Foto Turism -En introduktion-
Problem & möjligheter •Kort turistsäsong •Åretruntupplevelser •Digitala kameror •Avancerade datorer •Internet
•Minnesvärda upplevelser •Lärande aktiviteter Turisten vill ha….
Fototurismens tre huvudmoment •Upptäckarglädje Hitta och dokumentera •Kreativitet Bearbetning •Stolhet Uppvisande
Syften •Förlängd turistsäsong •Säljbara upplevelseprodukter •Ökat samarbete (kultur, turism & näringsliv) •Stärkt identitet •Nätverk av destinationer genom FAST-LAIN
Genomförande - Konceptutveckling •Sammansättning referens- & intressentgrupper •Konceptualisering •Intressent-workshops •Intern utprovning •Återkoppling
Genomförande – Lansering •Boendeanläggningar •Fotografer •Fototurismpaket I •Kvalitetscertifiering •Marknadsföring
Genomförande – Internationalisering •Återkoppling - marknadsundersökning •Utvidgad databas •Fototurismpaket II •Samarbete med andra destinationer •Marknadsföring via FAST- LAIN och DestiNet
Genomförande – Mognad •Uppföljning, korrigering •Analys & dokumentation •Fototurismpaket III •Avslutningskonferens
Referensgrupp Representanter för de fyra Söderslättskommunerna
Avslutande frågor 1: Vill du vara med i nätverket ? 2: Vad kan du bidra med ? 3: Frågor ? 4: Tips ! Skriv under med: Namn och organisation adress mobilnummer