Artvise Kundtjänst -Handläggarutbildning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Webbtidbokning innebär att mottagningen låter invånaren boka, av- eller omboka en tid direkt i journalsystemets.
Advertisements

Socialdokumentation Består av två delar!
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
KUNDSERVICE PÅ FÖRETAGENS VILLKOR Annette Lahti. KUNDSERVICE ÄR EN KOSTNADSPOST I BUDGETEN, VI MÅSTE SPARA! Vill man ha en kortsiktig eller långsiktig.
Lathund FMS Catering Linköping Måltider US. Skapa ett konto Logga in med ID och lösen, om du inte har det så klicka på länken.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
Kommunfullmäktige hur gör man ?. Frågor och interpellationer Rätten för fullmäktiges ledamöter att ställa interpellationer och frågor är viktig från demokratisk.
Träningsuppgift 1 Att registrera pappersremiss Hämta patient A Remiss -> Registrera remiss Remissdatum Det datum remissen skrevs ( för att underlätta övningen.
Information och kontakt:  Hur nöjd är du med Informationen du får i nyhetsbrev från Hjälpmedelstjänsten:
Hur man använder EasyWorship del 1
Så här anmäler du dig till högskolan VT18
Mina vårdkontakter blev 2015……
Uno. Användarinstruktion.
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Primula Kort information om vilka förändringar som sker för alla medarbetare på Göteborgs universitet när vi byter system till Primula den 6 mars 2017.
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
Inför det muntliga nationella provet i svenska
Södermanlands Domarkommitté
Ny DEP-relaterad funktionalitet i Ustart
Hur kan jag få bättre kontroll över mitt arbete?
Nya tjänster på personlig iPad i Ustart 4.0
Lathund Ladoksupport.
Att ansluta sig till en avdelning.
Teletal Personligt stöd vid telefonsamtal En förmedlingstjänst från PTS
Det här händer under vecka 43 Bra datum att ha koll på:
Hantera kurstillfälle
Annonsering av anställningar via Reachmee
Information för it-handledare i pensionärsföreningar
Tips när verksamheter startar sina piloter
Min översikt COSMIC R8.1.
Mail med länk.
Ändring av registrering vid fullbetalande
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Information från NypsCentralen
Min översikt COSMIC R8.1.
Utbildning Systemadministratör i C2
Dagstidningen som taltidning
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Kom igång med Disgen 2016 Kom igång med Disgen 2016
Kundtjänst Järfälla kommun september 2018.
Nyheter Visma Recruit version 17.2
Lathund Ladoksupport.
Skolwebb för vårdnadshavare
Information om ekonomiskt bistånd
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Registrera dina närmaste - modul 2
Rutiner vårdplan Sårbehandling
Procapita Vård- och omsorg Avvikelser
Jenny Hurtig, FormPipe Software AB
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
13 Återöppna ärende 12/ Jana Wahlberg
Lathund för hantering av kontrakt, externfinansiering, i Public 360°
Agentutbildning Clear Interact
God praxis i handläggningen
Undersökningsperiod: >
Så här enkelt tar du fram en JK-lista för din institution!
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Linköpings universitet
Hur man gör för att boka HSO’s lokaler i allaktivitetshuset
Dags för kontroll Vilka personer har jag registrerat?
Artvise Kundtjänst Handläggarutbildning -Mobile.
-Administratörer.
Handläggarutbildning
Välkommen till visning av
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster
Lathundar för Public 360° för DA-rollen
Skriv din händelseinfor mation här
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Ny betavy: hantera resultat för enskild student
Presentationens avskrift:

Artvise Kundtjänst -Handläggarutbildning

Uppgift 1 Besvara ärende via mail Kund: Skapa ett ärende från din vanliga e-post som du skickar in till Kundtjänst, vänta en stund så kommer du att få en kvittens från kundtjänst. Handläggare: Håll koll i arbetsgruppen och öppna ”ditt” ärende i Artvise Kundtjänst. Handläggare: Sätt relevant ärendetyp och kategori. Handläggare: Svara kunden (dig själv i detta fall), avsluta sedan ärendet. Kund: Titta i din privata e-post, där du borde ha fått ett svar från kundtjänsten. Du är missnöjd med svaret. Besvara samma mail och skicka tillbaka till kundtjänsten. Handläggare: Ärendet kommer att återöppnas av systemet och du blir med automatik satt som handläggare. Du kommer även att få en notifiering om kundsvar. Svara kunden igen och avsluta sedan ärendet.

Uppgift 2 alt 1 Fördela ett ärende till specialistgrupp Kund: Skapa ett ärende från din vanliga e-post som du skickar in till Kundtjänst. Handläggare: Håll koll i arbetsgruppen och öppna ”ditt” ärende i Artvise Kundtjänst. Handläggare: Sätt relevant ärendetyp och kategori. Handläggare: Fördela ärendet till lämplig specialistgrupp. Handläggare: Titta i specialistgruppen. Ärendet finns där som inkommet, utan handläggare.

Uppgift 2 alt 2 Fördela ett ärende via e-post Kund: Skapa ett ärende från din vanliga e-post som du skickar in till Kundtjänst. Handläggare: Håll koll i arbetsgruppen och öppna ”ditt” ärende i Artvise Kundtjänst. Handläggare: Sätt relevant ärendetyp och kategori. Handläggare: Fördela ärendet via Externa system – E-post. Handläggare: Avsluta ärendet.

Uppgift 3 Besvara enklare ärende via telefon Utgå från snabbregistreringen (alt+s) eller Nytt ärende  Snabbregistrering. Registrera ett enklare ärende som kan besvaras i kundtjänst. Avsluta sedan ärendet

Uppgift 4 Besvara svårare ärende via telefon Utgå från snabbregistreringen (alt+s) eller Nytt ärende  Snabbregistrering. Registrera ett svårare ärende. Fördela ärendet till förvaltning/specialistgrupp.

Uppgift 5 Besvara koppla-ärende via telefon Utgå från snabbkommandot för koppla-ärenden eller Nytt ärende  Koppla. Spara och avsluta ärendet med hjälp av knapp eller snabbkommando (alt+s).

Uppgift 6 Registrera besök Utgå från snabbregistrering (alt+v) eller nytt ärende  Snabbreg. besök.) Registrera ett enklare ärende som kan besvaras i kundtjänst. Avsluta sedan ärendet

Uppgift 7 Remiss – Fråga en specialist om råd i ett ärende Handläggare: Gå in i ett ärende. Skicka en remiss med en fråga till din vanliga e-post. Specialist: Titta i din privata e-post, där du borde ha fått ett mail från kundtjänsten med remissfrågan. Besvara frågan i mailet och skicka tillbaka till kundtjänsten. Handläggare: Titta på ärendet i kundtjänst, där svaret nu kommit in som en flik på din remiss.

Uppgift 8 Registrera Registrera intern anteckning på ärende. Registrera tjänsteanteckning på ärende. Registrera inkommande samtal på ärende.

Uppgift 9 Lägga upp ny driftsinformation för servicecenter - Gå till fliken arkiv  administration  System- och driftsmeddelande Lägg upp relevant information för övriga i kundtjänst Rubrik, sammanfattning, beskrivning, kategori, prioritet Publiceringsdatum Välj vilka arbetsgrupper(inkorg) som ska få driftsinformationen Spara för att publicera meddelandet.

Uppgift 10 Blandade uppgifter Sök efter avslutade ärenden, med olika sökkriterier. Titta igenom ärendetyperna. Titta igenom kunskapsdatabasen (checklistorna).

Artvise Kundtjänst