1 Ett program för mer aktivitet och ökad trivsel på rasterna TRIVSELPROGRAMMET.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Trivselsundersökning 2014 Brukarundersökning höst 2014 (utdrag) Skolor som blev kontaktade Alla 882 trivselskolorna som var aktiva hösten Besvarde.
Advertisements

Presentation av genomförda paneler om: Boendefrågor, Folkhälsa och Hemkänsla oktober2008-maj2009 Ahmad Azizi
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Fjordskolan ÅK2.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
Föräldraråd Nyvång Hälsa Det innefattar både ett fysiskt välbefinnande så som psykiskt och socialt.
Narkotikakommissionen Resultat 30 januari 2014 Malin Carlström, vik. koordinator drogförebyggande arbete.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Laholms kommun åk F-9 Antal svar: svarsfrekvens 70% Mars 2016.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Brunns skola ÅK5.
Barn och ungdomars utveckling
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Studie- och yrkesvägledare Finns på skolan: Måndag – Fredag
LSS – Daglig verksamhet
Solna stad Skolundersökning 2015
Ahmad Azizi Presentation av genomförda paneler om: Boendefrågor, Folkhälsa och Hemkänsla oktober2008-maj2009 Ahmad Azizi
INFORMATION OM UNDERSÖKNINGEN Uppsala kommun Föräldraenkät förskolor 2016, Kyrkklockans förskola INFORMATION OM UNDERSÖKNINGEN 3.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
VÄLKOMMEN! BABBEL OCH BUBBEL Klassföräldraträff
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Hur blir ett lag BRA?  Vi i laget På match & träning Jag som spelare
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Eleverna i klass 1-6 har svarat på enkäten
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Solna stad Brukarundersökning 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Nätverk för lärare på fritidshem
Solna stad Brukarundersökning 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
nationell enkätundersökning
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende
Ha kul ihop man måste få något gott på avslutningen
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
SFI/SFX 2018 i Stockholms län
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2018
Regiongemensam elevenkät 2016
Enkät i gymnasieskolan
Tobak - Lektion 2 Åk 4-6.
Regiongemensam elevenkät 2016
IQs Alkoholindex 2018.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Solna stad Brukarundersökning 2017
Enkät i gymnasieskolan
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Vad tänker du om alkohol och andra droger?
Presentationens avskrift:

1 Ett program för mer aktivitet och ökad trivsel på rasterna TRIVSELPROGRAMMET

Trivselsleder AS © 2014 Skolor som deltog i undersökningen: Undersökning skickades ut till 170 trivselskolor som var aktiva hösten Besvarade av skolans TL-ansvarig* Antal svar: 129 Metod Undersökningen är nätbaserad genom questback. Frågor och svarsalternativ är utformat av Trivselprogrammet. *TL-ansvarig = skolans vuxne trivselledaransvarig. 2 Brukarundersökning 2014 (utdrag) :

Trivselsleder AS © 2014 Jag är nöjd med utbildningsdagarna/nätverksträffarna : 3 6= Instämmer helt 1= Instämmer inte alls

Trivselsleder AS © 2014 Jag är nöjd med hemsidan trivselledare.se i förhållande till: 4 6= Instämmer helt 1= Instämmer inte alls

Trivselsleder AS © ,3% menar att aktiviteten var högre till mycket högre på Trivselledarrasterna. 70,5% menar att konflikter mellan elever var lägre till mycket lägre. 66,7% menar att Trivselprogrammet bidrar till att reducera mobbningen på skolan. 81,4% menar att färre elever går ensamma på rasterna. 85,2% menar att Trivselprogrammet fungerar bra till mycket bra totalt sett på skolan. Exempel från brukarundersökningen:

Trivselsleder AS © ,5% menar att TLs uppföljning av nätverken fungerar bra till mycket bra. 93,2% menar att innehållet på nätverksträffarna är bra till mycket bra. 96,2% menar att Trivselprogrammets utbildningsdagar fungerar bra till mycket bra. 94,5% är nöjda med Trivselprogrammets hemsida och dokumentbank. Fler exempel från brukarundersökningen:

Trivselsleder AS © att många är i aktivitet på TL-rasten färre konflikter mellan elever att minska mobbningen på skolan att färre elever går ensamma på rasterna att elever har lättare att bygga goda vänskapsrelationer «Jag önskar att jag hade västen nu. Jag vill visa hela världen att jag är Trivselledare! » 6= Instämmer helt 1= Instämmer inte alls Trivselprogrammet bidrar till:

Trivselsleder AS © ”Gud vad TL lekarna är roliga, jag minns knappt vad vi lekte innan dom kom till skolan" ”Många elever tycker att TL är så roligt och givande! Bästa som hänt skolan har jag hört dom säga :)” ”Att se eleverna planera och utföra TL-lekar visar vilken engagemang det finns hos dom. Mindre IPad och mer rörlighet. Även de stora vågar leka igen.” ”Så roligt att se så många barn från olika åldrar och även nyanlända leka tillsammans.” ”Jag vill aldrig sluta vara trivselledare!” Guldkorn från trivselledaransvariga och elever :

9 Ett program för mer aktivitet och ökad trivsel på rasten. TRIVSELPROGRAMMET