Mål v.10 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Månadsbrev oktober 2013 Måsen
Advertisements

Mattebanor År 2-3.
GYMNASIESÄRSKOLA GYMNASIE SÄRSKOLANS MATEMATIK NATURKUNSKAP
Reklambudskap Varför går vi på allt?.
Färgernas betydelse Man skulle kunna säga att färgerna har sitt eget språk. Olika färger har olika betydelser. Exempelvis brukar färgen grön ses som en.
Färg.
Färger och kläder 2 TRYCK F5.
Färger och kläder 1 TRYCK F5.
Klockan Olimpia Pandelara Zackrisson, Kvarnbackaskolan sär, Kista –
Bråktal Av: Kawa Ali Matte och NO lärare Örtagårdskolan Vt: 10
FÄRGER Verksamheten ska utgå från barnens erfarenhetsvärld, intressen, motivation och drivkraft att söka kunskaper. Barn söker och erövrar kunskap genom.
Bilders uttryck En presentation om hur olika färger och vinklar kan påverka uttrycket i en bild.
VAD ÄR BRÅK? täljare bråkstreck nämnare täljare = kvot nämnare.
Powerpointmall Region Värmland Riktlinjer oktober 2011.
Arbetsgång 16/1 Gör uppgiften: ”Samma motiv på grundfärgerna”
G REJ OF THE DAY L EDTRÅD  Explosiva skönheter  Plågsamt.
Optisk illusion Rör det på sig, eller inte? Går det upp, eller ned? Finns det där, eller inte? Man tappar verkligen begreppet om saker och ting.
DIE UHR.
The Clock.
Varma och kalla färger What's Hot, What's Not.
Välkomna till kvällens föräldramöte i klass 2a.
Vad är det? Tema kläder och skor
En förenklad och förminskad bild av verkligheten sedd uppifrån himlen Vad är en karta?
Personlig försäljning Kap. 2
digital klocka- olika tider
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan dag – hel - digital.
Välkomna! Ikväll har vi följande på dagordningen: Trygghet och trivsel
Mål v.12 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Mål v.13 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Mål v.49 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Mål v.4 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Fredagsmys Vecka 45.
Mål v.7 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Välkomna till mitt utvecklingssamtal
Vilken färg har den här frukten?
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Mål v.6 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Ljus/optik.
Mål v.47 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Mål v.46 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Mål v.3 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Gruppindelning Blå Lucas David Aron Ludvig Å Röd
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
FÄRGLÄRA. Ljusets färgblandning Färgcirkel med tre grundfärger GRUNDFÄRGER (RENA FÄRGER, FÄRGTRIANGEL)  gult  röt  blått.
Utvecklingssamtal 6a vårterminen 2018
Optisk illusion Rör det på sig, eller inte? Går det upp, eller ned? Finns det där, eller inte? Man tappar verkligen begreppet om saker och ting.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Profilen Ljus/optik.
Hur ögat uppfattar ljus
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Presentationens avskrift:

Mål v.10 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul) Jag tycker det är svårt (röd) Matematik Att kunna räkna ut hur många minuter 120 sekunder är. Att kunna skriva kvart över tolv med digital tid. Svenska Att veta när man använder dubbelteckning. Att veta vilken uppbyggnad en fabel har. NO Att veta vilka de fem enkla mekanismerna är. Att kunna göra en egen skiss. Engelska Att förstå vad ”twelve o`clock” betyder. Att kunna säga ”klockan är två” på engelska. Bild Att veta hur jag blandar färgerna lila orange och grön. Att kunna måla saker så man ser att de är på olika avstånd.