Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fritidshem Elever 2013 Fritidshem - Elever 2013 Enhet:
Advertisements

Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Analys av årsredovisningen Antal helårsstudenter Antalet helårsstudenter (exkl. uppdragsutbildning och beställd utbildning) fortsatte enligt plan.
Serviceundersökning 2014 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Stockholms stads service under 2013.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Flen kommuns service under 2010.
Medarbetarundersökning hösten 2013 Haparanda stad totalt
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Index per myndighetsområde
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
SCB:s medborgarundersökning Nackas resultat med jämförelser Genomförd 19 september – 8 november personer svarade (av 1500)
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.
Företagsamma regioner runt hörnet Workshop, Reglabs årskonferens 2011 Lena Lundström & Bengt Westman.
ÖPPNA JÄMFÖRELSER Företagsklimat 2011 INSIKT – EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNERNAS MYNDIGHETSUTÖVNING.
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Medarbetarundersökning
Insikt 2015 Tjörns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning
En insiktsfull historia – Öppen jämförelse företagsklimat
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Insikt 2015 Söderköpings kommun
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Insikt 2013 Karlshamns kommun
Kvalitetsenkäten för studerande mäter folkbildningskvalitet på fyra områden Redovisningen återspeglar de fyra perspektiven som ingår i enkäterna: deltagarnas.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Arbetsmiljön FB-kvalitet våren 2018 Tage Johansson
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Kvalitetsenkäten för studerande mäter folkbildningskvalitet på fyra områden Redovisningen återspeglar de fyra perspektiven som ingår i enkäterna: deltagarnas.
Presentationens avskrift:

Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag

Sammanfattning  Karlshamns kommuns Nöjd-Kund-Index (NKI) är 73. Medelvärdet för samtliga deltagande kommuner är 67.  Jämfört med 2011 har Karlshamns kommun ökat sitt NKI-värde från 64 till 73, dvs. med hela nio enheter.  Det serviceområde som företagarna är mest nöjda med är bemötande och minst nöjda är de med information.  Eftersom en del frågor gjorts om i enkäten, är resultaten för samtliga serviceområdena inte helt jämförbara med föregående år, men en kraftig ökning av bemötandet med hela 13 procentenheter bör ändå noteras.  Jämfört med 2011 har NKI-värdet för Serveringstillstånd ökat med hela 19 enheter, medan NKI- värdet för Brandtillsyn minskat med fyra enheter.  Överlag har företagarna för de olika myndighetsområdena positiva upplevelser av de sex serviceområdena. Inom myndighetsområdet Serveringstillstånd upplever företagarna bemötandet som mycket positivt. Lägst resultat framkommer för effektiviteten gällande Bygglov.  Jämfört med riksgenomsnitten är företagarna i Karlshamns kommun mest nöjda med området Bygglov, med ett NKI på 72. Det är tolv enheter över genomsnittet för samtliga kommuner.  I Karlshamns kommun anser företagarna att kompetens, bemötande och effektivitet är viktigast. Då kompetens visar på högst effektmått och lägst betyg av dessa tre bör det området vara prioriterat i ett förändringsarbete.

NKI och Index Bild: NKI samt betygsindex per serviceområde 2011 och 2013

NKI och Index per myndighetsområde Tabell: NKI per myndighetsområde 2011 och 2013 Tabell: Betygsindex fördelat per myndighets- och serviceområde

Jämförelse med samtliga kommuner Tabell: NKI och betygsindex, jämförelse med samtliga kommuner

Största skillnaderna i jämförelse med samtliga kommuner Tabell: De fem enskilda frågor där Karlshamns kommun har bäst resultat i jämförelse med samtliga kommuner:

Största skillnaderna i jämförelse med samtliga kommuner Tabell: De fem enskilda frågor där Karlshamns kommun har sämst resultat i jämförelse med samtliga kommuner:

Prioriteringsmatris Bild: Prioriteringsmatris för Karlshamns kommun