Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Den här dagen är bara för dig!. Utställare som är där för dig. –Universitet/högskolor –Yrkeshögskolor –Folkhögskolor –Företag •Rekrytering på kort sikt.
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Automatic Delivery Rewards
Välkommen till sluta röka för gott! SLUTA RÖKA Dokumenterat hög effekt i kliniska tester DEMO.
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Via SMS så får du erbjudande om nya vikariepass, kan acceptera eller avböja dessa erbjudanden, eller blir direktbokade på pass. Förfrågningarna besvaras.
IT-stress.
Mobilen – en central funktion för mycket av det vi gör i idag…
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
_______________ _____ ____________ __________
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Info om vår verksamhet - (lokalklubbens namn här) & Svenska Brukshundklubben Fokus skall vara att knyta samman nya medlemmar med aktiva medlemmar för.
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Sellmasters affärsidé
Ta fram marknads- och säljprocesserna och skapa en proaktiv organisation
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Videokonsultation med medborgare
HKFF P-00 FÖRÄLDRARMÖTE Lagledare/tränare: Stefan PeterssonTel: Mobil: Tränare: Niels JakobsenMobil: Patrik.
Miljarder möjligheter på en plats!
1.
Ortsutveckling Sparreholm
Välkommen till Sjöfrugården!.
Vi åkte med vårat arbetslag till New York. Varför åker vi på teambuilding?
#3 Processtänkandet - den säkra vägen till framgångsrik CRM.
Intervju inför ViV-projektet.
VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Våra kunders behov Behov
Boo FF P03: Boo FF Organisation kring laget Presentation av ledare Mål med verksamheten Verksamhetsplan 2011 Frågor och svar Agenda.
1.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Lathund för Vårdnadshavare
VAD HÄNDER MED LOK-STÖDET? Från manuellt till digitalt Från nu och in i framtiden.
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Tillgänglig IT Komma igång med Basecamp. Som deltagare i kursen får du en individuell inbjudan via epost med en registrerings- och en startlänk.
IdrottOnline och mobilapp
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. …telefonilösningen för dig som har fokus på hur det ” låter ” för dina kunder när du själv inte kan svara...
ADR & SKANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Ett bekvämt sätt att köpa produkter på månadsbasis. Du får 5 % rabatt på inköpspriset och sparar mer.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// (s), (v), och (mp) i Norrköping, gillar inte att vi använder grundlagarna.
Bu eller Bä? Till digitalt & regionalt representantskap den 9 maj, s om komplement till det fysiska mötet i Stockholm.
Christoffers Clothing Company
Hur skapa effektiva kampanjer? © 2006 Microsoft Corporation and Capgemini U.S. LLC 1.
Personligt agerande PIE. IEI. LiU. Carina Höyheim 2010
RÖDA KORSET I BERGA VÄLKOMMEN TILL VÅR MÖTESPLATS OCH SECONDHANDBUTIK I BERGA CENTRUM! Foto: I: GällstedtMEDARBETARNA PÅ RÖDA KORSET I BERGA.
1 Jan Lundström OV’s Hemsida Utbildning Ledare. 2 Jan Lundström OV’s Hemsida Standard Lagrum.
Annonsanalysen.
Försäljningsargumentation
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
En mobil växel olik alla andra
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
INDISKA Kundklubb 2013.
INDISKA Kundklubb 2013.
Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut.
Callcenter i fokus 2012 Bättre texter ger nöjdare kunder Hur kan kundkommunikationen förbättras och kundnöjdheten öka med bättre texter?
Produkt, pris, plats och påverkan
Kortare arbetstid med heltidslön - Hur funkar det?
Företagets intressenter
En universal inloggning 27 mars 2019
Presentationens avskrift:

Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef

Personliga meddelanden till mobilen! Hej, Glöm inte din tid hos ortopeden tisdagen den 27 april klockan 13:00. Välkommen! Artro Clinic Hej Peter! Ikväll Frölunda – HV71. Start: 19:00 Kom före 18:30 och va med i det stora lotteriet som anordnas av Intersport. Vinn en sommarkollektion! Välkommen!

- Kundlivscykeln styr vilka aktiviteter som ska möta kund Bilda en Kundklubb! - Kundlivscykeln styr vilka aktiviteter som ska möta kund <företag> <person> <datum> Kr Tid Kommunikation och erbjudande Service och value add Dialog och relation TVEKSAMHET SÖKANDE NÖJD AKTIVT LOJAL LOJAL AVHOPP Källa: Connecta AB

Case Study – Retail Bakgrund, klädkedja i Norden - få fler besökare till butiken Bakgrund, klädkedja i Norden Krångligt att registrera sig till kundklubben Vill förbättra och förenkla kundkommunikationen Vill få fler kunder in i butiken samt öka ROI (Return On Investment] Låg hitrate via e-post erbjudande till kundklubbsmedlemmar

Case Study, Lösning– SMS - få fler besökare till butiken Tack för din registrering! Visa detta SMS i butiken och få 25% rabatt på valfri vara. STEG 1 – Gör besökaren intresserad! Registrera dig och få 25% rabatt på valfri vara! STEG 2 – Besökaren skickar in ett SMS SMS:a ordet NYKUND till nummer 71160! STEG 3 – Registrering av ny kund Inkommande mobilnummer registreras och matchas mot företagets kunddatabas. STEG 4 - Erbjudande Rabatterbjudande skickas direkt tillbaka till kunden

Case Study – Företagets vinst - få fler besökare till butiken Kundlojaliteten ökar Kundklubben blir större Besöksantalet i butik ökar från 2% till 9% Försäljningen ökar med 4%

Internet direkt i mobilen - Demo, WAP länk   

Glöm inte SMS:a mamma!