OVE LUNDELL TROPHY 20 13 OVE LUNDELL 1930 - 2001.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Warpen BK Här följer en instruktion hur man plockar fram egen statistik från datafilen. Det finns två sätt att få fram statistik. Man byter antal dagar.
Advertisements

Målvakter Detta talar för Tre Kronor Detta talar för Tre Kronor Detta talar emot Tre Kronor Detta talar emot Tre Kronor Performance-analyserIndividuella.
Välkommen till Forskarhjälpen 2012! Medicinjakten Guldjakten ?
Talföljder formler och summor
20 11 JEFF SMITH TROPHY.
2012. Innehåll •Funktionärsinformation •Allmänna regler.
Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Föräldramöte F-05.
Valet i USA
Classic European Twin Shock Championship är ett internationellt motocross mästerskap för förare med Klassiska Twin Shock motorcyklar. Fyra deltävlingar,
Välkommen till infomöte med LSK P april 2007.
Välkommen till Forskarhjälpen 2013! Medicinjakten Guldjakten Soljakten.
Prissättning Ta hänsyn till: kostnaderna konkurrenternas priser
Ansökan -Skickas in av den sändande skolan - Senast 1 december (poststämpel gäller) Comenius Elevmobilitet Ansökan.
Twin Shock Cup T W I N S H O C K.
Ersättning för extra djuromsorg för suggor -villkor och riktlinjer
© CogWork, Antidopinginformation Swingweb, CogWork Mikael Åhnberg
Patientsäkerhetscentrum och Vårdhygien
Kort om | Skydd. Skyddens uppgift är att minimera effekten den anslags energi som uppstår vid en omkullkörning. Dvs. absorbera så mycket energi som möjligt.
Föräldramöte 30 oktober 2012 Välkomna.
Informationsmöte Akademi Gul och Blå. Innehåll möte Organisation Organisation HTK:s syn på grupp planering, träning mm. HTK:s syn på grupp planering,
Vård i rimlig tid Region Skåne Lund
Information till IT-designs programstudenter
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Inbjudan Lindö FF inbjuder alla tjejer som är födda 1997 till 2002 till Lindö FF Innefotbollscup mars 2011 i City Gross Arena i Norrköping. Speltid För.
Röj en mina Röj-en-minas uppdrag är att engagera människor för en minfri värld. Röj-en-mina har hittills röjt 333 minfält. Därmed har kvadratmeter.
Korpen 2010 Inbjudan till:. Korpen Nu är det dags att anmäla innebandylaget Det här är inbjudan till kvalspelet av Sweden Floorball Cup 9 januari
Ungdomssatsning Syfte Behålla ungdomar 15+ Få dem att känna sig välkomna på tävlingar Skapa en grupp för ledar-rekrytering i klubbarna och distrikt.
F OLKSAM CUP 2014 Medelpad ( ) Många tävlingar har ställts in i år pga snöbrist. Om någon av tävlingarna som ställts in flyttas till före 1 mars.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Klagan/Anmälan TL – Protest Juryn. Tävlingsregler och Tävlingsanvisningar 4.13 Tävlingsjury Tävlingsjuryns uppgifter För mästerskapstävling och.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Till barn i grön/vit grupp och deras föräldrar Hej, Vi hoppas att ni har haft ett skönt sommarlov. Nu är det augusti och vi hälsar ALLA välkomna tillbaka.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
ADR & SKANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Ett bekvämt sätt att köpa produkter på månadsbasis. Du får 5 % rabatt på inköpspriset och sparar mer.
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
2015.
Regelgenomgång. Grek och fristil Invägning Invägning sker i trikå.
15:45Genomgång i omklädningsrummet Indelning i 4 lag (Svart-Röd-Vit-Grön) 16:00Uppvärmning på isen. Utplacering av koner 16:05Övning 1: Slalom med ögla.
