Improve today. Optimise tomorrow Bemanningsplanering för en värld i rörelse Enri Bimbashi, Product Manager.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
LinkedIn som en tjänst för nätverksbildande Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Advertisements

DIGITALA MEDIER I #ALMEDALEN Maj Innehåll  Digitala medier – grunderna  Digitalt PR-arbete  Digitala medier i Almedalen.
HSS Medias digitala medier
Discovery Tools - blev det som vi trodde?
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Nyttorealisering på 10 min
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
BEFOLKNING Johannes Olsson, Annan, Övriga skolor –
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Sociala medier Maria Holm
Populära aktiviteter på nätet bland unga internetanvändare i hemmet en genomsnittlig dag 2009 (procent) * Med socialt nätverk avses här socialt nätverk/community/diskussionsforum/chattgrupp.
Fakta om social media i sverige Sammanställt av Hans Kullin, Juni 2011.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
En del av Svenska Fotbollsförbundet
Ö Cissi Cissi Dahl & Anneli Bengtsson X-Ovation.
1 Sårbarhetsanalyser av vägnät - gjort sedan förra mötet Referensgruppsmöte 16 november 2009.
VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN
