Förskrivarundersökning 2016 Peter Svedin

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Om undersökningen Läsanvisningar för resultatdiagrammen
Samtliga svar © Copyright 2010, IC Quality AB.
Vårdmiljörond – varför gör vi det här? Reflektion 2.Ge beställaren ett bra underlag kring nu-läget inför planering av framtidens hälso-och.
Skolundersökning 2014 Föräldrar förskola
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Dagverksamhet.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Hemtjänst Servicehus.
Stockholm stad Förskoleundersökning Sockenstugan Förskola.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2014
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Montessori Elefanten Sigtuna kommun Skolundersökning 2013 Föräldrar förskola Antal svar för aktuell förskola: 15 st. Svarsfrekvens: 94 procent Antal svar.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare med beslut om växelvård på Lupinängen Tumba vård- och omsorgsboende.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Björkdungens förskola Föräldrar Förskola - Våren svar, 69%
Stockholms Stad Brukarundersökning inom verksamheter för personer med funktionsnedsättning Grupp- och service bostad 2011.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Vård- och omsorgsboende.
UFAB i Uddevalla och Shanghai
Nordiska Undersökningsgruppen /2005 års brukarundersökning Hemtjänsten och Äldreboendet Nacka kommun
Haparanda Stad Medarbetarundersökning hösten 2011 Chef/Medarbetare.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2013 Norrmalm stadsdel.
Skolundersökning 2014 Föräldrar förskola
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
NKI nr 2 november 2014 Alingsås lasarett.
NKI nr 2 november 2014 Närhälsan. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H och Regionservice.
Patientsäkerhetskulturenkät 2015 Kommunikationspaket I den här presentationen används konsekvent förkortningen VGR för Västra Götalandsregionen. Som.
Stimmets skola- resultat enkät föräldrar med barn i grundsärskolan 2015 Undersökningsperiod: > Antal svar: 14 Svarsfrekvens: 50%
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Stockholm_Serafen Vård o Omsorgsboende (minst 7 svarande) Särskilt boende.
Genomförd av CMA Research AB Kultur- och fritidsvaneundersökning Maj 2016 Ekerö kommun.
Solna stad Skolundersökning 2015 December Om undersökningen Bakgrund Solna stad genomför regelbundet en brukarundersökning i förskola, och grundskola.
Genomföra - brukarundersökning årligen - höja svarsfrekvensen - minst 90 % skall vara nöjda Syfte En temperaturmätning som signalerar hur våra brukare.
Stockholm stad Familjedaghem 2014 Gustafsson, Christina Maria Farsta stadsdel.
ENHETSRAPPORT - BÄLLSTA GÅRD STOCKHOLMS STAD – PERSONER MED FUNKTIONSNEDSÄTTNING 2014 Anna Ragnarsson Senior Consultant Tel:
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013 Vård- och omsorgsboende Sabbatsbergsbyns äldreboende.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2013 Skarpnäck stadsdel.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Anhörigvårdare Spånga-Tensta.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Solna stad Skolundersökning 2015
Brukarundersökning dagverksamhet 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning, 2011 Stadsmiljö
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Medarbetarundersökning 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning 2012
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning, 2010 Stadsmiljö
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning Andel nöjda 2012
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2017
Kvaliteten i din hemtjänst
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Stockholms stad Förskoleundersökning 2017
Resultat nationella brukarundersökningen 2017
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2018
Enkät i gymnasieskolan 2015
- omsorg om personer med funktionsnedsättning
Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018
Vi i Guddarps IF kommer börja använda oss av Bokat.se!
Rapporten innehåller totalresultatet.
Presentationens avskrift:

Förskrivarundersökning 2016 Peter Svedin 2016.12.22

Fakta Enkäten skickades för andra gången med e-post och länk till formuläret 696 utskick (662 st 2015) 326 svar inkom (47% svarsfrekvens, 2015: 50%) Mailet skickades 18 nov. med sista svarsdag 29 nov. (I fjol gick utskicket första veckan i nov.) Påminnelse 25 nov. gav drygt 100 svar mer. 201 svar från Landstingsförskrivare (2015:205 svar) 62%, samma andel som 2015 113 svar från kommuner, 35% (2015: 34 %) 12 svar övriga (4%) samma andel i fjol

Om du skulle ge ett samlat betyg på HMCs tillgänglighet (tex att komma i kontakt med den du önskar vid första kontakt) hur nöjd är du då? 2014 gav 92,9% betyget 7 eller högre 2015 gav 85,1% betyget 7 eller högre 2016 gav 81,6% betyget 7 eller högre

Om du skulle ge ett samlat betyg på den service du fått (tex leverans vid utlovad tidpunkt) hur nöjd är du då? 2014 gav 77,0% betyget 7 eller högre 2015 gav 77,1% betyget 7 eller högre 2016 gav 86,2% betyget 7 eller högre

Om du skulle ge ett samlat betyg på det bemötande du fått (tex trevligt, lyssnande, förstående) hur nöjd är du då? 2014 gav 92,8% betyget 7 eller högre 2015 gav 92,4% betyget 7 eller högre 2016 gav 93,9% betyget 7 eller högre

Om du skulle ge ett samlat betyg på HMCs kvalitet (tex hel, ren och rätt produkt, professionalitet, kunskap) hur nöjd är du då? 2014 gav 67,8% betyget 7 eller högre 2015 gav 70,7% betyget 7 eller högre 2016 gav 74,5% betyget 7 eller högre

Om du under den senaste 12-månadersperioden varit i kontakt med en hjälpmedelskonsulent, hur nöjd är du med hjälpmedelskonsulentens stöd och den vägledning du fått? Drygt 96% ger betyget 7 eller högre.

Vad gör vi nu? En summering av resultatet har presenterats för hela personalen Hela resultatet och en genomgång av inkomna kommentarer har skett i HMCs ledningsgrupp. Genomgång av relevanta bilder kommer ske på resp. sektions APT i januari och åtgärdsplaner utarbetas. Genomförandet av åtgärdsplanerna följs löpande upp i ledningsgruppsmöten under våren