Lok-stöds regler. Statligt Lokalt aktivitetsstöd Beslutade av Riksidrottsstyrelsen (RS) ( och reviderade , och )
Offensiv orientering Vägval till glädje och framgång SM Långdistans.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Välkomna till klass 3!.
Arrangemangsträff och utbildning års tävlingar.
Snilleblixtar 2010 Ånge kommun Välkommen till en spännande resa mot ny teknik och tekniska innovationer som kan rädda vår planet!
Gustavsbergs bandy P03.
Lagledarmöte för Ungdoms - SM Filipstad DISTANS.
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
Lagledarmöte för Scandic cup Torsby Dagordning Presentation av tävlingsledning, jury och SSF-representant Tävlingsprogram Översikt av tävlingsorten.
Lagledarmöte för Scandic cup Torsby Information från Tävlingsledningen Se till att ni är uppskrivna på listan. Anmäl strykningar och återbud.
Korpen INNEBANDYCUPEN november 2009 Ring för Info/anmälan Inbjudan till: Årets roligaste Innebandy-Cup Komplett inbjudan och info på:
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
HandiGolf Tour SGF:s Tour för funktionshindrade. HandiGolf Tour Bakgrund Sedan 1993 har SGF bedrivit en nationell tävlingsverksamhet för funktionshindrade.
 Information på hemsidan:   Välj: ungdomslag -> Pojklag -> P99  Träningar:  Måndagar och Torsdag kl.18:00-19:00  Meddela tränarna.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Nyheter i 561/2006 Körtider och Arbetstid
Information om tävlingsdatabas tdb.ridsport.se. Ett centralt anmälningssystem för arrangörer och deltagare – Alla officiella tävlingar måste anmälas via.
Välkomna Informationsträff BDGF Junior Agenda Skandia Tour Distrikt o Arrangörer o Vem ansvarar för tävlingarna o Startavgift o Läget i GIT o.
GULDHJÄLM SVEMOS ORGANISATION  C:\Users\Linus\Documents\Ydre Mk\CROSS\Svemo\SVEMO Organisation.pdfC:\Users\Linus\Documents\Ydre Mk\CROSS\Svemo\SVEMO.
Lagledarmöte för Scandic cup samt SM sprintstafett Gällivare
Grundläggande utbildning Del 4. Cert och Cacil 16. Certifikat 1 § Utdelas vid nationellt prov eller vid nationell del i internationellt prov. CERT tilldelas.
Ny tävling för Företagarnas föreningar och förtroendevalda Bland priserna finns presentkort på SiljaTallink, en exklusiv webbkurs i retorik samt valfri.
Sportkörning-vad är det?
Vad är medlemsstaterna skyldiga att tillse när det gäller användning av maskiner? De ska ansvar inom det egna landets gränser att befolkningens, husdjurs.
REPRESENTATIONSBESTÄMMELSER
Tidsplan.
Lagledarmöte för USM SKIDOR SPRINT
Välkomna till ”Ingemars Digitaltävling” 2019
Presentationens avskrift:

OVE LUNDELL TROPHY 20 13 OVE LUNDELL 1930 - 2001

Organisation 2013 4 Deltävlingar Vad är Ove Lundell Trophy? Koordinator: Jörgen Ahlström Sverige Representanter: Nils-Olov Wedin Sverige Vic Vaughan England Jan Isgren Sverige Per Sadolin Pedersen Danmark Christer Garver Sverige Tino Eissner Tyskland Max Wagener Holland Oost Oostra Belgien Boje Christiansen Sverige Flemming Vad Danmark 2013 4 Deltävlingar 27 April Dieskau Tyskland 3-4 Augusti Linköping Sverige 17 Augusti Lausitzring Tyskland 31 Aug. 1 Sept. Aalborg Sverige Det är en internationell motocross cup öppen för förare med Pré-65 motorcyklar med separata motorer/Växellådor samt ”de stora” Blockmotorerna 3 Klasser -50 (min. 16 år) Pré -65 motorcyklar 50+ Pré -65 motorcyklar 60+ Pré -65 motorcyklar Vad är Ove Lundell Trophy?

