Riskbild vid arbete i spår

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Antalet 16-åringar i Skaraborg. Befolkning med minst tre års högskolestudier.
Advertisements

Rapport Allmänheten om vegetarisk mat Djurens Rätt
Seminarium om kompetenskrav för arbete i underhåll och anläggning av väg och järnväg Problem med kompetenssäkringen För få formella kompetenskrav i väg-
Årsuppföljning LSO.
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Oväntade utgifter – något att räkna med Ingela Gabrielsson, privatekonom
Repetitionsutbildning i elsäkerhet Banverkets elanläggningar
Strategi för ökad och säker cykling Delredovisning 1 april
Nyheter i BVF 923 version 4.0, gäller från
Revision SITHS 2013 Extern revision på SITHS-anslutna organisationer
Repetitionsutbildning i elsäkerhet Banverkets elanläggningar
Tips och råd för att uppfylla krav enligt BVF 810.0
Seminarium 7/4 CTS Värdering av förbättrad kapacitet på järnväg för godstrafik.
Torpaskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
PiteåPanelen 2012 Svarsfrekvens 45 procent (51 av 114) Män 49 procent (25 personer) Kvinnor 51 procent (26 personer) Medborgarbudget.
Plötsligt var det ett vägarbete!
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Dagverksamhet.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Hemtjänst Servicehus.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Resultat från Bilprovningens webbenkät om bilisters inställning och vanor gällande bilkörning och alkohol. September Enkätresultat.
Säkerheten främst Registrering av behörigheter
Stockholmsbörsens granskning av noteringsavtalets krav på information om bolagsstyrning Torsten Örtengren Chef notering och bolagsövervakning, Stockholmsbörsen.
Upphandlarnas roll i säkerhetsarbetet GNS
Ekonomirapporten. April 2014
Säkerheten främst.
Tillsynstillsynserfarenheter 2014 Helle Unosdotter och Börje Karlsson
Arbete i spår Förslag på inriktning av kortsiktiga lösningar för att förbättra riskbilden vid arbete i spår…
Transportstyrelsens tillsyn mot arbete i spårmiljö Claes Elgemyr Chef för sektionen infrastruktur.
12 mars Kommunal handläggning av OVK. 14:15 – 14:40 Inledning, samverkans- gruppen och OVK-rapport 14:40 – 15:00 OVK-historik, regelverk "OVK 2012" (
Sammanställning från ÖJ 2012
VerksamhetsområdeInvesterings erfarenheter ”arbete i spår”
Svenska Balettskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Lillekärrskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Nya Lundenskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Trollängsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Centrum - Åk 4-9- Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar skolan.
Flatåsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Bräckeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lövgärdesskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Svartedalsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Hammarkullsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Kärraskolan - Åk Göteborgs Stad
Solbackeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Hjällboskolan - Åk Göteborgs Stad
Måltal Besparingsscenarios- Prognos fram till Följer normkrav.
Rapport Fastighetsföretagarklimatet Fastighetsägarna i Göteborg Första Regionen.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Upplands Väsby_Camillas Hemtjänst och Service (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Branschrådet för tunnelbana och spårväg 25 oktober 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

Riskbild vid arbete i spår

Andel utan allvarlig anmärkning (%) Resultat APK Järnväg 2012 Antal kontroller Godkänd Mindre allvarlig Allvarlig Andel utan allvarlig anmärkning (%) Underhåll 55 14 21 20 63,6 % Stora projekt 44 6 18 59,1 % Investering 12 5 4 3 75,0 % Genomförda men ej presenterat VO 217 119 77 64,5 % Genomförda men ej bedömda kontroller 25 - Totalt har det genomförts 455 kontroller. I sammanställningen presenteras kontroller genomförda av kontrollanter placerade på VO Underhåll, 353 kontroller totalt. Kontroller genomförda av VO Investering är inte representerade.

Fördelning mellan entreprenörer APK Järnväg Antal kontroller Godkänd Mindre allvarlig Allvarlig Andel utan allvarlig anmärkning (%) Infranord 163 20 88 55 66,2 % Strukton 38 5 21 12 68,4 % BB Rail 29 2 13 14 51,7 % VR Track 4 50,0 % Övriga 68 17 26 27 60,2 % Någon uttalad målsättning för respektive entreprenör finns inte, dock görs jämförelse mot nästa års målsättning inom Trafikverket ”andel utan allvarlig anmärkning”. Kontroller genomförda av VO Investering är inte representerade ovan.

Vanligaste bristerna APK Järnväg 2012 Tillsyningsman/Skydds- och säkerhetsledare Saknad eller bristfällig riskbedömning och dokumentation av A-skydd, saknade eller bristfälliga skyddsåtgärder såsom kortslutning och hindertavlor. Elsäkerhet Saknad eller bristfällig elsäkerhetsplanering, ingen utsedd el-arbetsansvarig. Tunga spårgående arbetsredskap Förflyttning som småfordonsväxling, obesiktigade arbetsredskap, ingen information om Råd och skydd, av- och påetableringar utan hjälpmedel.