Microsoft Assessment and Planning (MAP) kan användas för att analysera sin miljö.
Microsoft i offentlig sektor
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Välkommen till Microsoft Partner Tour 2008 Ann-Charlotte Båth, Microsoft Partner Program.
En effektiv IT-struktur med en gemensam standardarbetsplats
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
SLU LSF, Beställare Vård 1 34 Miljarder kronor ?.
Windows Server 2012 Optimera ditt datacenter med molnteknik Anders Wendt Private Cloud Lead / Marknadschef Datacenter Microsoft AB.
Standardisering ger dig mer tid Peter Frodin. EFFECT-Direct / BDD Systems Management Server (SMS) Infrastucture Optimization Model (IOM) Vista Nästa steg.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Sociala samarbetsverktyg och molntjänster Anne Månsson.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// (s), (v), och (mp) i Norrköping, gillar inte att vi använder grundlagarna.
KONFIDENTIELLT. Distribution endast till partners enligt sekretessavtal. Microsoft utfäster inga garantier, varken uttryckliga eller underförstådda. ©
Lync-möten Ansluta till ett Lync-möte Schemalägga ett Lync-möte
Distribuerade realtidssystem Dr Peter Parnes
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Presentationsöversikt Syfte med presentationen: Ge en första introduktion till nyheterna i Windows Vista Målgrupp: TDMs i små till stora organisationer.
OpCon/xps - A case study. Club2200Page 1 OpCon/xps – A case study Club2200 Magnus Nyman & Hans Forslind.
Strategisk ekonomistyrning: Föreläsning Professor Fredrik Nilsson Linköping
1 Logging and monitoring of TCP traffic in SSH tunnels Masters thesis Anton Persson.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Forskningsplattform Förnyelse av tjänstebaserade, komplexa system Gunilla Jönson Fredrik Nilsson Lunds Tekniska Högskola.
Riktlinjer Dokumentation Kompetens- utveckling Stödmaterial.
Redo för en ny dag. Tänk om det fanns affärssystem som var lika enkla att använda som Office?!
Användar profiler Analytiker Informationsanvändare Specialistfunktioner 5-10% av användarna 15-25% av användarna 65-80% av användarna Reporting Services.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
NETINFO Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
1 Jan Lundström OV’s Hemsida Utbildning Ledare. 2 Jan Lundström OV’s Hemsida Standard Lagrum.
LEDANDE FÖRETAGSKOMMUNIKATION FÖR DEN DIGITALA ÅLDERN Avaya Användarförening Mars 2016 Göteborg Tomas Wangdell Sverigechef Avaya.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
EAK
Presentationens avskrift:

1

Nortel Confidential Information BUSINESS MADE SIMPLE 2 Nortel Unified Communications Asko Hotakainen Senior Sales Engineer NCTS, NCDS

3 Unified Communications •Nortel’s strategi för integrerad kommunikation •Vad är Unified Communications •Fördelar med Unified Communication •Några exempel •Nortel’s Partnerskap inom UC •ICA - Nortel / Microsoft •Nortel / IBM

4 Integration Services Business Optimized Networking Business Optimized Communications Unified Communications Business Applications SOA Secure, Mobilize, Accelerate, Converge and Extend Nortel’s Enterprise Transformation Strategy Strategin •I grunden Unified Communications •Integrerar övriga affärs- applikationer genom SOA •Tillhandahåller nätverket och applikationer för att uppnå kundens mål •Levererar tjänster nödvändiga för design, implementatition samt administration. •Hjälper till med att lösa kundens affärsutmaningar samt skapar strategiska partnerskap.

5 Kommunikations Understödda Applikationer Användar Initierad Händelse Initierad Verksamhets Produktivitetet Enkelhet & Effektivitet Unified Communications (SIP) Enhetliga gränssnitt Multimedia Applikationer Person/Grupp Produktivitet Var som helst När som helst Valfri enhet Fas 3 Affärs-Applikations Konvergens Nortel’s Communication Evolution for Enterprise Transformation Verksamhets optimerad kommunikation Fas 2 Kommunikations Konvergens IP Telefoni VoIP Nätverks Konsolidering Totalkostnad & virtualisering Konvergerat Data Nätverk Verksamhets Optimerat Nätverk Värde Fas 1 Nätverks Konvergens

6 •Vad är Unified Communications? •Trender i övrigt...

