P-05 Föräldramöte 2016-01-27
Agenda Ekonomi Ansvariga föräldrar Anmälan/avanmälan Bekräftelse Matchkläder Träningstider Utomhussäsongen 2016 Övrigt
Ekonomi I lagets kassa finns nu ca 8 500:-
Ansvariga föräldrar Lottansvarig Kioskansvarig Fredrik Muhl fortsätter som lottansvarig. Kioskansvarig Maria Persson(Alfons) och Henrik Roskvist(Isaac) fortsätter som kioskansvariga. Kioskansvariga tar gärna emot ideér för att utveckla verksamheten I framtiden kommer bemanningslistor för ex. kiosk och grill att skickas ut och sedan är det upp till var och en som vill byta att ordna med detta själv. När bytet är gjort skall detta meddelas kioskansvariga. Kiosk under A-lagsmatcher: Ledarna skickar ut bemanningslistor på detta.
Anmälan/avanmälan/bekräftelser Vid samtliga tillfällen vi önskar anmälan så gäller detta oavsett ifall barnen skall vara med eller ej. Är man anmäld till ett tillfälle och blir sjuk eller får annat hastigt påkommande hinder måste detta meddelas så snart som möjligt. Vid de tillfällen man utses att exempelvis stå i kiosk/grill vill vi ha en bekräftelse så att vi vet att informationen gått fram.
Matchkläder Systemet där vi har ett rullande schema där en tvättansvarig utses per matchtillfälle fungerar bra och det kommer vi att fortsätta med. Vid tillfällen då det går att samordna så att flera lags ställ tvättas av samma person gör vi ibland så.
Träningstider fr.o.m. februari Kalendern på hemsidan är alltid uppdaterad med träningstider. Vi kommer enbart att träna en dag i veckan under februari, lördagar 10.00 – 12.00 i Furulund. Från och med mars är vår ambition att börja träna utomhus. Vi uppmuntrar till att låta barnen hålla på med andra idrotter parallellt med fotbollen. De ”extraträningar” vi haft då och då kommer att fortsätta. Vi är dock beroende av tillgänglighet till planyta och också tränares möjligheter och kan inte just nu bestämma när dessa kommer att äga rum. Vi försöker informera per e-post och ibland sms i så god tid som möjligt. Dessa tillfällen skall även fortsättningsvis betraktas som extraträningar där upplägget också kan komma att vara annorlunda ”vanliga” träningar.
Utomhussäsongen 2016 Vi ska försöka att anordna en kickoff på våren och en på hösten. Förmodligen blir det poolspel, Blekinge fotbollsförbund vill att man ska spela varje helg men ambitionen kommer att vara att spela 2 matcher varannan helg. Vi kommer troligtvis anmäla 3 lag. Ser över möjligheten att anmäla ett lag i Skåneserien för att få variation genom att möta andra lag. I Skåneserien spelar man varje helg. Anmälan ska göras innan den 12 Februari. Vi kommer att delta i ett antal cuper under utomhussäsongen. Enkla Elbolaget Cup (Hällevik), IFÖ Cup (Bromölla), Asarums höstcup samt förmodligen ytterligare någon cup. I samband med Enkla Elbolaget Cup och IFÖ Cup ska vi försöka att anordna så att alla som deltar träffas någon av kvällarna och umgås. Detta kommer att samordnas av Pia(Pelles mamma) och Sofia(Adams mamma). Vi håller på och planerar för en egen cup i april, innan seriespel/poolspel drar igång. Mer info kommer inom kort.
Värdegrund Vi kommer aktivt att arbeta för att fotboll ska vara till för alla. Vår ambition är att mobbing och kränkningar inte ska förekomma.
Övrigt Vid vissa tillfällen kommer ett maxantal platser att finnas. Vid behov kommer de spelare som tränat mest att ha företräde. Vi planerar att delta i Laxacupen, Halmstad 2017. Frågor/synpunkter?