Miljödatastöd Maj 2016. 60% svarsfrekvens 45 svar från 75 verksamheter Svar representerar 9 av 10 Fomaprogram 24 stycken frågor Syfte och motivation Innehåll.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
Advertisements

Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
Hej och välkommen Undervisning 1.Mental träning Övning 1. Visualisering 2. Målbild Utvärdering 1.Frågor 2.Enkät.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Leif Hallbäcken Föreståndare Miljödatastöd SLU
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
XX kommun Kommunikationsplan.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Förbättra den kognitiva tillgängligheten
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Elev- och Föräldraenkät
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Johan M. Sanne Lisa Schmidt
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Kompetensförsörjnings-processen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Styrning Styrande processer Att styra en hel stad åt samma håll
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Undersökningsperiod: >
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Medarbetar- och chefsenkäten 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Medarbetar- och chefsenkäten 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Medarbetar- och chefsenkäten 2017
[Projektnamn] Utvärdering
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

Miljödatastöd Maj 2016

60% svarsfrekvens 45 svar från 75 verksamheter Svar representerar 9 av 10 Fomaprogram 24 stycken frågor Syfte och motivation Innehåll och förståelse Genomförande Enkätsvar (anonymiserade) finns på arbetsplatsen och spritt via e- post Resultat utgörs delvis av tolkningar av enkätsvar

+ Bra instrument för att arbeta med datahanteringsfrågor + Uppfattas meningsfullt och är linje med eget kvalitetsarbete -Är inte självklart ett bra sätt att kommunicera hur väl vi arbetar och upplevs delvis som en egen sfär skild från ’egentlig’ verksamhet -Koppling till miljö- och informationssäkerhetsarbete upplevs som otydlig

+ Tillfört verksamheterna nya relevanta kvalitetskrav + Krav på dokumentation och kommunikation är bra -Svårt att ta till sig, kräver stöd -Finns delar som kvalitetsguiden inte hanterar -Relativt liten andel tycker att baskrav på ’tillhandahållande’ är tillräckligt

+ Kvalitetsarbete är nytt för många verksamheter + Ersatt eller kompletterat annat kvalitetsarbete + Bra underlag till förbättringar i verksamheterna + Väl tilltagna tidsramar + Nödvändigt och tillräckligt stöd finns + Stor ambition finns att höja kvalitetsstatus till mer än basnivå -Formulärhanteringen på arbetsplatsen är bökig - Ofta resursbrist (personer) för att jobba med kvalitetsarbete och kunna nå uppsatta mål