Företagarpanelen – Q1, 2009 Februari 2009 Uppsala län
Antalet anställda
Antal anställda, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop
Förändringar i %-enheter netto Antal anställda, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop
Antal anställda, om 6 mån Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop
Förändringar i %-enheter netto Antal anställda, om 6 mån Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop
Antal anställda Källa: Demoskop Idag jämfört med för 6 månader sedan Om 6 månader Källa: Demoskop
Investeringarna
Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop
Förändringar i %-enheter netto Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop
Investeringarna, om 6 mån Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop
Förändringar i %-enheter netto Investeringarna, om 6 mån Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop
Investeringarna Källa: Demoskop Idag jämfört med för 6 månader sedan Om 6 månader Källa: Demoskop
Produktionen/försäljningsvolymen
Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop
Förändringar i %-enheter netto Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop
Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop
Förändringar i %-enheter netto Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop
Produktionen/Försäljningsvolymen Idag jämfört med för 6 månader sedan Om 6 månader Källa: Demoskop
Bankfråga 20
Banken Bas: Alla (2340) Upplever Du att din bank har blivit stramare (höjt räntan, ökat säkerhetskraven) i sin kreditgivning? Källa: Demoskop
Banken - låntagare Bas: Har lån (1825) Upplever Du att din bank har blivit stramare (höjt räntan, ökat säkerhetskraven) i sin kreditgivning? Källa: Demoskop 22
Om undersökningen Syfte Målgrupper Metod Tidsperiod Att löpande undersöka hur SN:s medlemsföretag ser på konjunkturutvecklingen och aktuella samhällsfrågor. Målgrupper 2,340 intervjuer (53% svarsfrekvens) Metod Internetundersökning i Svenskt Näringslivs Företagarpanel med hjälp av Demoskop. Tidsperiod 11 – 24 februari 2009 23