Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Februari 2009 Västmanland län

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Februari 2009 Västmanland län"— Presentationens avskrift:

1 Februari 2009 Västmanland län
Företagarpanelen – Q1, 2009 Februari 2009 Västmanland län

2 Antalet anställda

3 Antal anställda, idag/för 6 mån sedan
Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop

4 Förändringar i %-enheter netto
Antal anställda, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop

5 Antal anställda, om 6 mån Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop

6 Förändringar i %-enheter netto
Antal anställda, om 6 mån Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop

7 Investeringarna

8 Investeringarna, idag/för 6 mån sedan
Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop

9 Förändringar i %-enheter netto
Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop

10 Investeringarna, om 6 mån
Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop

11 Förändringar i %-enheter netto
Investeringarna, om 6 mån Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop

12 Produktionen/försäljningsvolymen

13 Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan
Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop

14 Förändringar i %-enheter netto
Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop

15 Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån
Bas: Alla (2340) Källa: Demoskop

16 Förändringar i %-enheter netto
Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån Bas: Alla (2340) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop

17 Bankfråga 17

18 Banken Bas: Alla (2340) Upplever Du att din bank har blivit stramare (höjt räntan, ökat säkerhetskraven) i sin kreditgivning? Källa: Demoskop

19 Banken - låntagare Bas: Har lån (1825) Upplever Du att din bank har blivit stramare (höjt räntan, ökat säkerhetskraven) i sin kreditgivning? Källa: Demoskop 19

20 Om undersökningen Syfte Målgrupper Metod Tidsperiod
Att löpande undersöka hur SN:s medlemsföretag ser på konjunkturutvecklingen och aktuella samhällsfrågor. Målgrupper 2,340 intervjuer (53% svarsfrekvens) Metod Internetundersökning i Svenskt Näringslivs Företagarpanel med hjälp av Demoskop. Tidsperiod 11 – 24 februari 2009 20


Ladda ner ppt "Februari 2009 Västmanland län"

Liknande presentationer


Google-annonser