Förskrivarundersökning 2016 Peter Svedin 2016.12.22
Fakta Enkäten skickades för andra gången med e-post och länk till formuläret 696 utskick (662 st 2015) 326 svar inkom (47% svarsfrekvens, 2015: 50%) Mailet skickades 18 nov. med sista svarsdag 29 nov. (I fjol gick utskicket första veckan i nov.) Påminnelse 25 nov. gav drygt 100 svar mer. 201 svar från Landstingsförskrivare (2015:205 svar) 62%, samma andel som 2015 113 svar från kommuner, 35% (2015: 34 %) 12 svar övriga (4%) samma andel i fjol
Om du skulle ge ett samlat betyg på HMCs tillgänglighet (tex att komma i kontakt med den du önskar vid första kontakt) hur nöjd är du då? 2014 gav 92,9% betyget 7 eller högre 2015 gav 85,1% betyget 7 eller högre 2016 gav 81,6% betyget 7 eller högre
Om du skulle ge ett samlat betyg på den service du fått (tex leverans vid utlovad tidpunkt) hur nöjd är du då? 2014 gav 77,0% betyget 7 eller högre 2015 gav 77,1% betyget 7 eller högre 2016 gav 86,2% betyget 7 eller högre
Om du skulle ge ett samlat betyg på det bemötande du fått (tex trevligt, lyssnande, förstående) hur nöjd är du då? 2014 gav 92,8% betyget 7 eller högre 2015 gav 92,4% betyget 7 eller högre 2016 gav 93,9% betyget 7 eller högre
Om du skulle ge ett samlat betyg på HMCs kvalitet (tex hel, ren och rätt produkt, professionalitet, kunskap) hur nöjd är du då? 2014 gav 67,8% betyget 7 eller högre 2015 gav 70,7% betyget 7 eller högre 2016 gav 74,5% betyget 7 eller högre
Om du under den senaste 12-månadersperioden varit i kontakt med en hjälpmedelskonsulent, hur nöjd är du med hjälpmedelskonsulentens stöd och den vägledning du fått? Drygt 96% ger betyget 7 eller högre.
Vad gör vi nu? En summering av resultatet har presenterats för hela personalen Hela resultatet och en genomgång av inkomna kommentarer har skett i HMCs ledningsgrupp. Genomgång av relevanta bilder kommer ske på resp. sektions APT i januari och åtgärdsplaner utarbetas. Genomförandet av åtgärdsplanerna följs löpande upp i ledningsgruppsmöten under våren