Välkomna till P10s föräldramöte Säsongen 2018/2019 30 augusti
Agenda Presentation av ledargruppen Information om tankarna och upplägg för säsongen Deltagande i Knatteligan och träningsmatcher Kalendarium, inga träningar under lov Sociala medier i form av facebook grupp Rutiner inför träningar och matcher samling i omklädningsrum m.m. Behov av tränare, BUS-representant Ekonomi Cupgrupp, anordna knatteliga arrangemang i Strandhallen Utrustning Gemensam beställning av träningströjor (med namn), shorts, strumpor Medlems- och spelaravgifter Övrigt
Presentation av ledargruppen Huvudtränare: Christopher Roos och Jens Strandberg Tränare: Tony Tsoulis, Mikael Bergström, Stefan Eriksson, Nicklas Folmerz, Johanna Rundberg, Hanna Edgardh samt 2 tränare på väg in. Administratörer: Johanna Rundberg, Maja Markovic Kassör: Andreas Nordh
Information om tankarna och upplägg för säsongen Truppen består av ca 40 spelare och flera på väg in. Vi har till denna säsong valt att slå ihop P10:1 och P10:2. Först och främst vill vi se till att så många som möjligt ska kunna träna minst en gång i veckan. Men också att de som har möjlighet kan träna 2 ggr i veckan. Vi lever i den tron att de kommer att lösa sig bra och vi inte kommer blir fler än 30 spelare per tillfälle. Kommer vi vid flertalet tillfällen blir mer än 30 barn per tillfälle kommer beslutet omprövas. Fokus på träningar Vara en god lagspelare Sammanhållning och att ha kul Teknik klubba, boll Målvaktsträning vid intresse
Deltagande i Knatteligan och träningsmatcher - Vi har 4 lag anmälda till knatteligan (P10:1 anmälde 2 lag och P10:2 anmälde 2 lag) dock har de visat sig att de flesta arrangemang endast tar emot 2 lag från samma förening. - Vi kommer kalla 7 spelare till varje lag. - Samtliga spelare kommer inte få spela vi varje tillfälle utan vi kommer rulla runt så att samtliga ska få spela lika mycket. - Beroende på tillgång av arrangemang kommer vi försöka ha 1-4 arrangemang i månaden
Kalendarium inga träningar under lov Träningstider: Tisdagar 18.15-19.15 Forellhallen (tidigare Bollmorahallen) Torsdagar 16.30-17.45 Forellhallen (tidigare Bollmorahallen) På torsdagar byggs sarg av föräldrar från 16.30 och vara klar senast 16.45 för att kunna påbörja träningen. Första gemensamma träningen för P10:1 och P10:2 är den 11 september. P10:1s första träningen är den 6 september samt P10:2 har redan börjat och kör en egen träning till den 4 september. Kalender finns på hemsidan uppdateras löpande https://www.svenskalag.se/ttibk_p10/kalender Vi vill att samtliga föräldrar laddar ner appen Svenska lag så får ni kallelser direkt i appen och kan svara på dem. Vi skickar kallelser till samtliga träningar. Träningskallelsen är öppen enda fram till träningen startar. Viktigt att ni uppdaterar i kallelsen även vid sena återbud. Detta gör det möjligt för samtliga ledare att ha koll på senaste statusen och vi ej behöver föra informationen vidare i ledargruppen. Kallelser till träningar och matcher skickas ut ca 1 vecka innan. Vid kallelse till match stänger vi kallelsen 4 dagar innan så att vi har möjlighet att kalla in andra spelare för att fylla lagen vid behov. Vi ska göra vårt bästa med att i kallelsen även ange telefonnummer till tränare på plats under match.
Social medier Facebook grupper Vi finns på social medier i den slutna facebook gruppen TTIBK P10 Syfte: Gruppen är till för föräldrar och ledare ska kunna dela information, inspirera varandra och skapa delaktighet i TT IBK P10s verksamhet. Så många som möjligt, så länge som möjligt samt glädje o gemenskap ska prägla det vi gör tillsammans i laget.
Rutiner träningar och matcher Tisdagar samling 15 min innan träningen i omklädningsrummet Torsdagar samlas spelarna under tiden som föräldrar bygger sarg Matcher 30 min innan matchstart
Behov av: Hjälptränare finns alltid ett behov! Vi är en stor trupp och det är därför extra viktigt att vi alla hjälps åt för att killarna ska få så bra träning som möjligt. Kom gärna och fråga oss vid träningstillfällena om ni ändå befinner er i hallen om det behövs en extra hand. Vi tränare kommer även att be om er hjälp med allt från att bygga sarg till att hjälpa till med lättare uppgifter i de olika övningarna. Ingen förkunskap behövs. BUS- representant Föreningen har en barn och ungdomssektion vilket består av 1-2 representanter från varje lag. Sektionen har möten 2-3 ggr per termin. Detta för att ungdomslagen ska få göra sin röst hörd upp till styrelsen. Här diskuteras träningstider, gemensamma cuper, hur vi hanterar cafeterian i Strandhallen samt får information vad som händer i föreningen från styrelsen. Vi behöver minst en representant till från P10 då det idag är endast är Hanna som går på dessa och hon representerar även P08.
Ekonomi Lagkassan Sponsring från 2017/2018 12 330 kr Knatteliga arrangemang 9 946 kr Inköp 2 målvaktströjor samt målvaktsbyxor till säsongen 2018/2019 (om ej bekostat av föreningen) I övrigt inga löpande kostnader för säsongen
Cupgrupp Anordna knatteliga arrangemang i Strandhallen Rolig avslutning för spelarna Intäkter till lagkassan Här hjälps alla föräldrar åt. Maja kommer att strukturera och delegera arbetsuppgifter.
Utrustning Lagets utrustning - Uppdaterat lagets målvaktsutrusning med 2 nya byxor och tröjor. Spelarens utrustning - Glöm inte att se till att barnen har rätt längd på klubban ta hjälp av tränarna vid behov. Glasögon ett måste vid både match och träning. Svarta strumpor och shorts till matcher
Gemensam klädbeställning Maja ansvarar för säsongens klädbeställning kallelse skickas efter föräldramötet. Samtliga spelare (som ej beställt förra säsongen): T-shirt med spelarnas namn på till träningar Svarta shorts (behövs vid matchspel) Svarta strumpor(behövs vid matchspel) Valfritt: Overallsjacka Kläderna beställs från InterSport i Sickla dit man kan åka för att prova storlekar
Medlems- och spelaravgifter
Övrigt