Svenska REGLEMENTE OLT OVE LUNDELL TROPHY version 2012 - 2014 ARTIKEL 1 Motto Att bevara klassiska motorcyklar så original som det är möjligt och tävla med dem på ett sätt som är förenligt med tiden då de var nya. Dessa tävlingar skall vara exklusiva. God sportsmannaanda är viktigt, alla måste ta sitt ansvar för att hålla vår sport just så att den kan leva vidare. ARTIKEL 2 Klasser 2.1 -50 med pré-65 motorcyklar * (Pré -65: motorcyklar tillverkade senast 31 december 1964.)  Svarta nummerplåtar/vita siffror 12 min. + 1 varv 2.2 50+ med pré-65 motorcyklar (Pré-65: motorcyklar tillverkade senast 31 december 1964.)  Gula nummerplåtar/svarta siffror 12 min. + 1 varv 2.3 60+ med pré-65 motorcyklar (Pré-65: motorcyklar tillverkade senast 31 december 1964.)  Vita nummerplåtar/svarta siffror** 12 min. + 1 varv 2.4 Datum för att definiera förares ålder är 31 december innevarande år. 2.5 Deltagare: Max. 40 förare per klass och heat. * Min. ålder 16, max. ålder 49 år ** 60+: Förare i denna klass med ålder 66+ kör med Gröna nummerplåtar/Vita siffror ARTIKEL 3 Förare 3.1 Det är den individuella förarens ansvar att tillse att han har tävlingslicens/en fullgod personförsäkring. 3.2 Rekommenderat att föraren endast bär för klassen tidsenlig klädsel. (= inga multifärgade hjälmar, tröjor, stövlar 3.3 Säkerhet: Det är obligatoriskt för föraren att bära läderstövlar och skinnbyxor (eller jämförbart material, ex. Gortex), ECE/BS godkänd hjälm med integrerat tand/munskydd (eller Jethjälm med separat tand/munskydd), skyddsglasögon, ryggskydd (under crosströjan), handskar och crosströja som täcker armens fulla längd. Armbågs-/axel-/bröstskydd liksom knäskydd med länksystem rekommenderas (under crosströja/byxor) 3 klasser -50 50+ 60+ ARTIKEL 2 Klasser 2.1 -50 med Pré-65 motorcyklar * (Pré-65: motorcyklar tillverkade senast Dec. 31 1964) Svarta nummerplåtar/vita siffror 12 min. + 1 varv * Minimiålder 16 år. 2.2 50+ med Pré-65 motorcyklar (Pré-65: motorcyklar tillverkade senast Dec. 31 1964) Gula nummerplåtar/svarta siffror 12 min. + 1 varv 2.3 60+ med Pre’ 65 motorcyklar (Pré-65 motorcyklar tillverkade senast Dec. 31 1964) Vita nummerplåtar/svarta siffror** 12 min. + 1 varv ** Förare i denna klass med ålder 66+ kör med Gröna nummerplåtar/Vita siffror 2.4 Datum för att definiera förares ålder är 31 december innevarande år. 2.5 Deltagare: Max. 40 förare per klass och heat. OBS! Följande är ett utdrag ur reglementet för att ge en generell bild av OLT reglementet. Det är viktigt för förare/arrangörer att läsa/känna till hela reglementet! ARTIKEL 1 Motto Att bevara klassiska motorcyklar så original som det är möjligt och tävla med dem på ett sätt som är förenligt med tiden då de var nya. Dessa tävlingar skall vara exklusiva. God sportsmannaanda är viktigt, alla måste ta sitt ansvar för att hålla vår sport just så att den kan leva vidare. 3.1 Det är den individuella förarens ansvar att tillse att han har tävlingslicens/ en fullgod personförsäkring. . SVEMO: Svenska förare skall inneha giltig förarlicens.

