Sammanfattning: Kedjornas nyckeltal 2016, och utveckling 2015.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Släng inte mat! Ta hand om den!
Advertisements

Fabriken som gör bildstöd
Tips när du planerar måltider
Näringslära Energiintag för olika energibehov
Vad ska ni äta för gott idag ?
1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat.
1 GfK Consumer TrackingLidl & Netto Fredrik Ydell Februari 2010 Exempel på undersökningens layout och vilka nyckletal som redovisas. De varugrupper som.
Så fungerar Matstudion
Hockey och Kost! Hallsberg Hockey Team 96/97
Bra mat för dig – som tränar
SVENSKT KÖTT Sveriges Nötköttsproducenter, jan -14.
Klimatpåverkan från livsmedel
MENY VÅRTERMINEN 2014 SKOLA
MATSEDEL VÅRTERMINEN 2013 SKOLA och MOTTAGNINGSKÖK FÖRSKOLA
Veckohandling eller impulsköp - så påverkas din hushållsekonomi Ingela Gabrielsson, privatekonom.
Ytterharnäs förskola/skola
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
Den Svenska Dagligvarumarknaden Översikt
Klimatpåverkan från livsmedel
Mat och klimat.
Mat.
Du är vad du äter Höstterminen 2011.
Mat.
Burgare med paprikadressing - 4 portioner
GfK. Growth from knowledge
Ladda för Lidingöloppet 10 bästa tipsen på bra löparmat!
Avfall och Återvinning Av Simon B, Calle, William och Gillis.
1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,
MATSEDEL FÖRSKOLA HÖSTTERMINEN 2012 MÅNDAGTISDAGONSDAGTORSDAGFREDAG v aug Kökets val Köttbullar makaronerRaggmunk, keso och sylt v
Gemensam upphandling av livsmedel 2009 Klimatet och maten Runt 20 % av utsläppen i Sverige kan härledas till livsmedelskedjan Därtill ska läggas utsläpp.
Kost för idrottare.
1 Välkommen till Axfood Klimatcertifiering av mat. 15 juni 2010 Åsa Domeij, miljöchef.
SKOLMATSEDEL HÖSTTERMINEN 2012 MÅNDAGTISDAGONSDAGTORSDAGFREDAG v aug Köttbullar och makaronerRaggmunk, keso och sylt v aug Stekt korv.
SKOLMATSEDEL HÖSTTERMINEN 2013 MÅNDAGTISDAGONSDAGTORSDAGFREDAG v aug v aug Köttbullar med makaroner ketchup Sprödbakad fisk med kall.
Informationsträff Livsmedel Evertsbergs Bygdegård Välkomna!
Hem- och konsumentkunskap ht 15
Att äta rätt - för kroppen, träningen och prestationens skull Sandra Eriksson Gästriklands Idrottsförbund SISU Idrottsutbildarna.
©Johan Johansson. Kost Sömn Träning ”Ju hårdare träning desto viktigare blir återhämtningen”
Näringslära Är man vad man äter?. Näringslära = Maten vi äter ska vara god samtidigt som den ska ge oss näringsämnen och den energi vi behöver för att.
Kost för prestation VästergötlandsFF Örjan Jonsson Västergötlands FF.
MÅLTIDER - Hur jag ger min kropp bränsle och byggstenar!
1 När Hard Discount-butiken kom till byn 1. Hur har allivsbutikerna påverkats? 2. Hur differentierar sig allivsbutikerna? 3. Går det att dra några generella.
Bra proteinkällor Ägg Kyckling Fisk Kött Keso och kesella.
Kost och Prestation Kost Träning Vila Inställning.
PRESTATIONSTRIANGELN - GRUNDEN FÖR EN GOD PRESTATION
Vecka Skolmatsedeln Smaklig måltid!
RESTAURANG SOMMARSTADEN Vecka 6
Januari/februari Skolmatsedel Smaklig måltid!
Meny vecka 22 Måndag: Kyckling gryta serveras med bulgur
Marknadsundersökning - LIVE
Välkommen till bords Serveras kl. Fredag
Träna svenska A och B Häfte 10 Mat och dryck En matsedel Matsedel
Mexikansk matkultur Soma Hartikainen.
Matsedel v.33 14/8 Ugnsgratinerad falukorv serveras med paprikapasta
Träna svenska A och B Häfte 10 Mat och dryck När och vad äter de?
Kioskinstruktioner Konstgräsplan
VÄSTERÅS OKTOBER.
Välkommen till bords Serveras kl. Fredag Lunch: Korv Stroganoff
Välkommen till bords Serveras kl. Fredag Lunch: Korv Stroganoff
Matsedel vecka 46, november
Matsedel vecka 50, december
Matsedel vecka 51, december
Ekonomiska ficktjuvar och impulsköp
Kedjornas nyckeltal under 2017 samt utveckling jämfört mot 2016
Kost En bra och balanserad kost innehåller: Kolhydrater Proteiner
- Personlig Tränare - Kostrådgivare - Integrativ Coach
Lektion 3 Frukost Paula Frösell, leg dietist och Brand manager Mat & Måltider och hälsa.
Leg Dietist ”Om man gör som man alltid har gjort, får man samma resultat som man alltid har fått” Pernilla Larsson Leg Dietist
Kost för prestation.
Välkommen till bords Serveras kl. Fredag Lunch: Korv Stroganoff
Presentationens avskrift:

