I den här uppgiften får du upp till ett

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Reklampåverkan Reklam påverkar även om vi inte tror det.
Advertisements

Konsumentköplagen.
Konsumenttjänstlagen
Att läsa och studera.
Skapa en lönsam kundrelation
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Lagar och Regler Kap. 5.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Konsumenttjänstlagen
ATT VARA KONSUMENT. SANT ELLERFALSKT? En butik får höja priset hur mycket de vill.
Miljarder möjligheter på en plats!
Sortera Ordna följande bråk så att det minsta kommer först:
MARKNADSFÖRINGSPLAN Albert & Niklas. Fiskars  Fiskars grundades 1649 av holländaren Peter Thorwöste och är idag finlands äldsta företag.  Fiskars är.
Reklambudskap Varför går vi på allt?.
Behövs det pengar? Byteshandel.
Konsumenttjänstlagen
BILDSPRÅK Bilder har olika syfte Reklambild Konstbilder.
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Konsumentköplagen.
Layout blandare presentation. Innehåll Ditt ansvar som leverantör Beskrivning av materialet Resultat Leveransinstruktion för printmaterial Kostnad.
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
Marknadskommunikation och mediaval
Design, något för snobbar?
Företag.
Marknadsföring av Projekt X
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Bildutsnitt Bilder kan framställas i olika utsnitt. Med utsnitt menar man det som får plats inom bildens ytterkanter. I de exempel som jag har använt visar.
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Konsumentköplagen.
Köprätt.
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.
Reklam i olika medier.
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
Konsumenträtt Kap. 8.
Personlig försäljning Kap. 2
Om jag hade givit folk vad de hade velat ha, så hade de fått snabbare hästar. Henry Ford Grundkurs i nationalekonomi: Mikroekonomi (5 sp)
Grafisk kommunikation
Best Practice i sociala medier
Köp, köp, köp! Om reklamens påverkan.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Kommunikation och information
Reklam.
Mål v.10 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Prisdiskriminering Grundkurs i nationalekonomi: Mikroekonomi (5 sp)
ATT GÖRA ETT REKLAMBLAD
Affärside Mohammed Ibrahim.
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
KAPITEL 9 Pris och moms.
Att analysera med hjälp av matematik
KAPITEL 13 Marknadsför rätt.
Produkt, pris, plats och påverkan
Konsten att göra bra inköp
Entreprenörskap 2 Ni ska läsa detta och förbereda er inför lektion måndag vecka 40. Då börjar allvaret att bygga er stad.
MÅNGA olika TYPSNITT kan ge ett
Kort kärnfull rubrik Datum för evenemang, tid och plats om lämpligt
Montage - konstverks mening Är sambandet mellan bilder eller texter
Att sluta avtal.
Vad kostar lånet? INTRODUCERA KAPITLET
Kort kärnfull rubrik Datum för evenemang, tid och plats om lämpligt
Kort kärnfull rubrik Datum för evenemang, tid och plats om lämpligt
ESCRIBIR 1.Skriv och berätta om dig själv.
Kort kärnfull rubrik Datum för evenemang, tid och plats om lämpligt
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Presentationens avskrift:

I den här uppgiften får du upp till ett Reklam I den här uppgiften får du upp till ett A!!! Streteredsskolan Mölndal Christophers lektioner är bäst! Gör bara som han säger så kommer du att lyckas i livet! Alice 7a

En bra reklamannons innehåller: Produkten Märket Priset Var du kan köpa produkten Varför du ska köpa

Att tänka på: Använd färger som syns bra mot varandra. Stor, tjock och tydlig text. Använd “reklam-meningar” som ex Köp 2 betala för 1, halva priset, köp 2 och få 1 på köpet, prisgaranti mm.

Uppgiften gör en annons: 1. Gör en skiss på en annons. Ungefär hur vill du ha annonsen? Vad vill du sälja? Vad heter din butik? Ungefär hur ska layouten se ut? 2. Gör din annons och tänk på sakerna till höger. 3. Motivera din val på baksidan av annonsen. En bra reklamannons innehåller: Produkten Märket Priset Var du kan köpa produkten Varför du ska köpa Att tänka på: Använd färger som syns bra mot varandra. Stor, tjock och tydlig text. Använd “reklam-meningar” som ex Köp 2 betala för 1, halva priset, köp 2 och få 1 på köpet, prisgaranti mm.