Välkomna 2019-01-01.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Information om datasystem för vård och omsorg
Advertisements

Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Avbrott i nätinfrastrukturen på US
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Klassifikation av vårdåtgärder
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Agenda MAIVOR – mobilt arbetssätt i vård och omsorg
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Svenska i gymnasieskolan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Välkomna
Utvärdera för framtiden ...mer än ParaGå
Välkomna
Välkomna
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
Nationell patientöversikt
SKOLA24 • VANLIGA FRÅGOR december 2018 Vanliga frågor!
Välkomna
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Systematiskt kvalitetsarbete
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Värdegrund inom äldreomsorgen
Ersättningskollen.
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Välkomna!.
LSG Uppföljningsrapport
Dokumentera rätt i vården
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Rekrytering med lokala jobbspår
Presentationens avskrift:

Välkomna 2019-01-01

Nytt tidregistrerings- och ersättningssystem Utförare Hemtjänst augusti - november 2013 2019-01-01

Agendan för dagen Syfte och förväntade effekter Regelverk för ersättning Införandeplan Kaffe, ca kl 14.00 Aktiviteter inför Del 2 Webbaserad utbildning Totalrapportering Support och stöd Övriga frågor i mån av tid Avslutning kl 16.30 Kicki – Fikat och vad Sabina ska prat om efter fikat 2019-01-01

Varför ett nytt tids- och ersättningssystem? Syftet är att säkerställa att kunden får de insatser som den är beviljad Timersättning ska användas istället för dagens system som utgår ifrån ett nivåsystem Ersättningen ska spegla de faktiska kostnaderna och ge förutsättningar för en hemtjänst av god kvalitet 2019-01-01

Effekter för kunden Säkerställa att kunden får de insatser den är beviljad Rätt räkning till kund. Kunden betalar endast för utförd tid (utifrån avgiftsnivå) Personalen har tillgång till enkel och smidig dokumentation Anhöriga ges möjlighet att läsa dokumentation i omsorgsdagboken 2019-01-01

Effekter för beställaren Underlätta uppföljning av beviljad och utförd tid/insatser Beställaren kommer, snabbare än idag, få indikationer på hur pass bra beställningen överensstämmer med behovet Enklare för beställare och utförare att kommunicera kring utförd tid och ersättning 2019-01-01

Effekter för utföraren Rättvist ersättningssystem, betalt för tiden hos kunden Underlättar uppföljning med lättöversiktliga rapporter över personalens arbetsdag samt utförd tid hos enskild kund Enklare för utförare och beställare att kommunicera kring utförd tid och ersättning Personalen får ”kvitto” på tiden man varit hos kunden Kvalitetssäkring att kunna se all information kring kunden på plats i mobil och även kunna skriva dokumentation och arbetsanteckning på plats när informationen är aktuell 2019-01-01

Regelverk för ersättning Ersättning utgår per timme för insatser som utförs dag, kväll och helg Nattinsatser ersätts per utfört besök För larm hos kund i ordinarie boende införs en fast månadsersättning, ingen särskild ersättning utgår för utförda larminsatser Beräkningsunderlag bifogas med beställning 2019-01-01

Regelverk för ersättning Ersättning vid oplanerad frånvaro, t.ex. vid sjukhusvistelse, utgår max 5 kalenderdagar från anmälningsdatum (registreras av behörig administratör/arbetsledare) Avböjda besök ersätts för planerad tid (anges i mobilen)  Avböjd insats i ett besök ersätts inte (ex frukost och bäddning blev utfört men ej dusch)  ”Kollektiva insatser” (tvätt, inköp, ärende och matdistribution) ersätts med schablontid 2019-01-01

Nya ersättningsbelopp Insatstyp Ersättningsbelopp* Egen regi Privat regi Insats i ordinärt boende dag, kväll, helg 362 kr/timme 371 kr/timme Insats i ordinärt boende natt 183 kr/insats 188 kr/insats Fast månadsersättning per larmkund i ordinärt boende 138 kr/mån 141 kr/mån (även för de som har hemtjänstinsatser) *Ovanstående belopp är beräknade enligt 2013 års nivå 2019-01-01

Införandeplan 2019-01-01

Införande av ersättningssystemet Den 6 januari 2014 Körning Automatisk konvertering av pågående beställningar Den 1-6 januari 2014 Inga beställningar kommer göras under denna period. Vid behov får beställningen ske via mejl. Sedan får beställaren skicka en beställning i efterhand. 31 december 2013 Skriv ut aktuella kundlistor Inga pågående beställningar får ha slutdatum 2013-12-31 31 december 2013 2019-01-01

Införande av ersättningssystemet 31 december 2013 Den 6 februari 2014 Alla beställningar ska vara accepterade och aktiverade Den 7 januari 2014 Dagligen efter 7/1 granska, acceptera och aktivera beställningar Skriv ut kundlista och jämför med den tidigare 2019-01-01

Aktiviteter inför Del 2 Anskaffning av Androidtelefoner Aktivera och registrera telefonerna All personal ska ha behörighet i ParaInn All personal ska göra den webbaserade utbildningen All personal ska kunna hitta information, trycka på Kom och Gick samt dokumentera i telefonen 2019-01-01

Totalrapportering Totalrapportering är att rapportera all tid som utförts hos kunden. Istället för avvikelserapportering Ska göras från 1 januari 2014 tills det att enheten är igång med tidrapportering Information om detta kommer ske i december 2019-01-01

Support och stöd September 2013 - juni 2014 kan Äldreförvaltningen hjälpa till med frågor kring tids- och ersättningssystemet via supportmejl och supporttelefon EJ - Support som gäller dator, skrivare, telefoner, applikationer, lokala program eller stadens IT-system (ex paraplyet, ParaSol, ParaInn och ParaGå) 2019-01-01

Information Dokumentation och information finns att hämta på www.stockholm.se Supportmejl: support.tidreg@stockholm.se Supporttelefoner: 08-508 36 209 08-508 36 216 08-508 36 219 2019-01-01

Registrering av mobiler Starta upp mobilerna Aktivera lösenord för skärmlås Skapa Google-konto Registrera mobilen Installera MobileIron applikationen Installera ParaGå applikationen Skapa genväg till ParaGå applikationen Se ParaGå Komigång- guide www.stockholm.se 2019-01-01

All personal i ParaInn All behörighet, roller mm ska administreras i ParaInn OBS! All personal måste ha ett användarkonto i ParaInn (krav redan idag) Ingen kostnad för användarkonton kommer att tas ut under T3 och hela 2014 2019-01-01

Webbaserad utbildning www.stockholm.se 2019-01-01

Här hittar du webutbildningen All dokumentation inkl. den webbaserade utbildningen finns att hämta på www.stockholm.se Klicka på ”Företagare” som finns längst ner till vänster under ”Hitta snabbt” på startsidan stockholm.se Klicka därefter på fliken ”Upphandling och entreprenad” Klicka sedan på ”Valfrihetssystem” Klicka vidare på ”Äldreomsorg” Klicka sedan på ”Hemtjänst” Klicka på ”Tidregistrering” Här hittar du nu webutbildningen!! Utbildningen finns också på Kompetensplatsen! 2019-01-01

Tack för er uppmärksamhet  2019-01-01