Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vara kommun Förskole undersökning 2013 Presentation Om undersökningen Svarsfrekvens Nöjd Förskole Index (NFI) Resultat –Förskola/Dagbarnvårdare –Flicka/Pojke.
Advertisements

11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Dagverksamhet.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Hemtjänst Servicehus.
Fakta om undersökningen
Fakta om undersökningen
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Montessori Elefanten Sigtuna kommun Skolundersökning 2013 Föräldrar förskola Antal svar för aktuell förskola: 15 st. Svarsfrekvens: 94 procent Antal svar.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholms Stad Brukarundersökning inom verksamheter för personer med funktionsnedsättning Grupp- och service bostad 2011.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Vård- och omsorgsboende.
Vara kommun Förskole undersökning Frejgårdens förskola 2013.
Haparanda stad Invånarenkät 2015 Haparanda stad – Invånarenkät
Genomförd av CMA Research AB Kultur- och fritidsvaneundersökning Maj 2016 Ekerö kommun.
Solna stad Skolundersökning 2015 December Om undersökningen Bakgrund Solna stad genomför regelbundet en brukarundersökning i förskola, och grundskola.
Stockholm stad Familjedaghem 2014 Gustafsson, Christina Maria Farsta stadsdel.
ENHETSRAPPORT - BÄLLSTA GÅRD STOCKHOLMS STAD – PERSONER MED FUNKTIONSNEDSÄTTNING 2014 Anna Ragnarsson Senior Consultant Tel:
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013 Vård- och omsorgsboende Sabbatsbergsbyns äldreboende.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Anhörigvårdare Spånga-Tensta.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning HS 2016
Solna stad Skolundersökning 2015
Brukarundersökning dagverksamhet 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning, 2011 Stadsmiljö
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Medarbetarundersökning 2016
SKL:s brukarundersökning 2016 Individ- och familjeomsorg
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Stadsledningskontoret Brukarundersökning 2010 Vård och omsorgsboende Östermalms stadsdel Kampementets äldreboende.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning 2012
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Vallbergaskolan
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning, 2010 Stadsmiljö
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning Andel nöjda 2012
Resultat från brukarundersökning – Hemtjänst Mölndal
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Våxtorpsskolan
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Mellbystrandsskolan
Kvaliteten i din hemtjänst
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Glänningeskolan
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Stockholms stad Förskoleundersökning 2017
Kvalitetsbarometern LSS 2017
Medarbetar- och chefsenkäten 2015
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2018
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Knäredsskolan
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Genevadsskolan
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Ahlaskolan
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Veingeskolan
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Presentationens avskrift:

Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018 Myndighetsutövning över 65 år

Bakgrund och syfte Vård och omsorgsförvaltningen genomför regelbundet en undersökning om upplevelsen i mötet med biståndshandläggare. Postala enkäter har skickats ut till ett urval av de som besökt vård och omsorgsförvaltningen januari tom september 2018 och är över 65 år. Syftet med undersökningen är att resultaten efter analys skall bidra till att utveckla verksamheten.

Om undersökningen Metod: Postal enkät med frågor på svenska samt möjlighet att besvara frågorna via en webbenkät på svenska, engelska, finska, spanska och arabiska. Urval: Levererades av Botkyrka kommun Utskick : Första utskick: 2018-09-07 Påminnelse 1: 2018-10-01 Påminnelse 2: 2018-10-12 Respondenter Antal i utskicket: 712 st Svar postalt 395 st Svar via webb 38 st Antal svar totalt: 433 st Svarsfrekvens: 60,8 %

Resultat

Ålder

Kön

Vem har fyllt i enkäten?

Är du nöjd med hur biståndshandläggaren bemötte dig? Index 75 Index 77 Index 71 Index 50 Index 75 Index 76 Utfall 2016 68% , 2017 72% Målet 2018 75% Kommentar: Andelen nöjda (betyg 4-5 ) med biståndshandläggaren var 74 %, vilket kan jämföras med 73 % år 2016 och 75 % år 2017.

Fick du med egna ord beskriva din situation och vad du behöver hjälp med? Kommentar: Andelen som svarade att de med egna ord fick beskriva sin situation och vad de behövde hjälp med var 67 %, vilket kan jämföras med 66 % år 2016 och 63 % 2017.

Fick du den information som du behövde av biståndshandläggaren? Kommentar: Andelen som fick den information som de behövde av biståndshandläggaren var 62 %. Motsvarande andel uppgick till 63 % år 2016 och 65 % år 2017.

Framgick det tydligt i beslutet vad du blev beviljad? Kommentar: Totalt anser 73 % att det framgick tydligt i beslutet vad de blev beviljade. Motsvarande andelar var 74 % respektive 72 % år 2016 och 2017.

Är det lätt att komma i kontakt med en biståndshandläggare? Index 59 Index 61 Index 55 Index 63 Index 59 Index 59 Kommentar: Andelen positiva (betyg 4-5) till att komma i kontakt med biståndshandläggaren är 51 %. Detta kan jämföras med 39 % år 2016 och 44 % år 2017.

Vet du hur du kan lämna synpunkter till oss? Kommentar: Totalt svarar 51 % att de vet hur synpunkter kan lämnas. År 2016 och 2017 var motsvarande andel 49 % respektive 52 %.

Hur nöjd är du sammantaget gällande kontakten med oss på myndighet? Index 68 Index 70 Index 65 Index 63 Index 67 Index 68 Kommentar: Andelen positiva (betyg 4-5) till kontakten var 65 %, vilket kan jämföras med 55 % år 2016 och 62 % år 2017.