Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Trio Enterprise AB i korthet Trio Enterprise är ett företag som utvecklat applikationer inom avancerad telefoni i mer än 20 år. Affärsiden “Med Trio’s lösningar kan kunder hantera alla typer av kundkontakter och intern kommunikation på ett effektivt och professionellt sätt. Detta oavsett kontaktmetod” Nyckeltal Mer än 20 års erfarenhet Nya ägare sedan April 2009 Omsättning ca - 100 Msek med god lönsamhet Ca 65 st anställda Kunder Ca 2000 installationer i Norden Ca 250+ nya slutkunder 2007, 2008, 2009 16 Systemintegratörs partners I Skandinavien 2. 2
Familjen As a part of Enghouse Global, Enghouse Interactive is the division of the organization that specializes in interaction management technology, and does so through key product brands that are known throughout the communications industry. The scale and scope of the Enghouse business provides customers, partners and channels with the comfort and confidence of dealing with an organization that has the resources, research and development, and the financial stability to be THE partner of choice for interaction management technology solutions.
Utmaningar för våra kunder ”Vi skall vara branschens bästa servicebolag” Lägre kostnader Vissa enheter besvarade endast 20 % av samtalen Ett system för alla siterna Systemet ger ska ge oss ETT strukturerat sätt att ta hand om samtliga inkommande ärenden. Växeloberoende Samverkan mellan flera kommuner Bättre styrning tack vare ökad insikt om: Vad som utförs Hur det utförs Vem som utför Plattform för framtiden
Trio Enterprise koncept Användare Tjänster Kund kontakter Trio Enterprise möjliggör för kunder att ta hand om alla typer av kundkontakter och intern kommunikation på det mest effektiva och professionella sättet– oberoende av kontaktväg! Let Your First Impression Last 5
Användare Tjänster Kund kontakter Hur vill du möta dina kunder? Hur vill du arbeta? Call back Inbound SMS Web Call back Web Chat Contact Center Användare Tjänster Kund kontakter Attendant Agent Telemarketing Trio Voice Interaction Studio Auto Attendant Web Agent Speech enabled IVR/CC portals Text to Speech Agent Phone Client Assistant for Web Visit Management Enterprise Directory Mobile Extensions Recording Proffnett connections Web Statistics Advanced Statistics Mobile line status Guest Webb Presence connections Calendar connections ERM/CRM Integration System Configurations Queue time and place information Vilka funktioner behöver du?
Köhantering Mail CRM Kund Handläggare/ Telefonist Telefonväxel Trio Enterprise
Roller Ärendedistribution Kompetens Turordning A B C Ove, Anders Marie, Carl Hanna B Sarah, Kenneth, Måns Sten Samtliga C Tor, Petronella Majken Normal Kö >2min Kö >4min Kompetens Turordning Externt Roller
Användare Tjänster Kund kontakter Hur vill du möta dina kunder? Hur vill du arbeta? Call back Inbound SMS Web Call back Web Chat Contact Center Användare Tjänster Kund kontakter Attendant Agent Telemarketing Trio Voice Interaction Studio Auto Attendant Web Agent Speech enabled IVR/CC portals Text to Speech Agent Phone Client Assistant for Web Visit Management Enterprise Directory Mobile Extensions Recording Proffnett connections Web Statistics Advanced Statistics Mobile line status Guest Webb Presence connections Calendar connections ERM/CRM Integration System Configurations Queue time and place information Vilka funktioner behöver du?