Företagarpanelen – Q1, 2008 Februari 2008 Uppsala län.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kärnkraftsopinionen november 2006 T Analysgruppen vid KSU:Hans Ehdwall Synovate Temo: Arne Modig, John Almering Datum:
Advertisements

HSB - Panelundersökning 2
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Lokalt företagsklimat Eskilstuna. © Demoskop, december 2007 Antal anställda i företagen som har besvarat enkäten Eskilstuna.
Sverige Företagsklimat Lokalt företagsklimat 2009.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Företagarpanelen – Q JUNI 2011 Kronobergs län.
Undersökning om åldersgränser i arbetslivet September 2015 Dan Adolphson, Trygghetsekonom AMF,
Synovate:Arne Modig Projektnummer:S Datum: Förvärvsarbetande om a-kassan.
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Uppsala län inkl. Norrtälje.
Hur är företagsklimatet i Sölvesborg?. Lokalt företagsklimat Handlar om förutsättningar för företagande Vi definierar företagsklimatet som summan av de.
Företagarpanelen – Q4, 2009 NOVEMBER 2009 Kronobergs län.
Företagarpanelen – Q3, 2010 AUGUSTI 2010 Östergötlands län.
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Östergötlands län.
Extra Företagarpanel September 2010 Hela Sverige September 2010.
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Stockholms län.
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Västmanlands län.
Blockstabila och blockbytare i valet 2006 Sammanfattning av Synovate-undersökning
Företagarpanelen – Q3, 2009 AUGUSTI 2009 Jönköpings län.
Företagarpanelen – Q3, 2008 Augusti 2008 Jönköpings län.
NOVEMBER 2010 Kronobergs län
[Headline] Företagarpanelen – Q Kronobergs län 1.
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Kronobergs län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Kalmar län
November 2007 Stockholms län
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Uppsala län.
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Upplands län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Gotlands län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Södermanlands län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Skåne län
Rapport Nya postrutiner
SEPTEMBER 2010 Södermanlands län
Antalet anställda 1.
Augusti 2008 Västerbottens län
November 2008 Jönköping län
SEPTEMBER 2010 Stockholms län
[Headline] Företagarpanelen – Q Hela Sverige - Konjunkturfrågor 1.
[Headline] Företagarpanelen – Q Jönköpings län 1.
AUGUSTI 2010 Stockholms län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Jönköpings län
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Örebro län.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Kalmar län.
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Örebro län
Februari 2009 Västmanland län
Företagarpanelen - Finanskrisen 2008 Västmanlands Län
SEPTEMBER 2011 Östergötlands län
Företagarpanelen – Q2, 2010 MAJ 2010 Stockholms län.
AUGUSTI 2010 Västmanlands län
AUGUSTI 2010 Jönköpings län
Företagarpanelen – Q JUNI 2011 Kalmar län.
December 2006 Östergötlands län
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Vallbergaskolan
November 2007 Jönköpings län
Augusti 2008 Västmanland län
Företagarpanelen – Q4, 2007 November 2007 Uppsala län.
SEPTEMBER 2010 Kronobergs län
Företagarpanelen – Q1, 2009 Februari 2009 Uppsala län.
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Våxtorpsskolan
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Mellbystrandsskolan
Företagarpanelen – Q3, 2008 Augusti 2008 Uppsala län.
Februari 2007 Värmlands län

Företagarpanelen – Budgetfrågor 2016 Riket
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Knäredsskolan
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Veingeskolan
Presentationens avskrift:

Företagarpanelen – Q1, 2008 Februari 2008 Uppsala län

2 Antalet anställda

3 Antal anställda, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

4 Antal anställda, idag/för 6 mån sedan Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

5 Antal anställda, om 6 mån Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

6 Antal anställda, om 6 mån Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

7 Investeringarna

8 Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

9 Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

10 Investeringarna, om 6 mån Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

11 Investeringarna, om 6 mån Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

12 Produktionen/försäljningsvolymen

13 Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

14 Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

15 Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

16 Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

17 Budgetöverskottet

18 Budgetöverskottets användning Statens budgetöverskott beräknas bli ca 100 miljarder per år de kommande åren.Till vad tycker du att detta överskott i första hand bör användas? % Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

19 Om regeringen skulle vilja använda budgetöverskottet till skattesänkningar, vilken skatt tycker du är viktigast att sänka? Budgetöverskottets användning % Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

20 Attityder till kärnkraft

21 På senare tid har kärnkraftens framtid diskuterats. Vilken är din syn på kärnkraften? Synen på kärnkraftverk % Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

22 Kärnkraftens betydelse för … Hur viktig tror du kärnkraften är i nedanstående avseenden? Svara på en skala 1-5 där 1 står för helt oviktig och 5 står för mycket viktig. Redovisade i graf Medelvärden Bas: Alla (2226) Källa: Demoskop

23 Om undersökningen Syfte Att löpande undersöka hur SN:s medlemsföretag ser på konjunkturutvecklingen och aktuella samhällsfrågor. Målgrupper intervjuer (58% svarsfrekvens) Metod Internetundersökning i Svenskt Näringslivs Företagarpanel med hjälp av Demoskop. Tidsperiod 12 – 24 Februari 2008