Sammanfattning: Kedjornas nyckeltal 2016, och utveckling 2015. Penetration Frekvens Värde per ink.tillfälle ICA 94,9 +0,5% 57,4 -5,1% 284,8 -0,7% Coop 75,7 -2,1% 32,8 -5,2% 253,6 +0,2% Axfood 77,1 -0,5% 33,7 -0,5% 237,0 -2,0% Bergendahls 43,2 +4,6% 14,5 -5,3% 311,6 -4,6% Lidl 45,5 +3,6% 18,5 +0,7% 167,1 -1,8% Netto 28,9 +2,1% 16,7 -10,2% 165,9 -5,0%

Sammanfattning: Penetration 2016, och utveckling mot 2015 Autor / Thema der Präsentation 13.08.2007 Sammanfattning: Penetration 2016, och utveckling mot 2015 Topp 15 kategorier Topp 15 utveckling Matfett 98,2 Matbröd 97,9 Mjölk 97,6 Gräddprodukter 96,4 Frukt & Grönt 95,8 Hårdost 95,0 Yoghurt 91,5 Dessertost 91,3 Pasta 91,0 Korv 90,8 Skivad smörgåsmat 89,9 Fäskat kött/färs 89,9 Kryddor 89,4 Läsk/must 89,0 Såser 88,5 Akoholfri Öl +63,7% Ölkorv +30,0% Solprodukter +20,3% Sportdryck +19,9% Blöjor +10,0% Kyld färdig deg +9,8% Df Vegetariska produkter +9,4% Färsk kyckling +7,8% Iste/Iskaffe +7,5% Flerpacksglass +7,2% Drageer +5,2% Matgryner +5,2% Dressing +4,9% DF Snabbmat +4,7% Tacoprodukter +4,5% Penetration (Andel hushåll som köper kategorin) I utveckling ingår endast kategorier som mätts båda perioderna

Sammanfattning: Frekvens 2016, och utveckling mot 2015 Autor / Thema der Präsentation 13.08.2007 Sammanfattning: Frekvens 2016, och utveckling mot 2015 Topp 15 kategorier Topp 15 utveckling Frukt&Grönt 74,4 Mjölk 51,2 Matbröd 39,5 Gräddprodukter 30,7 Yoghurt 25,0 Matfett 23,9 Filmjölk 21,5 Kattmat 21,0 Färskt Kött/Färs 20,3 Hårdost 18,1 Juice 17,6 Smörgåspålägg 17,3 Korv 17,1 Läsk/Must 16,7 Dessertost 14,0 Alkoholfri Öl +37,7% Solprodukter +11,5% Kyld färdig deg +9,6% Syltor/Aladaber +7,7% DF Färdigmat +5,7% Skumgodis +5,5% Matgryner +5,4% Färsk Kyckling +5,3% Pepparkakor +5,3% Drageer +5,2% Nektar +5,1% Hundmat +5,1% Lakrits +4,7% WC-block +3,5% Majonnäs +3,5% Frekvens (Hur ofta köper man kategorin)