4.2 Tre heat per tävling. 4 deltävlingar = 12 heat varav 10 räknas ARTIKEL 4 Regler 4.1 Tävlingsbanan måste säkerhetsinspekteras, och prepareras vid/efter behov, före varje JST träning/heat. 4.2 Separat resultatlista för respektive åldersklass per tävling. Tre heat per tävling. 3 deltävlingar = 9 heat varav 7 räknas. 4.3 Beroende på antalet startande kan alla klasser starta tillsammans i samma heat. Resultat räknas separat per åldersklass. 4.4 Startuppställning i väntzonen: För första heatet avgör förarens bästa varvtid under träningen eller genom lottdragning. (Arrangörens val – med eller utan Transponder). Andra och tredje heatet: uppställning efter placeringen i föregående heat. Väntzonen stänger 10 min. före start. Detta för att arrangören skall kunna kontrollera att förare och motorcyklar är reglementsenliga före start. Förarna väljer fritt sin position på startgrinden. 4.5 Föraren måste ha kört 2/3 av heatet då han passerar mållinjen för att räknas i resultatlistan. 4.6 Poängfördelning per heat: Vinnaren får 40 poäng, tvåan 37, därefter 35, 33, 31, 30, 29, 28, 27 etc. 4.7 Tävlingsarrangören delar ut tre priser per klass för dagens sammanlagda tävlingsresultat. OLT organisationen delar ut tre pokaler per klass (-50, 50+, 60+ ) och hederspokaler till de tre bästa 66+ förarna (i 60+ klassen) för årets slutresultat. 4.8 Årets totala OLT vinnare tillkännagives vid prisutdelningen, direkt efter att årets sista deltävling är avslutad. 60+ klassen är ”Kejsarklassen” (Kaiserklasse), där pokalen "Ove Lundell Trophy-challenge cup", sponsrad av familjen Gunilla & Jan Isgren delas ut till årets vinnare av denna klass. Efter att pokalen vunnits tre gånger av samma förare tillfaller pokalen denna förare. 4.9 Tävlingsarrangören förbinder sig att omedelbart efter tävlingens slut skicka in tävlingsresultaten i Excel-format till: OLT koordinator Jörgen Ahlström jorgen.ahlstrom@ektv.nu 4.10 Det är förarens ansvar att hålla sig informerad om gällande OLT reglemente. 4.11 Det moderna FIM/UEM Motocross reglementet måste följas om inte undantag/tillägg är speciellt uttalade i detta reglemente.(Ex. säkerhet, flaggsignaler etc.) ARTIKEL 5 Motorcyklar 5.1 Fjädring: Slaglängd framfjädring: 180mm max. Max. rördiameter 35,0mm. 5.2 Bakhjulets fjädringsväg mätes med hjulets kedjejustering i sitt absolut bakersta läge. Vid mätning tages ingen hänsyn till stötdämparnas gummibuffertar (= hela stötdämparens slaglängd mätes.) Bakhjulsfjädring: 100 mm fjädringsväg + max. 30 % tolerans. Det officiella OLT och JST fjädringsberäkningsprogrammet (Ruben MKII) måste vara tillgängligt vid alla tävlingar, ex. nerladdning från www.classicmx.se 5.3 För alla motorcyklar gäller: endast tidsenliga komponenter får användas. 5.4 Alla motorcyklar måste ha fällbara fotsteg, ljuddämpare och madrassering på styret (oberoende av typ av styre). 5.5 Ny-designade-/konstruerade komponenter är inte tillåtna. Look-alike replika komponenter/motorcyklar är tillåtna. Även siluetten måste överensstämma med originalet. Undantag: a Hjulnav av senare design som har tidstypiskt utseende får användas. b Förgasare av senare design med tidstypiskt utseende/karraktär får användas c Ljuddämpare av senare design, i syfte att sänka ljudnivån, får användas. 4.2 Tre heat per tävling. 