Welcome as a student at Linnaeus University Information from the Dean Helén Anderson
One of Sweden’s newest universities 32,000 students 2,000 employees Sweden’s sixth largest university in terms of number of students Carl Von Linné A place that makes people grow– attractive education, outstanding research and a strong place in society. Internationalization, sustainable development and equal conditions characterize our work 32000 studenter varan 15 000 helårsstudenter Linnéuniversitetet bär sitt namn efter Carl von Linné, den svenska vetenskapsman som genom tiderna blivit mest känd och vunnit störst ryktbarhet i vår omvärld. Att universitetet bär Linnés namn innebär att ambitionsnivå ligger högt. Namnet markerar också att universitetet har sina rötter i Småland, Linnés hembygd, samtidigt som det inte finns några geografiska gränser för universitetets verksamhet. Linnéuniversitetet är ett universitet som får människor att växa! Att studera och verka vid Linnéuniversitetet är att vara en del av en miljö som präglas av kunskap och utveckling.
An attractive campus area and a university in the city centre Växjö Kalmar Linneuniversitetet finns i både Kalmar och Växjö. Ekonomihögskolan finns även i Ljungby och Hultsfred Växjö Samlat universitetscampus Kalmar Finns idag på flera platser i staden Nytt campus byggs vid universitetskajen Ekonomihögskolan finns även i Hultsfred och Ljungby
Linnaeus University’s vision ”Linnaeus University – a creative and international knowledge environment promoting curiosity, creativity, companionship, and utility.”
In the spirit of Carl Linnaeus: Curiosity Creativity Companionship Nyfikenhet, nytänkande, nytta och närhet – så tolkar vi Linnés gärningar och så vill vi bedriva vår verksamhet Utility
Organisation Board of Teacher Education Faculty of Arts and Humanities Faculty of Health and Life Sciences Faculty of Social Sciences Faculty of Technology School of Business and Economics Linnaeus University’s vice-chancellor is Peter Aronsson, professor of history.
The School of Business and Economics
School of Business and Economics 3200 students 2017 200 employees Växjö Kalmar Hultsfred Ljungby Utöver Växjö och Kalmar finns Ekonomihögskolan även representerad i Hultsfred och Kalmar
Subjects Business Administration Accounting Logistics Marketing Entrepreneurship Organisation & Leadership Economics Statistics Tourism Studies Business Informatics Music & Event Management Legal Science
Education 11 Bachelor Programmes 8 Master Programmes 2 one-year Master Programmes 6 two-year Master Programmes Single Subject Courses Linnaeus University Summer Academy Vi är stora med många olika utbildningsmöjligheter Ekonomihögskolan erbjuder 13 kandidatprogram, 8 magisterprogram och 5 masterprogram samt ett stort antal fristående kurser. Våra utbildningar ges inom olika områden såsom marknadsföring, turism, entreprenörskap, ekonomistyrning, redovisning, internationella affärer, nationalekonomi, detaljhandel, rättsvetenskap, statistik och logistik. Vi erbjuder dig utbildning av hög kvalitet, goda kontakter med näringslivet och bra möjligheter till utlandsstudier. Efter examen har du goda karriärmöjligheter både på hemmaplan och över hela världen. Linnaeus Summer Academy: 7,5 hp-kurser på engelska i Kalmar.
