Olycksstatistik spårväg i Sverige 2018 t.o.m. april

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Advertisements

Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
Information om stöd till företag Länsstyrelsen Västernorrland Margit Bäckman.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Välkommen till Linköping Juni 2014 Stefan Holmertz Vd Envac Optibag AB
Socialt Entreprenörskap Tillväxtverkets roll och uppdrag
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
November 2007 Stockholms län
Primula Kort information om vilka förändringar som sker för alla medarbetare på Göteborgs universitet när vi byter system till Primula den 6 mars 2017.
HALVÅRET SOM GÅTT RÅDSKONFERENS MAJ-2017.
Spartid för kontantinsats 60 kvadrat
Branschstatistik för 2016 Inkassobranschen 27 April 2017.
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Tågoperatörerna Järnvägsdagen
Framtidens Norrköping på C
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Budgetprocessen Skattetillväxt:
Barn och kvinnors förutsättningar och vardag under Vasa-tiden.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Nitha Ett Nationellt IT-stöd för händelseanalys och en Kunskapsbank för allvarliga händelser i hälso- och sjukvården NLL har ett lokalt nätverk med representanter.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kritiskt förhållningssätt
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
November 2007 Jönköpings län
Företagets namn (ha gärna en logga och en bakgrund som passar ert företag som är genomgående i pp)
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kostnader för läkemedelsförmån samt läkemedel i slutenvård
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Målbild och strategi för effektiv och nära vård år 2030
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kostnader för läkemedelsförmån samt läkemedel i slutenvård
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Effektivare terminaler med fordonssimulering
Tomas Rosberg, Forskningsingenjör VTI
Vi snackar lön!.
Fler nyanlända i arbete
Villkor och förutsättningar för Vetenskapsrådets bidrag
Näringslivsanalys Umeå kommun
Vad är det? Världens första friluftsmuseum (1891)
Partisympatimätningar i sverige idag - en översikt och diskussion
Plan för lika rättigheter och möjligheter 2015
Personalstatistik delår 2018
Göteborgs Spårvägar AB
Information från Försäkringskassan till Steg-ett ut utbildningen april Välkomna.
LOKOMOTIVET!!!.
Ifyllande av personlig tidbok
Storlek och befolkningsutveckling kommuner
ASEK Samhällsekonomiska kalkylvärrden inom transportsektorn – erfarenheter från ASEK-arbetet.
Behov från intressenter Nöjda intressenter
En lönejämförelse mellan män och kvinnor
EFTERSÖKSORGANISATIONEN
Influensavaccin till vårdpersonal
Ställ krav för klimatsmartare godstransporter Sektorn Håkan Johansson Nationell samordnare klimatfrågor
Olycksstatistik spårväg i Sverige t.o.m. September 2018
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Stockholms stad.
Möjligheter till finansiering?
”Jobbhälsan en samhällsutmaning?”
Uppföljningsplan 2014 Analys av utfall på ledningsstaben 15 februari
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
Väl mött önskar Forsmarks Idrotts- & Fritidsförening FIF
TÄVLINGSMOMENT LÖPNING
Kontinuitetshantering
Presentationens avskrift:

Olycksstatistik spårväg i Sverige 2018 t.o.m. april Jämförelser mellan spårvägssystemen och vissa händelsekategorier.

Olycksstatistik För att kunna göra en rättvis och korrekt jämförelse – se olika förutsättningarna. Det går inte att bara jämföra rakt av. Det är väldigt olika förutsättningar på Sveriges spårvägar. Även om det går att hitta jämförelsetal så måste man se till de olika förutsättningarna. Kan jämföras på olika vis t.ex. linjevis, egen banvall, gatuspår, signalreglerat, siktkörning, antal anställda, tågkm, samhällsområden mm. Denna jämförelse är gjord företagsvis på tågkm.

Skillnader och påverkande faktorer Andel gatuspår: Arriva 20%, Göteborg 41%, Norrköping 74% och SS 26%. Antal turer i rusningen: Arriva 22 st, Göteborg 160, Norrköping 18 st och SS 12 st. Antal resenärer en vardag: Arriva 115000, Göteborg 400000, Norrköping ?? och SS 21000 Banlängd: Arriva 24,6 km, Göteborg 169 km, Norrköping 21 km och SS 12,5 km. Inga huvudsignaler i Norrköping eller Spårväg city. Kan finnas mörkertal i viss rapportering.

OSPA A / miljon tågkm (antal/tågkm x 1M) Arriva Sverige AB 11 st, 732869 tågkm = 15 Göteborgs Spårvägar 41 st, 5112000 tågkm = 8 Transdev, Norrköping 0 st, 430244 tågkm = 0 Stockholms Spårvägar 2 st, 246739 tågkm = 8,1

Kollision med vägtrafik / miljon tågkm Arriva Sverige AB 5 st, 732869 tågkm = 6,8 Göteborgs Spårvägar 82 st, 5112000 tågkm = 16 Transdev, Norrköping 9 st, 430244 tågkm = 20,9 Stockholms Spårvägar 3 st, 246739 tågkm = 12,6

Kollision med annan spårvagn / miljon tågkm Arriva Sverige AB 0 st, 732869 tågkm = 0 Göteborgs Spårvägar 8 st, 5112000 tågkm = 1,7 Transdev, Norrköping 0 st, 430244 tågkm = 0 Stockholms Spårvägar 0 st, 246739 tågkm = 0

Kollision med gående och cyklist / miljon tågkm Arriva Sverige AB 0 st, 732869 tågkm = 0 Göteborgs Spårvägar 6 st, 5112000 tågkm = 1,2 Transdev, Norrköping 0 st, 430244 tågkm = 0 Stockholms Spårvägar 1 st, 246739 tågkm = 4

Urspåringar / miljon tågkm Arriva Sverige AB 2 st* 732869 tågkm = 2,7 Göteborgs Spårvägar 1 st, 5112000 tågkm = 0,2 Transdev, Norrköping 0 st, 430244 tågkm = 0 Stockholms Spårvägar 0 st, 246739 tågkm = 0 * depåurspåringar

Rökutveckling och brand / miljon tågkm Arriva Sverige AB 1 st, 732869 tågkm = 1,4 Göteborgs Spårvägar 1 st, 5112000 tågkm = 0,2 Transdev, Norrköping 0 st, 430244 tågkm = 0 Stockholms Spårvägar 0 st, 246739 tågkm = 0

Nödbromstillbud / miljon tågkm Arriva Sverige AB 60 st, 732869 tågkm = 81,9 Göteborgs Spårvägar 25 st, 5112000 tågkm = 4,9 Transdev, Norrköping 0 st, 430244 tågkm = 0 Stockholms Spårvägar 24 st, 246739 tågkm = 97,3

Fall i vagn / miljon km Arriva Sverige AB 0 st, 732869 tågkm = 0 Göteborgs Spårvägar x st, 5112000 tågkm = x Transdev, Norrköping 14 st, 430244 tågkm = 32,5 Stockholms Spårvägar 7 st, 246739 tågkm = 28,4