4 deltävlingar = 12 heat varav 10 räknas 5.3 För alla motorcyklar gäller: endast tidsenliga komponenter får användas. 5.4 Alla motorcyklar måste ha fällbara fotsteg, ljuddämpare och madrassering på styret (oberoende av typ av styre). 5.5 Ny-designade-/konstruerade komponenter är inte tillåtna. Look-alike replika komponenter/motorcyklar är tillåtna. Även siluetten måste överensstämma med originalet. Undantag: a Hjulnav av senare design som har tidstypiskt utseende får användas. b Förgasare av senare design med tidstypiskt utseende/karraktär får användas c Ljuddämpare av senare design, i syfte att sänka ljudnivån, får användas. d Tändningskomponenter av senare design är tillåtna e Fjädring: Tillbehörs-stötdämpare (enligt 5.3) + komponenter såsom fjädrar och ventiler av senare design är tillåtna. Utvändiga behållare och utvändig justering av gas och/eller hydraulik är inte tillåtna. 4.4 Startuppställning i väntzonen: För första heatet avgör förarens bästa varvtid under träningen eller genom lottdragning. (Arrangörens val – med eller utan Transponder). Andra och tredje heatet: uppställning efter placeringen i föregående heat. Väntzonen stänger 10 min. före start. Detta för att arrangören skall kunna kontrollera att förare och motorcyklar är reglementsenliga före start. Förarna väljer fritt sin position på startgrinden. 4.6 Poängfördelning per heat: Vinnaren får 40 poäng, tvåan 37, därefter 35, 33, 31, 30, 29, 28, 27 etc. 4.7 Tävlingsarrangören delar ut tre priser per klass för dagens sammanlagda tävlingsresultat. OLT organisationen delar ut tre pokaler per klass (-50, 50+, 60+ ) och hederspokaler till de tre bästa 66+ förarna (i 60+ klassen) för årets slutresultat. 4.8 Årets totala OLT vinnare tillkännagives vid prisutdelningen, direkt efter att årets sista deltävling är avslutad. 60+ klassen är ”Kejsarklassen” (Kaiserklasse), där pokalen "Ove Lundell Trophy-challenge cup", sponsrad av familjen Gunilla & Jan Isgren delas ut till årets vinnare av denna klass. Efter att pokalen vunnits tre gånger av samma förare tillfaller pokalen denna förare. ARTIKEL 5 Motorcyklar 5.1 Fjädring: Slaglängd framfjädring: 180mm max. Max. rördiameter 35,0mm. 5.2 Bakhjulets fjädringsväg mätes med hjulets kedjejustering i sitt absolut bakersta läge. Vid mätning tages ingen hänsyn till stötdämparnas gummibuffertar (= hela stötdämparens slaglängd mätes.) Bakhjulsfjädring: 100 mm fjädringsväg + max. 30 % tolerans. Det officiella OLT och JST fjädringsberäkningsprogrammet (Ruben MKII) måste vara tillgängligt vid alla tävlingar, ex. nerladdning från www.classicmx.se

Och så var det bara en sak till - - - - ARTIKEL 6 Organisation 6.0 Arrangören måste tillse/säkerställa att tävlingsbanan är lämplig för Klassisk motocross samt att endast använda sig av kvalificerade flaggvakter. 6.1 Juryn består av: -Ordförande: Representant från OLT (har ingen röst) -Tävlingsledare -Kontaktperson från arrangörslandet -1 st. Landsrepresentant * * Juryordförande väljer ut genom lottdragning från landsrepresentanter. 6.2 Det är tävlingsarrangörens ansvar att tillse att han har en fullgod gällande evenemangsförsäkring. Det är tävlingsarrangörens ansvar att kontrollera att den tävlande innehar föreskriven försäkring/licens och har/använder föreskriven säkerhetsutrustning. (I race Office/besiktning samt vid infart till tävlingsbana). De första tre förarna per heat åker till Park Fermé för obligatorisk teknisk kontroll. (Max. 10 min.) Vägran innebär diskvalificering. 