Så följer SLK upp Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiva jobb för medarbetarna.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Advertisements

Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Kommunstyrelsens styrkort 2009 Antagen i KS DNR
Attraktiv Hemtjänst Program som pågår
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
Införa IT-stöd i verksamheten Anna Lena Westman. Status Införa IT-stöd i verksamheten 2 Upphandling av IT-stöd för planering och uppföljning genomförd.
Attraktiv Hemtjänst Program som pågår
Attraktiv Hemtjänst Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna
Införa rambeslut HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
Attraktiv Hemtjänst Skapa Goda Arbetsplatser.
Införa välfärdsteknologi Åsa Ericson. 2 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN Kunskapen om och användandet av tjänster via teknik som kan bidra till ökad trygghet,
Attraktiv Hemtjänst Program som pågår Kerstin Karlsson, Chef Senior Göteborg – Samordnare AH.
En hållbar stad – öppen för världen 2 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiva jobb för medarbetarna.
Enkätundersökning: Feriearbetarna De ungas upplevelse av arbete inom Vård och Omsorg inom Göteborgs Stad Erika Rodríguez Lindgren.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? RESULTAT FRÅN SOCIALSTYRELSENS BRUKARUNDERSÖKNING 2010 SÖDERMALMS STADSDELSFÖRVALTNING.
©GÖTEBORGSREGIONENS KOMMUNALFÖRBUND.
Utvärdera hemtjänst (UH) Information till utförare av hemtjänst November HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
ÄBIC 2016 Steg 2 Introduktion för utförare. Vad ska vi göra? 2 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN Införa ÄBIC (Äldres behov i centrum). ÄBIC är en nationell.
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiv arbetsplats för medarbetarna Information till funktionshinderråd.
Införa rambeslut Bedöma tid för hemtjänst Bildspel för introduktion av handläggare Bildspel för information till utförare.
Attraktiv Hemtjänst Grov tidsplan Handlingsplan arbetsmiljö Milstolpar Attraktiv Hemtjänst färg = HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN 2015.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Attraktiv Hemtjänst Lägesuppdatering, framgångsfaktorer
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
ÄBIC 2016 Steg 2 Introduktion för utförare.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Attraktiv Hemtjänst Webbaserad Introduktionsutbildning
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Attraktiv hemtjänst LAGA uppdragsbeskrivning
Attraktiv Hemtjänst Om rambeslut.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kommunikationsindex i medarbetarenkäten (KomI)
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Rapport till Örebro läns landsting om Medarbetarundersökning
Resultat från brukarundersökning – Hemtjänst Mölndal
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Brukarundersökning hemtjänst Stockholms stad 2014 Socialstyrelsen
Ekonomiuppföljning 11 april 2017
Bakgrund Göteborgs Stads budgetmål: Göteborg ska vara en jämlik stad.
Medarbetar- och chefsenkäten 2015
Enkät i gymnasieskolan 2015
Varmt välkomna! Utbildning för politisk ledning och styrning.
Hantering av stimulansmedel ökad bemanning
Medarbetar- och chefsenkäten 2018
- omsorg om personer med funktionsnedsättning
Information om medarbetarenkäten
Verksamhetsplan 2018 Sektor ÄO/HS LSG
Medarbetar- och chefsenkäten 2018
Utvecklingsavdelningen SDF Angered
Presentationens avskrift:

Så följer SLK upp Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiva jobb för medarbetarna

SLK uppföljning till KS 2 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN Nöjd med hemtjänsten i Socialstyrelsens brukarundersökning (avser bara äldre med hemtjänst) Kvalitetsindikatorer i utvärdering av hemtjänst (UH) Andel medarbetare med grundutbildning Andel sjukfrånvaro av den arbetade tiden HME (består av ett antal frågor ur Göteborgs Stads medarbetarenkät, var och en kan kräva analys) och NMI (består av tre övergripande nöjdhetsfrågor i medarbetarenkäten), samt motsvarande i ledarenkäten HME och nöjd chefsindex Antal välfärdsteknologitjänster 2015 fördjupad rapport i UR rapportera viktiga händelser

Så följer programmet därutöver upp Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiva jobb för medarbetarna

Vad följs upp?Hur ofta? Andel genomförande- och arbetsplaner*** 4 ggr/år Är du med och bestämmer VAD som ska göras?* 4 ggr/år Är du med och bestämmer HUR hjälpen ska utföras?* 4 ggr/år Är du med och bestämmer NÄR hjälpen ska utföras?* 4 ggr/år Hur nöjd är du med personalens bemötande?* 4 ggr/år Hur nöjd är du med hemtjänsten?* 4 ggr/år Hur nöjd är du med kontinuiteten?** 4 ggr/år Antal trygghetskameror1 g/mån Brukarperspektiv 4 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN Mål: Ökat inflytande och självbestämmande * Kvalitetsindikatorer i Utvärdering av Hemtjänst (UH) Andel betyg 4-5 ** Fråga i UH ***Treserva

Vad följs upp?Hur ofta? Hur många som genomfört webbaserad introduktion 2 ggr/år Chefsrörlighet2 ggr/år Mina kunskaper och min förmåga tas tillvara 1 g/år Jag får den kompetens- utveckling jag behöver 1 g/år I vår grupp arbetar vi med att förbättra och utveckla vår verksamhet efter brukarnas behov 1 g/år Jag är stolt över att arbeta i Göteborgs Stad 1 g/år Medarbetarperspektiv 5 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN Mål: Uppfatta yrket attraktivt

Vad följs upp?Hur ofta? Hur många som gått den webbaserade introduktionsutbildningen 2 ggr/år Andel timvikarier2 ggr/år Antal Trygghetskameror1 g/mån Antal välfärdsteknologitjänster 1 ggr/år Andel rambeslut/insatsbeslut 4 ggr/år Andel utvärderade hemtjänstbeslut 4 ggr/år Andel genomförande- och arbetsplaner 4 ggr/år Processperspektiv Processperspektiv (gör vi vad vi säger?) 6 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN Mål: Ökat inflytande och självbestämmande Mål: Uppfatta yrket attraktivt

Vill du veta mer? Kontakta oss gärna! Kerstin Karlsson, samordnare Ulrika Cedervall, kommunikation Strategiansvariga: Charlotte Nyberg, införa rambeslut Anna Lena Westman, införa IT-stöd Åsa Ericson, införa välfärdsteknologi Margaretha Häggström, skapa goda arbetsplatser Stadsledningskontoret, Attraktiv Hemtjänst Besök attraktivhemtjanst.goteborg.se