7 Unified Communications & Collaboration - en definition Unified communications utnyttjar samma infrastruktur för e- post, snabbmeddelanden, närvaroinformation, webbkonferenser och internettelefoni Collaboration är ett sätt att effektivt nå personer och dela information som stöds av automatiska arbetsflöden En infrastruktur som stödjer kunskapsarbetaren att driva innovationer, utveckla kundrelationer och bygga nya partnerskap

8 Vad är på gång? Meddelandetrender E-post har blivit det mest använda verktyget för affärskommunikation E-post spelar en vital roll för företagens regelefterlevnad (de flesta rättsprocesser med företag inblandade handlar om oförmåga att hämta tillbaka e-post) Snabbmeddelanden kommer att gå om e-post som internt kommunikationssätt under de närmaste åren ? Närvaroinformation kommer att spela en allt viktigare roll när man bestämmer hur man ska kontakta en kollega, kund eller partner

9 Vad är på gång? Konferenstrender Alltför ofta plågas vi av ineffektiva möteskulturer. Möten med för många deltagare för att de ska vara effektiva och som dessutom tar för lång tid. För att delta i möten reser vi långa sträckor, ibland tvärs över länder och t.o.m. kontinenter. Planera en webbkonferens med hjälp av den vanliga kalendern och skicka ut inbjudningar till mötet direkt Delta i mötet genom att klicka på länken i kalendern när det börjar Delta i konferensen med hjälp av ljud och/eller video Dela mötesdokument och presentationer Vid behov spela in/arkivera mötet Istället kan vi...

10 Nortel Unified Communications & Collaboration Förbättrad kreativitet Minskade ägande- kostnader Ökad produktivitet

11 Ökad produktivitet •Ägna mindre tid åt att resa till möten; kortare, effektivare möten och bättre kommunikation •Välj lämpligast tid och kanal för kommunikationen utifrån mottagarens närvaroinformation •Högre hastighet i kunskapsarbetarnas arbete med idéer, uppgifter och projekt, osv. •Ett enda enkelt användargränssnitt Ökad produktivitet Förbättrad kreativitet Minskade ägande- kostnader BUSINESS MADE SIMPLE

Nortel Confidential Information BUSINESS MADE SIMPLE 12 Förbättrad kreativitet •Skapa virtuella grupper och grupprum kring dagliga aktiviteter som säljprojekt, nya utvecklingsprogram, kundprojekt mm. •Få de bästa hjärnorna att arbeta tillsammans, oavsett var de befinner sig eller om de är anställda av dig, av din kund eller partner. •Utveckla idéer i grupper och sociala nätverk, testa och vidareutveckla idéerna i ’communities’ och sociala nätverk Ökad produktivitet Förbättrad kreativitet Minskade ägande- kostnader

13 Minskad total ägandekostnad (TCO) •Minskade resekostnader, utställningar utbytta mot webbcasts •Minskade kostnader för mobilanvändande när röstmeddelanden och interna samtal flyttas till företagets e-post, WLAN, VoIP och röstnätverk •Investeringar i fasta telefoner kan minskas?!, de flesta av företagens anställda har tillgång till mjukvarutelefoner och mobiler BUSINESS MADE SIMPLE Ökad produktivitet Förbättrad kreativitet Minskade ägande- kostnader

14 •Några exempel på UC tillämpat i vardagen •Sjuk och hälsovård •Finans industrin •Ensamarbete

15 Unified Communications inom sjuk- och hälsovård Akutfall, Baylor Healthcare Fördelar: Ökad produktivitet med 25%. Patientens väntetid minskas 3 Röntgenbilder tas, lagras och ett meddelande skickas till doktorns bärbara dator för att snabbt kunna ställa en diagnos. 2 Systemet skickar beställningen som ett textmeddelande till en ledig röntgen- teknikers handenhet. Patienten behöver en röntgenundersökning. Via Unified Communications, lägger läkaren en beställning (innehållande patientens namn, tillstånd och plats (via RFID)) 1

16 Unified Communications inom Finansindustrin Kund service scenario 2 Kontorschefen kommer personligen ner och hälsar herr VIP välkommen. En Collaboration session startas under tiden med den centralt placerade rådgivaren Fördelar: Ökade intäkter genom kunskap om kunden samt genom att säkerställa att nödvändiga resurser finns tillgängliga. 3 Herr VIP bjuds in på kontoret. En video konferens hålls med rådgivaren och affärskontrakten skrivs under. Herr VIP kommer in på bankkontoret. RFID kretsen på hans kredit kort triggar SMS/IM till kontorschefen och hans portföljansvariga rådgivare 1

17 Unified Communications för social arbetare Säkerhet för socialarbetare Fördelar: Förbättrad trygghet och säkerhet för ensamma socialarbetare 2 Larmoperatören mottar ett textmeddelande med information om mötet, samt lokation (via GPS), en klocka startas och närvaroinformationen (Presence) uppdateras. Den ensamme socialarbetaren anländer till mötesplatsen och uppdaterar lokaliseringssystem via sin mobilenhet. 1 3 Om kvittens inte mottages inom stipulerad tid initieras olika former av aktiviteter, samtal rings och ett textmeddelande skickas med lokaliseringsinformation (URL, GPS baserad) till larmoperatören

18 •Partnerskap inom UC

19 Innovative Communications Alliance Joint Development Center Unified Communication Partnerskap

20 Partnerskap för att nå slutanvändaren Gartner Dataquest & Calendaring – June 2006 IBM 44% Microsoft 46% Other Global marknadsandel av: epost & kalender hos användare 2007  

