Bergs Tingslags Elektriska AB, Elektra Nät AB, Gävle Energi AB, Hamra Besparingsskog, Hofors Elverk AB, Härjeåns Nät AB, Härnösand Elnät AB, Jämtkraft.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

Energibranschens Resurscentrum i alkohol- och drogfrågor
Det moderna svenska inrikesnätverket
Enkel Tidrapportering på nätet.
EnergiMarknadens InformationsväXel ”Elbranschen tar sig i kragen” Svenska Kraftnäts Ediel- och avräkningskonferens 2008.
Statistikbilder för september I nskrivna arbetslösa i september 2013 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
Det moderna svenska inrikesnätverket
Reinvesteringsstrategier i elnätet
1 Rutin hantering av bostadsärenden (reviderat ) Ada och Maria.
Resultat så här långt… företag 60 workshops
Systemkarta.
Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013.
Styrgruppsmöte XYZAC-RTK onsdag 23/1 – 2008
Statistikbilder för november Inskrivna öppet arbetslösa och deltagare i program med aktivitetsstöd i november 2011 som andel (%) av den registerbaserade.
Statistikbilder för januari BD AC Z Y C AB S T U O N M K H I E D G X W F = 9,8 % – 1 Genomsnitt för Riket +/- 1 procentenhet = 7,7 – 9,7 % 1 = –
Statistikbilder för februari BD AC Z Y C AB S T U O N M K H I E D G X W F = 9,8 % – 1 Genomsnitt för Riket +/- 1 procentenhet = 7,7 – 9,7 % 1 =
Statistikbilder för april BD AC Z Y C AB S T U O N M K H I E D G X W F = 9,3 % – 1 Genomsnitt för Riket +/- 1 procentenhet = 7,2 – 9,2 % 1 = – 7,1.
Statistikbilder för maj Källa: Arbetsförmedlingen Totalt inskrivna arbetslösa i maj 2013 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16.
Statistikbilder för mars Källa: Arbetsförmedlingen AB BD Y AC Z X W S T U D C O E F H G I K M N = 9,8 % – 1 Genomsnitt för Riket +/- 1 procentenhet.
Statistikbilder för januari Inskrivna arbetslösa i januari 2014 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
Statistikbilder för augusti Källa: Arbetsförmedlingen Inskrivna arbetslösa i augusti 2013 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16.
Statistikbilder för november Källa: Arbetsförmedlingen Totalt inskrivna arbetslösa i november 2012 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften.
Vindkraft ONE Nordic koncernen
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
Statistikbilder för december Totalt inskrivna arbetslösa i december 2012 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
IdrottOnline och mobilapp
PEPPOL – en infrastruktur för effektivare e-kommunikation.
Pressmeddelande för Gävleborg augusti 2010
XYZAC-RTK Användarseminarium XYZAC-RTK i Bispgården tisdag 8/4 – 2008 Åsa Jernberg Projektöversikt.
Hållbarhetsportalen är webbaserad, vilket möjliggör enkel, gemensam och kontinuerlig uppföljning av mål i Kalmar län. Inga installationer krävs.
Välkommen till utbildning i Mina vårdkontakter!. Dagens program  Presentation av Mina vårdkontakter  Genomgång av patient- och vårdgivarsidan  Övningar.
FLYKTINGAR I VÄRLDEN Nära 60 miljoner människor är på flykt i världen
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Sundsvalls kommuns Servicecenter HR, IT, Ekonomi Jonas Borg, koncernstaben, Sundsvalls kommun
Statistikbilder för augusti Källa: Arbetsförmedlingen Inskrivna arbetslösa i augusti 2015 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16.
IT-VERKTYG DU BEHÖVER… för att underlätta dina studier på MiUn! Presentation för nya studenter på Campus Härnösand Keith Bryant
Nätverksträff energieffektivisering Per Holm
BILDSVEP MINA ÄRENDEN BÖRJAR STRAX. Förtydligande Bildspelet visar arbetsgång när du vill se status i ditt ärende. Vad som skett sedan du skickade in.
”Effektivare anläggningstransporter” Delprojekt Miljö Introduktion och status
Chef Viktig information till dig som chef gällande nya lönesystemet från september 2016.
Miljöeffektiva transporter i byggsektorn, Regionala miljödagen
Min ansökan. Ansökan om utbetalning
VÄLKOMMEN TILL WSP SVERIGE
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Nya ärendetyper på Mina sidor - Gemensam inlämningsfunktion
Konsumentpriser på el i Europa hushållskunder kWh/år
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 15 vecka
Mail med länk.
Utrullning av Nyps november.
Information om nya system från 1/ för schema, rapportering, lön mm
Elkraftingenjör Distansutbildning vid Norra Sveriges Universitet* I samarbete med Svensk Energi och dess medlemsföretag *Umeå, Luleå och Mittuniversitetet.
Chef Viktig information till dig som chef gällande nya lönesystemet.
Uppdrag Ta fram länsgemensam rutin för avvikelsehantering
Elkraftingenjör Distansutbildning vid Norra Sveriges Universitet* I samarbete med Svensk Energi *Umeå, Luleå och Mittuniversitetet.
Kontaktcenter Stockholm Brukarundersökning 2009
MIS 2.0 Standardiseringsutskott
Skördeutfall 2018 Gävleborg.
Upphandlingssamverkan 2.0
Artvise Kundtjänst Helpdesk Mobile Portalen för interna användare.
Välutvecklad process Strategiskt viktig process
Artvise Kundtjänst Handläggarutbildning -Mobile.
Införande av Samrådsgruppens klassificeringsstruktur för kommunala verksamheter i Sundsvalls kommun
Om du blir sjuk och behöver råd eller vård
Artvise e-Tjänst Artvise - Kunddagar 2019.
Nordisk Adresskonferens 2007
Om du blir sjuk och behöver råd eller vård
Utbildningsmaterial Uthopp från SAMSA till Nationell patientöversikt
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Bergs Tingslags Elektriska AB, Elektra Nät AB, Gävle Energi AB, Hamra Besparingsskog, Hofors Elverk AB, Härjeåns Nät AB, Härnösand Elnät AB, Jämtkraft Elnät AB, Ljusdal Elnät AB, Sandviken Energi Elnät AB, Sundsvall Elnät AB, Söderhamn Elnät AB, Åkab Nät & Skog, Årsunda Kraft & Belysningsförening, Österfärnebo EL Ek Förening, Övik Energi Nät AB a Felanmälansportalen Ett ICT-projekt inom Elinorr Framtaget som rekommenderat utvecklingsprojekt av ICT-gruppen våren 2014 En förutsättning för att Elinorr skall kunna vara pilot för standardiserade ärendeflöden som Elforsk delfinansierar.

