VI SKA FÖLJA OLLE EN HELT VANLIG DAG I SKOLAN FÖR ATT SE VAD HAN GÖR MED SKOLANS DATORER
DAGENS FÖRSTA LEKTION ÄR BIOLOGI OLLE SÖKER PÅ INTERNET OM FISKAR. HAN SKA SKRIVA OM ABBORRAR.
LEKTIONEN EFTER HAR OLLE SO. OLLE SKA TILLSAMMANS MED LEIF GÖRA ETT ARBETE OM HINDUISMEN.
LEIF HAR DYSLEXI OCH HAR DÄRFÖR EN EGEN BÄRBAR DATOR. OLLE FÅR LÅNA LEIFS DATOR. BARA OM HAN ÄR SNÄLL FÖRSTÅS.
DOM SÖKER INFORMATION PÅ INTERNET. DOM MAILAR TILL DET HINDUISKA SAMFUNDET I SVERIGE FÖR ATT FÅ SVAR PÅ EN DEL FRÅGOR.
DÄREFTER GÖR DOM ETT DIAGRAM PÅ DATORN ÖVER ANTAL HINDUER I VÄRLDEN.
EFTER SO:N ÄR DET ÄNTLIGEN LUNCH.
OLLE SLINKER IN PÅ SKOLBIBLIOTEKET FÖR ATT KOLLA SIN MAIL PÅ BIBLIOTEKETS DATORER.
SEDAN GÅR HAN OCH ÄTER FISKPANETTER OCH POTATIS. MUMS!
EFTER LUNCH VÄNTAR OLLES FAVORITÄMNE BILD. OLLE HÅLLER PÅ OCH GÖR DATAANIMERINGAR TILLSAMMANS MED PATRIK. DET ÄR KUL!
NÄSTA ÄMNE ÄR ENGELSKA OLLE SITTER EN STUND MED ETT GLOSPROGRAM OCH TRÄNAR INFÖR NÄSTA VECKAS PROV. vocabulary become-became-become blackwhite Would you spell the name again, please? England, Germany, Sweden…
ÄNTLIGEN ÄR SKOLDAGEN SLUT! NU SKA OLLE HEM OCH SPELA DATASPEL!
VI SKA SE EFTER VAD ÄVEN SVEN GÖR MED SKOLANS DATORER!
SVEN BRUKAR LÄSA TIDNINGEN PÅ INTERNET PÅ MORGONEN FÖR ATT SEDAN KUNNA DISKUTERA MED ELEVERNA.
HAN SKICKAR OCKSÅ ETT MAIL TILL OLLES MAMMA FÖR ATT BESTÄMMA EN TID FÖR UTVECKLINGSSAMTAL.
DÄREFTER FÖR SVEN IN ELEVERNAS RESULTAT FRÅN IDROTTEN. ÖVERSKÅDLIGT BLIR DET.
BILDERNA FRÅN DIGITALKAMERAN SKA OCKSÅ IN. DE SKA ANVÄNDAS TILL MORGONDAGENS FOTO-ORIENTERING.
BÅDE OLLE OCH SVEN ÄR MED I SKOLANS ENGELSKA UTBYTE.
DE HÅLLER KONTAKT MED DEN ENGELSKA SKOLAN VIA MAIL.
I SJUAN GICK OLLE SKOLANS IT-KURS. DET VAR SVEN SOM HÖLL I DEN.
OLLE LÄRDE SIG ATT ANVÄNDA DATORER TILL OLIKA SAKER. HAN FICK TRÄNA PÅ ATT SÖKA PÅ INTERNET. OLLE LÄRDE SIG OCKSÅ ATT GÖRA EN HEMSIDA.
TÄNK VAD MYCKET MAN KAN ANVÄNDA DATORER TILL!
HEJ DÅ FRÅN MURGÅRDSSKOLAN 6-9!