Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef
Personliga meddelanden till mobilen! Hej, Glöm inte din tid hos ortopeden tisdagen den 27 april klockan 13:00. Välkommen! Artro Clinic Hej Peter! Ikväll Frölunda – HV71. Start: 19:00 Kom före 18:30 och va med i det stora lotteriet som anordnas av Intersport. Vinn en sommarkollektion! Välkommen!
- Kundlivscykeln styr vilka aktiviteter som ska möta kund Bilda en Kundklubb! - Kundlivscykeln styr vilka aktiviteter som ska möta kund <företag> <person> <datum> Kr Tid Kommunikation och erbjudande Service och value add Dialog och relation TVEKSAMHET SÖKANDE NÖJD AKTIVT LOJAL LOJAL AVHOPP Källa: Connecta AB
Case Study – Retail Bakgrund, klädkedja i Norden - få fler besökare till butiken Bakgrund, klädkedja i Norden Krångligt att registrera sig till kundklubben Vill förbättra och förenkla kundkommunikationen Vill få fler kunder in i butiken samt öka ROI (Return On Investment] Låg hitrate via e-post erbjudande till kundklubbsmedlemmar
Case Study, Lösning– SMS - få fler besökare till butiken Tack för din registrering! Visa detta SMS i butiken och få 25% rabatt på valfri vara. STEG 1 – Gör besökaren intresserad! Registrera dig och få 25% rabatt på valfri vara! STEG 2 – Besökaren skickar in ett SMS SMS:a ordet NYKUND till nummer 71160! STEG 3 – Registrering av ny kund Inkommande mobilnummer registreras och matchas mot företagets kunddatabas. STEG 4 - Erbjudande Rabatterbjudande skickas direkt tillbaka till kunden
Case Study – Företagets vinst - få fler besökare till butiken Kundlojaliteten ökar Kundklubben blir större Besöksantalet i butik ökar från 2% till 9% Försäljningen ökar med 4%
Internet direkt i mobilen - Demo, WAP länk
Glöm inte SMS:a mamma!