Four Departments Department of Accounting and Logistics Department of Marketing Department of Economics and Statistics Department of Organisation and Entrepreneurship
Bachelor Programmes Business Administration and Economics 240 credits Business Administration and Economics specialization in Accounting and Management Control 180 credits Customer Experience Management 180 credits Economics180 credits Enterprising & Business Development 180 credits Human Resource Management 180 credits International Business180 credits Marketing 180 credits Music & Event Management 180 credits Retail and Service Management 180 credits Tourism Management 180 credits
Master Programmes Business Process Control & Supply Chain Management 120 credits Corporate Governance – Accounting and Finance 60 credits Entrepreneurship 120 credits Innovation through Business, Engineering and Design 120 credits International Business Strategy 60 credits Leadership & Management in International Contexts 60 credits Marketing 120 credits Tourism and Sustainability 120 credits
Where do our students come from? Kronoberg County 22% Kalmar County 21% Abroad 13% Stockholm County 10% Skåne County 7% Västra Götaland County 5%
International profile Tillgång till 320 utbytesavtal världen över Exempel på platser vi hade studenter på utbyte VT2018: San Fransisco, Kansas, Sydney, Paris, Hamburg, Valencia, Bangkok, Osaka, Seoul and Bergen. Många olika chanser att internationalisera sin utbildning – en termin eller ett helårs utbyte, fältstudier i ett utvecklingsland, praktik utomlands eller utbyte för en dubbel examen. Även studenter som stannar kvar på sin studieort under utbildningen får chans till internationalisering genom att de har programterminer på engelska med internationella studenter. Det lärosäte i Sverige som rekryterar flest internationella studenter till kandidatprogram på engelska och en av de bästa på avancerad nivå. 320 Partner Universities 320 Incoming students annually 250 Outgoing students annually
Examples of research areas I Accounting Corporate Governance Management Accounting Business Informatics Digital services for young elderly's well beeing Demands on IT Project Management Transit to E-commerce Economics Labour market and discrimination studies Differences in labour market outcomes between ethnic groups Demographic factors (age, gender, sexual identity) affecting employment and income Assessments of labour market and integration policies Entrepreneurship Family enterprising Social entrepreneurship Development of the countryside Entrepreneurship at school Ämnen och exempel på forskningsområden 1 Kunskapsplattformar Logistics Performance management in supply chains Inventory Management Logistics development in the forest industry Supplier Development
Examples of research areas II Law Workplace Discrimination European Social Dialogue Safety in home care and personal assistance Marketing International business strategies International marketing on emerging markets Relationship marketing Sensory marketing Organisation & Leadership Leadership and organizing in nontraditional enterprises and organizations Fields of tensions between stakeholders, idea systems and leadership practices Fields of tensions between commerce and culture/sports/health/church Statistics Analysis of high-dimensional data Development of statistical methodology for diagnostic testing Tourism Studies Tourism and climate change Tourism and the Anthropocene Algae blooms and tourism Ämnen och exempel på forskningsområden 2
Leadership Center in Småland An arena where managers, students, researchers and experts meet to create an attractive, successful region Collaboration project funded by the Familjen Kamprads Foundation Framtidens ledarskap handlar om att hantera mångfald och osäkerhet, att bygga organisationer där medarbetarnas motivation och energi är grunden för framgång. Innovationsdrivet ledarskap är en strategisk utmaning för hela Sverige. I Centrum för Ledarskap i Småland tar vi avstamp i regionens speciella historia med idérikedom och initiativkraft – och i att driva utveckling tillsammans. Utmaningar i samhället och globala förändringar påverkar varje organisation och varje ledare, vare sig adressen är Braås eller London, Jönköping eller Öland. Vi vill bidra till verklig regional utveckling genom att starta processer på flera nivåer och under lång tid arbeta aktivt, tillsammans med småländska ledare. Innovation är nyckelordet, ledarskap verktyget. Målet: En attraktiv, framgångsrik region som lockar kompetenta medarbetare.
Prep. visit and response Ackreditering AACSB Time line: Business accreditation process PRT visit Mentors 2nd visit Mentors 3rd visit Mentors 4th visit SER process Prep. visit and response iSER process iSER process 2017 Spring 2018 Fall 2018 2019 2020 iSER = initial self-evaluation report SER = self-evaluation report PRT = peer review team
We co-create knowledge, making people grow Through co-creation we connect theory with practice, and education with research; to provide students with the prerequisites to grow into critical thinkers, as well as entrepreneurial and responsible citizens. We provide them with the knowledge and skills they need to achieve their professional aspirations and to be competitive in the labour market. The School of Business and Economics at Linnaeus University is located in southern Sweden, inspired by the region´s entrepreneurial tradition and experience of cooperation and communication among actors to create a fruitful and sustainable use of resources. We value co-creation of knowledge in a creative environment where teachers, researchers and students support each other in understanding and continuous development. Our commitment to co-creation includes openness to new scientific ideas, valuing collaboration with society, and the collective development of intellectual contributions. Inspired by the regions legacy and our interaction with stakeholders, we aim to make a difference and have an impact on sustainable business practices.