Målsättning/Huvudsyfte

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
Advertisements

Novus Allmänheten om regional identitet i Dalarna (Del A) November Peter Blid Helena Björck Ida af Robson 2064.
Biblioteken i Norrbotten.
SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då?
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Block 4: Att driva företag
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN
Grafisk profil.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
Kollektivtrafikbarometern 2013
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Att hitta sina kunder och lära känna dem
Korta fakta om studien 1 Personal inom vård och omsorg Metod Kvantitativ telefonstudie Målgrupper Hälsovårds-, sjukvårds- och omsorgspersonal inom privat.
Varför reklam? Öka försäljningen
Sammanfattning av varumärkesundersökning
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Varumärket yrkeshögskolan – vårt gemensamma åtagande
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Varumärke Värderingar Plattform Identitet Relationer Service
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Orkla Foods Sverige AB Malmö september 2014 Filmtest Ekströms.
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt eller fel hur ni presenterar.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Workshop 2 - Kvalitetsutveckling Vad är kvalitetsutveckling? Kvalitetsutveckling = Det kontinuerliga arbetet med att förbättra kvalitén. Ett arbete.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Grafisk profil.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Sälja en produkt eller tjänst
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Eleverna i klass 1-6 har svarat på enkäten
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Seminarium Affärsidé & Budget
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Grafisk profil.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Extra pengar till lagkassorna
Presentationens avskrift:

Målsättning/Huvudsyfte Att bygga en enkät Målsättning/Huvudsyfte Delsyften Frågeområden Frågor

Målsättning/Huvudsyfte Allmän beskrivning av marknaden Hur välkända och omtyckta är vi Totalt I jämförelse med konkurrenter Kundnöjdhet Hur ser vår målgrupp ut Besöksfrekvens Hur kan vi påverka/stärka kundnöjdheten Varför tappar vi försäljning Hur ska vi styra åtgärder och argument Hur fungerar vår kommunikation Vilka mediekanaler ska vi använda Potential för ny produkt- eller affärsidé

Delsyften Kännedom Vilka varumärken känner man till Vad känner man till om varumärket Attityder/värderingar Allmän värdering – välkänd/ökänd Varför – vad är bra/dåligt Kundnöjdhet Värdering av produktegenskaper Pris Kvalitet Service Förpackning Potential/Köpbenägenhet Hur ska produktidén presenteras Hur stor potential Målgrupp – vilka är öppna för köp Beteende När, hur ofta, varför Ska även kollegor/konkurrenter ingå Vilka, hur många

Frågeområden Kännedom Spontan erinran Hjälpt erinran – grad av hjälp Igenkänning – vad ska visas (namn, logotyp) Bedömd kännedom – Hur väl känner du till Attityder/värderingar Associationer till produktgruppen Associationer varumärket Allmän värdering av varumärket Image och kundnöjdhet Värdering av produktegenskaper Typ av frågor Öppna respektive strukturerade frågor Typ av svar Öppna svar Givna svarsalternativ Skalor

Frågor Kännedom Vilka märken på jeans har du sett eller hört talas om Vilka märken på jeans känner du till Har du hört talas om något jeansmärke som tillverkas i Sverige Har du hört talas om något/några av dessa märken på jeans Hur väl känner du till dessa märken på jeans (upplästa eller maskinskrivna) Hur väl känner du till dessa märken på jeans (logotyper visas) Attityder/värderingar Öppna svar – spontana associationer (svårt jämföra egenskaper) Vad tycker du om Volvo Vad är bra resp. dåligt hos Volvo Givna svarsalternativ – för jämförelse av egenskaper Hur bra är följande egenskaper hos Volvo

Målsättning/Huvudsyfte Att bygga en enkät Målsättning/Huvudsyfte Strategisk inriktning Kval/Kvant Kontaktform Målgrupp Urvalsram Omfång Tid Kostnad Delsyften Frågeområden Frågor

Målsättning/Huvudsyfte Att bygga en enkät Målsättning/Huvudsyfte Strategisk inriktning Delsyften Frågeområden Operativ inriktning Frågor