6.3 Inbjudan publiceras på www.classicmx.se 6.4 Anmälan måste skickas av förarna att anlända till tävlingsarrangören före anmälningstidens utgång. 6.5 Maskinbesiktning måste genomföras med en station per maskinklass.Tävlingsarrangören sätter ihop besiktningspersonal bestående av 2 besiktningsinspektörer från arrangörslandet, och ansvarig OLT representant 1 besiktningsinspektör/ landsrepresentante som väljes ut genom lottdragning. 6.6 Varje besiktningsinspektör måste känna väl till gällande reglemente. 6.7 Träning före tävling: min. 2 x 15 minuter tillgängliga för varje förare. Max 60 förare på tävlingsbanan samtidigt. 6.8 I fall då speciella lokala regler gäller (som inte är enligt detta reglemente) för en tävling (ex. säkerhet etc.), måste detta vara tillkännagivet av arrangören till OLT Koordinator Jörgen Ahlström jorgen.ahlstrom@ektv.nu i förväg. Efter bekräftelse från OLT Koordinatorn måste tävlingsarrangören meddela förarna i god tid före tävl 6.9 Anmälningsavgift för förare:1-dagstävling max. € 40, 2-dagarstävling max. €65 + i fall av anmälan efter sista anmälningsdag utgår en efteranmälningsavgift på €10 till arrangörsklubben. Arrangörsavgift till OLT organisationen: Varje arrangör betalar € 300 per tävling, till OLT konto: se nedan. 6.10 Evenemangstoaletter och duschar måste vara avgiftsfria och baserade på antal förare och besökare samt vara öppna fredag till och med måndag. 6.11 På uppdrag av arrangören är juryn berättigad att ta beslut inom reglementets ramar. Sådana beslut måste dokumenteras och skickas till OLT Koordinator Jörgen Ahlström jorgen.ahlstrom@ektv.nu Övrigt: I fall av tvist gällande innehållet i denna översättning är det engelska originalreglementet i prioritet 6.1 Juryn består av: -Ordförande: Representant från OLT (har ingen röst) -Tävlingsledare -Kontaktperson från arrangörslandet - 1 st. Landsrepresentant* * Juryordförande väljer ut genom lottdragning från landsrepresentanter. Och så var det bara en sak till - - - - 6.2 Det är tävlingsarrangörens ansvar att tillse att han har en fullgod gällande evenemangsförsäkring. Det är tävlingsarrangörens ansvar att kontrollera att den tävlande innehar föreskriven försäkring/licens och har/använder föreskriven säkerhetsutrustning. (I race Office/besiktning samt utrustning också vid infart till tävlingsbana). De första tre förarna per heat åker till Park Fermé för obligatorisk teknisk kontroll. (Max. 10 min.) Vägran innebär diskvalificering. 6.3 Inbjudan publiceras/hämtas på www.classicmx.se 6.4 Anmälan måste skickas av förarna att anlända till tävlingsarrangören före anmälningstidens utgång. 6.5 Maskinbesiktning måste genomföras. 6.9 Anmälningsavgift för förare:1-dagstävling max. € 40, 2-dagarstävling max. €65 + i fall av anmälan efter sista anmälningsdag utgår en efteranmälningsavgift på €10 till arrangörsklubben 6.7 Träning före tävling: min. 2 x 15 minuter tillgängliga för varje förare. Max 60 förare på tävlingsbanan samtidigt. Glöm inte att läsa hela reglementet !

Ove Lundell Trophy 2002 - 2013

OVE LUNDELL THROPHY OVE LUNDELL THROPHY O L T OVE LUNDELL THROPHY