Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Upphandling i Enköpings kommun
Advertisements

Skrivare kopiatorer och tjänster 09
Genua Nector för ett seriösare svenskt näringsliv Gör rätt på alla sätt Sortera bort de oseriösa leverantörerna.
Hjälpmedels-försörjning
Grundbult 1 Offentlig upphandling syftar till att förse statliga myndigheter, kommuner och landsting med varor och tjänster så att de kan fullgöra sina.
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Läkemedel mot Gauchers sjukdom och Niemann Pick Typ -C Uppdaterad
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Resebyråtjänster
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Ramavtal i offentlig upphandling Förbundsjurist Ulf Palm Sveriges Kommuner och Landsting.
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Ramavtalen Informationsförsörjning 2005
Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
KÖRKORT Ansvar Integritet Noggrannhet.
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Avropsstöd Trygghetslarm och larmmottagning 2012.
Riktlinjer för godkännande och bidrag Gemenamma riktlinjer – men specificerade för respektive verksamhet: Förskola Fritidshem Pedagogisk omsorg Grundläggande.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Information från Kammarkollegiet om anskaffning av e-legitimering genom avrop från ramavtalsområdet Informationsförsörjning Version
Regler för upphandling Med offentlig upphandling avses de åtgärder som vidtas av en upphandlande myndighet för att tilldela ett kontrakt eller ingå ett.
Att lämna anbud Ett bildspel om hur du lämnar anbud Information från Upphandlingsenheten.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Upphandling i Skövde kommun Upphandlingsverksamhet Central upphandlingsenhet Varor, tjänster och driftentreprenader exkl. bygg- och anläggningsentreprenader.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Beställningsrutiner för tekniska konsulttjänster via eWork
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Direktupphandling av varor och tjänster
Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014
Hjälpmedels-försörjning
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Direktupphandling av varor och tjänster
Ramavtal Yrkeskläder och Skor AVTALET I KORTHET
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
E-litteratur 2017 Göteborg Marita Lohmander
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Direktupphandling av varor och tjänster
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017

Bakgrund, syfte och mål Detta avtal omfattar leverans av lekmaterial mm till främst förskola och fritidshem, men även till Landstingens och Regionernas väntrum och lekmiljöer. Vi vill erbjuda: Ramavtal som är enkelt att avropa från och använda Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Aktiva, engagerade och positiva ramavtalsleverantörer

Omfattning och avgränsningar Fem produktområden: Lekmaterial inne- och utelek (överprövat) Pedagogiska läromedel Hobbymaterial (överprövat) Lekmöbler och lekmattor Barnvagnar och cyklar (överprövat) Tre produktområden har tyvärr blivit överprövade – två produktområden klara för avrop.

Upphandlingen Extern remiss Öppet förfarande Avrop genom dynamisk rangordning och rangordning 3 ramavtalsleverantörer antagna ABA Skol AB Lekolar AB Hands-On Science AB Ramavtalets löptid 2018-10-15 – 2012-10-14 Option finns på 1 + 1 år

Avropsordning Pedagogiska läromedel Avrop i produktområde sker med tillämpning av dynamisk rangordning. UM väljer den Ramavtalsleverantör som bäst kan tillgodose UMs behov vid avrop med hjälp av nedanstående parametrar. Angivna parametrar är ej rangordnade. Produktens funktionalitet/egenskap kopplad till förskolans läroplan Produktens syfte och anpassning till barnens lärande och hjälpmedel vid undervisning Produktens uppfyllande av Upphandlingsmyndighetens hållbarhetskrav för en giftfri förskola Produktens pris Vid avrop kontrollerar varje enskild beställare vilken ramavtalsleverantör som bäst motsvarar behovet vid det aktuella tillfället och väljer den ramavtalsleverantör som erbjuder lägst pris för efterfrågad produkt. Observera att beställaren ska kunna motivera vilka parametrar som var aktuella för UMs behov vid för varje avropstillfälle.

Antagna leverantörer Pedagogiska läromedel Geografiskt område Produktområde Pedagogiska läromedel Syd ABA Skol AB, Hands-On-Science AB, Lekolar AB Mitt Norr

Avropsordning Lekmöbler och lekmattor Avrop sker i rangordning. Avrop görs från den ramavtalsleverantör som har plats nummer 1 i rangordningen. Ramavtalsleverantören som har plats nummer ett ska besvara avropsförfrågan inom en arbetsdag. Om leverantören avböjer eller inte svarar har du rätt att gå vidare och tillfråga nästa ramavtalsleverantör i rangordningen. Du har dock rätt att tillfråga ramavtalsleverantör nummer två i rangordning osv. om ramavtalsleverantör nummer ett i rangordningen inte uppfyller något av nedanstående krav: - Inte kan leverera de varor som UM önskar avropa - Inte kan leverera inom avtalade leveranstider

Antagna leverantörer Lekmöbler och lekmattor Geografiskt område Produktområde 1 Lekmaterial inne- och utelek Produktområde 3 Hobbymaterial Produktområde 4 Lekmöbler och lekmattor Produktområde 5 Barnvagnar och cyklar Syd Överprövat ABA Skol AB Lekolar AB Mitt   Norr

Här hittar du information om ramavtalet www.sklkommentus.se På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.

Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste UM ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilagan ”Avropsberättigade parter” till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta respektive ramavtalsleverantör för beställning av produkt (läs mer under ”Beställning” i avropsstödet).

Vad händer efter avropsanmälan? Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet

Ramavtalsnytta för beställare Färdigupphandlat ramavtal Enkelt att avropa från Avtalat sortiment Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Brett utbud, med många produkter som uppfyller upphandlingsmyndighens hållbarhetskriterier för en giftfri förskola Kunniga, motiverade och engagerade ramavtalsleverantörer

Kontaktuppgifter Kundsupport för upphandlingar och ramavtal Telefon: 08 525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Måndag–torsdag: 09:00-16.00 Fredag: 09:00-15:00 Lunchstängt 11.15-12.00 Kategoriansvarig Marita Lohmander marita.lohmander@sklkommentus.se