21 Innovative Communications Alliance Nortel och Microsoft Accelerera införandet av Unified Communications R&D Go-to- Market Services • kunder • 900,000 användar licenser • 100+ demo center • Microsoft Gold Partner • 120 MCSE’s • 40 Exchange UM experter • 100 OCS experter • Gemensamma Collaboration Centers • Publicerad gemensam utvecklingsplan för UC • Gemensam R&D strategi

22 The Innovative Communications Alliance Journey Transformerad Integrerad •Unified Communications genom hela affärprocessen •Användar fokuserade lösningar •Konvergerade applikationer och nätverk •Gemensamma användargräns- snitt •komplex IT miljö •Flera olika användargräns- snitt Segmenterad Mjukvaru-baserad UC plattform Bredd på portfölj Enkel installation och hantering Enhetlig funktionsrik klientKonvergerad mobilitet En katalog och identitet Skydda Investeringar Gemensam R&D En support kontakt

23 Microsoft Nortel  Värdeadderande affärsapplikationer Office Communicator användargränsnitt  OCS 2007 och Active Directory  Business grade telephony  Microsoft Office och Exchange   Produktivitets Applikationer En klient Konferans & Contact Center IP PBX Business Optimized Network En presence server och en katalog Alltid tillgängligt, intelligent nätverk Användarfokuserad, funktionsrik unified communications implementerat på ett affärsoptimerat nätverk ICA kombinerar styrkan hos Nortel och Microsoft

24 IBM Alliansen •Avtal skrevs i September 2007 •Dra nytta av respektives teknologier •Applikations kärna med WebSphere Application Server •Telekom Integration med Lotus Sametime •Primär SI Partner •Vertikalt Fokuserad Marknads Modell Accelerera introduktionen av Nortel Communications Enabled Applications People Processes Information

25 UC Desktop med IBM Lotus •Click to call •Sametime användare kan ringa via ikon och knappsats på Sametime klienten •Click to call och telefoni presence tillgängligt i Lotus Notes •Telefoni integrerat med MCS, CS1000, Cisco och Tandberg •Click to Text •Skicka textmeddelanden från en web service, med andra Sametime användare •Aggregerad presence •On-hook/off-hook status på Nortel telefoner visas i Sametime •Extraction av Sametime presence till en aggregerad presence Web Service

26 Sametime Telefoni Integration •Telefoni presence •Click-to-call från… •Kontakt listor •Samtals log • •Mötesbokningar •Click-to-conference •Ad hoc audio & video konferans •Fler-vägs video •Samtals kontroll •Intelligent samtalsstyrning •Inkommande samtal •Mjuk & hård telefon

27 Nortel Communications Enabled Business Applications •The Nortel Agile Communication Environment allows communications feature to be incorporated into business applications Communication Services •Contextual Presence & Routing •Location information •Initiate Call / Conference •Instant Messages •Call Center / IVR •Network/Service Policy IT Business Applications •Online Sales and Ordering •Web forms & applications •Customer interaction portals •Self-service kiosk •Sales force automation •Work force scheduling •Order tracking •Unified Com.

28 Nortel Portfolio Elements: A Comprehensive Environment For CEA Infrastructure SOA Applications and Middleware Abstraction Layer Customization Services Nortel Call Server/ Softswitch Nortel Data Products 3 rd Party Data Products 3 rd Party Call Server/Softswitch Media Servers 3 rd Party Servers Nortel IMS Server WebSphere Application Server Nortel Agile Communication Environment Other Partners Application Development EnablementDeploymentConsultancy

29 Nortel Agile Communication Environment: A Comprehensive Environment For CEA Nortel Call Server/ Softswitch Nortel Data Products 3 rd Party Data Products 3 rd Party Call Server/Softswitch Media Servers 3 rd Party Servers Nortel IMS Server WebSphere Application Server Nortel Agile Communication Environment Other Partners Consultancy Application Deployment EnablementDeployment Infrastructure Abstraction Layer SOA Applications and Middleware Customization Services Nortel Agile Communication Environment Adapters Orchestration RT Services Policy Comms. Components Presence query and status Location query and status Context …….

30 Nortel ACE for UC Desktop C2C, Presence SIP Tandberg physical client User Desktop Enhanced web based corporate directory with c2c & presence Active Directory Presence, C2C, Tandberg Directory Web Services TR87 SIP SIP Nortel Agile Communication Environment Sametime Server Sametime Lotus Notes Web Server 7960 TANDBERG VCS

31 Nortel Unified Communications Öka kreativiteten genom att utveckla idéer inom sociala nätverk Vårda och stärk partnerskap och relationer Effektivare möten och förbättrad kommunikation Färre och lägre kostnader för resor och därmed bidra till en bättre miljö

32 Nortel Unified Communication TACK