Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Uppsala län.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Advertisements

Företagarpanelen – Q JUNI 2011 Kronobergs län.
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Uppsala län inkl. Norrtälje.
Företagarpanelen – Q4, 2009 NOVEMBER 2009 Kronobergs län.
Företagarpanelen – Q3, 2010 AUGUSTI 2010 Östergötlands län.
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Östergötlands län.
© Landja Marknadsanalys AB Säkerhet och olycksrisker Sveriges Lantbruk våren Sveriges Lantbruk våren 2009 En undersökning bland lantbrukare Jörgen.
Företagarpanelen – Q1, 2008 Februari 2008 Uppsala län.
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Stockholms län.
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Västmanlands län.
Ekonomiska förväntningar. Om undersökningen Syfte Att undersöka hur nuläget i ekonomin påverkat arbetstagarnas förväntningar på ekonomin och löneutvecklingen.
Företagarpanelen – Q3, 2009 AUGUSTI 2009 Jönköpings län.
Företagarpanelen – Q3, 2008 Augusti 2008 Jönköpings län.
1 Novus Företagsledare om de nya sjukskrivningsreglerna Arne Modig Viktor Wemminger 1632.
Tillväxtverket 11 november 2016
NOVEMBER 2010 Kronobergs län
[Headline] Företagarpanelen – Q Kronobergs län 1.
November 2007 Stockholms län
Tyresö kommun Dalskolan - Föräldrar Åk 8
Svenskt Näringsliv Undersökning bland småföretag angående finansieringskrav Markus Uvell & Annette Selberg 14 oktober 2004.
SEPTEMBER 2010 Södermanlands län
Budgetprocessen Skattetillväxt:
November 2008 Jönköping län
SEPTEMBER 2010 Stockholms län
[Headline] Företagarpanelen – Q Hela Sverige - Konjunkturfrågor 1.
[Headline] Företagarpanelen – Q Jönköpings län 1.
AUGUSTI 2010 Stockholms län
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Örebro län.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Kalmar län.
Februari 2009 Västmanland län
Företagarpanelen - Finanskrisen 2008 Västmanlands Län
SEPTEMBER 2011 Östergötlands län
Företagarpanelen – Q2, 2010 MAJ 2010 Stockholms län.
AUGUSTI 2010 Västmanlands län
AUGUSTI 2010 Jönköpings län
Tyresö kommun Strandpärlan - Föräldrar Förskola
Företagarpanelen – Q JUNI 2011 Kalmar län.
Tyresö kommun Tyresö förskola - Föräldrar Förskola
December 2006 Östergötlands län
November 2007 Jönköpings län
Augusti 2008 Västmanland län
Företagarpanelen – Q4, 2007 November 2007 Uppsala län.
Tyresö kommun Förskolan Cassiopeja - Föräldrar Förskola
SEPTEMBER 2010 Kronobergs län
Kvalitetsmätningen hösten 2017
Företagarpanelen – Q1, 2009 Februari 2009 Uppsala län.
Tyresö kommun Rotvik - Föräldrar Förskola
Elev- och Föräldraenkät
Företagarpanelen – Q3, 2008 Augusti 2008 Uppsala län.
Besöksnäringens Konjunkturbarometer
Februari 2007 Värmlands län
Soloföretagare 4 december 2015.
Näringslivsanalys Umeå kommun
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
Personalstatistik delår 2018
Uppföljning av Norrlandstingens folkhälsopolitiska program
Företagsklimatet i Värmlands län/Årjäng 2018
Kvalitetsmätningar under perioden vt 2014 – ht 2017
Innovationsbarometern 2017
Soloföretagare Företagarna 2015.
Så tänker vi om våra bostadsräntor
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
CSG så styrs Göteborg.
8 av 10 ser positivt på framtiden
Nyckeltal äldreomsorg för GR - kommunerna
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Arbetsförmedlingen.
Årsrapport 2017 LSG sektor ÄO-HS
Manual Sammanställning av enkätsvar.
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Presentationens avskrift:

Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Uppsala län

Produktionen/försäljningsvolymen

Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (4076) Källa: Demoskop

Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (4076) Jämfört med sex månader sedan, hur har ditt företag utvecklats vad gäller produktionen/försäljningsvolymen? Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) % Källa: Demoskop 4

Förändringar i %-enheter netto Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (4076) Jämfört med sex månader sedan, hur har ditt företag utvecklats vad gäller produktionen/försäljningsvolymen? % Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop 5

Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån Bas: Alla (4076) Källa: Demoskop

Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån Bas: Alla (4076) Ditt företags produktion/försäljningsvolym, om sex månader, kommer att vara…? Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) % Källa: Demoskop 7

Förändringar i %-enheter netto Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån Bas: Alla (4076) Ditt företags produktion/försäljningsvolym, om sex månader, kommer att vara…? % Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop 8

Investeringarna

Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (4076) Källa: Demoskop

Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (4076) Jämfört med sex månader sedan, hur har ditt företag utvecklats vad gäller investeringarna? Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) % Källa: Demoskop 11

Förändringar i %-enheter netto Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (4076) Jämfört med sex månader sedan, hur har ditt företag utvecklats vad gäller investeringarna? % Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop 12

Investeringarna, om 6 mån Bas: Alla (4076) Källa: Demoskop

Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) Investeringarna, om 6 mån Bas: Alla (4076) Ditt företags investeringar, om sex månader, kommer att vara…? Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) % Källa: Demoskop 14

Investeringarna, om 6 mån Bas: Alla (4076) Ditt företags investeringar, om sex månader, kommer att vara…? % Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop 15

Antalet anställda

Antal anställda, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (4076) Källa: Demoskop

Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) Antal anställda, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (4076) Jämfört med sex månader sedan, hur har ditt företag utvecklats vad gäller antalet anställda? Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) % Källa: Demoskop 18

Förändringar i %-enheter netto Antal anställda, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (4076) Jämfört med sex månader sedan, hur har ditt företag utvecklats vad gäller antalet anställda? % Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop 19

Antal anställda, om 6 mån Bas: Alla (4076) Källa: Demoskop

Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) Antal anställda, om 6 mån Bas: Alla (4076) Antalet anställda i ditt företag, om sex månader, kommer att vara…? Förändringar i %-enheter netto (högre – lägre) % Källa: Demoskop 21

Antal anställda, om 6 mån Bas: Alla (4076) Antalet anställda i ditt företag, om sex månader, kommer att vara…? % Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop 22

Finansiering 23

Har ni idag banklån i företaget? Finansiering Bas: Alla (4076) Har ni idag banklån i företaget? Ja % Källa: Demoskop 24

Finansiering Bas: Alla (4076) Har ditt företags behov av finansiering via banklån ökat eller minskat senaste året? Källa: Demoskop 25

Andel ökat mycket/något - Andel minskat mycket/något Finansiering Bas: Alla (4076) Har ditt företags behov av finansiering via banklån ökat eller minskat senaste året? %-Enheter netto Andel ökat mycket/något - Andel minskat mycket/något % Källa: Demoskop 26

På vilket sätt har behovet av bankfinansiering minskat? Bas: Behov av banklån har minskat (700) På vilket sätt har behovet av bankfinansiering minskat? % Källa: Demoskop 27

På vilket sätt har verksamheten reducerats? Finansiering Bas: Verksamheten reducerats (52) På vilket sätt har verksamheten reducerats? % Källa: Demoskop 28

På vilket sätt har det egna kapitalet ökat? Finansiering Bas: Det egna kapitalet ökat (567) På vilket sätt har det egna kapitalet ökat? % Källa: Demoskop 29

Finansiering Bas: Alla (4076) Anser du att andelen eget kapital ligger på en önskvärd nivå i företaget? När bedömer du att ni uppnått önskvärd nivå för det egna kapitalet? Källa: Demoskop 30

Om undersökningen Syfte Målgrupper Metod Tidsperiod Att löpande undersöka hur SN:s medlemsföretag ser på konjunkturutvecklingen och aktuella samhällsfrågor. Målgrupper 4 076 intervjuer (57 % svarsfrekvens) Metod Internetundersökning i Svenskt Näringslivs Företagarpanel med hjälp av Demoskop. Tidsperiod 9-23 november 2010 31