Bergs Tingslags Elektriska AB, Elektra Nät AB, Gävle Energi AB, Hamra Besparingsskog, Hofors Elverk AB, Härjeåns Nät AB, Härnösand Elnät AB, Jämtkraft Elnät AB, Ljusdal Elnät AB, Sandviken Energi Elnät AB, Sundsvall Elnät AB, Söderhamn Elnät AB, Åkab Nät & Skog, Årsunda Kraft & Belysningsförening, Österfärnebo EL Ek Förening, Övik Energi Nät AB a Elinorr-bolagen är olika i storlek, bemanning och systemval Gemensamt är viljan att samarbeta för att hålla hög tillgänglighet på nätleveransen Några bolag har egen dygnet- runt bemannad driftcentral Några har egna ärendesystem för felanmälan Många använder inget system idag för felanmälan Målet med föreslaget utvecklingsprogram är att skapa nytta för alla Elinorr-bolagen trots olikheterna. Pilarna är aktiva länkar till hemsidor

Bergs Tingslags Elektriska AB, Elektra Nät AB, Gävle Energi AB, Hamra Besparingsskog, Hofors Elverk AB, Härjeåns Nät AB, Härnösand Elnät AB, Jämtkraft Elnät AB, Ljusdal Elnät AB, Sandviken Energi Elnät AB, Sundsvall Elnät AB, Söderhamn Elnät AB, Åkab Nät & Skog, Årsunda Kraft & Belysningsförening, Österfärnebo EL Ek Förening, Övik Energi Nät AB a DC24 Dygnet runt bemannad driftcentral Med möjlighet att på beredskapstid registrera ärenden för fler Elinorr-bolag än sitt eget bolag DC24 Ny gemensam lösning för felanmälansregistrering, utvecklas som en moln- tjänst Felanmälans- portal Lokala ärendehanteringssystem

Bergs Tingslags Elektriska AB, Elektra Nät AB, Gävle Energi AB, Hamra Besparingsskog, Hofors Elverk AB, Härjeåns Nät AB, Härnösand Elnät AB, Jämtkraft Elnät AB, Ljusdal Elnät AB, Sandviken Energi Elnät AB, Sundsvall Elnät AB, Söderhamn Elnät AB, Åkab Nät & Skog, Årsunda Kraft & Belysningsförening, Österfärnebo EL Ek Förening, Övik Energi Nät AB a DC24 Felanmälans- portal Rapporteringen lagras i felanmälanportalen, där ärendet kan uppdateras. DC24 Vakthavande registrerar ärendet i felanmälansportalen och tilldelar ärendet till jourhavande montör i lokalt bolag, och ringer montören I stället för att kunden ringer SOS- alarm så ringer kunden ett journummer på bemannad DC Jourhavande montör får direkt upp ärendet i mobil-appen innan han åker ut. Rapportering kan sedan ske på ärendet i appen när felavhjälpning är utförd Kunden får strömlöst mitt i natten Ärendet kan skickas och återföras till lokalt system via ”Standardgränssnitt”

Bergs Tingslags Elektriska AB, Elektra Nät AB, Gävle Energi AB, Hamra Besparingsskog, Hofors Elverk AB, Härjeåns Nät AB, Härnösand Elnät AB, Jämtkraft Elnät AB, Ljusdal Elnät AB, Sandviken Energi Elnät AB, Sundsvall Elnät AB, Söderhamn Elnät AB, Åkab Nät & Skog, Årsunda Kraft & Belysningsförening, Österfärnebo EL Ek Förening, Övik Energi Nät AB a Elforsk-finansierat pilotprojekt Syftar till att testa framtaget standardgränssnitt för ärendehantering inom processen ”Akut avhjälpande underhåll” För att detta skall vara möjligt krävs informationsflöde mellan två system. I vårt fall gäller det mellan felanmälansportalen och lokalt ärendehanteringssystem, kanske hos Jämtkraft eller Gävle Energi Beroende på hur arbetsgången är vid DC24 är kan piloten testa: –Då ärendet FÖRST registreras i lokalt ärendehanteringssystem och direkt överförs till felanmälansportalen för vidare hantering och avrapportering där. –Och/eller att genomfört och rapporterat ärende i felanmälansportalen återförs till lokalt ärendehanteringssystem för ytterligare förädling och exv kundfakturering (vid fel i kundens anläggning). Elforsk har en ”värdecheck” på 250 kkr utställd på Gridbiz som då kommer ta fram sk. API-er till felanmälanslösningen och genomföra integrationstester.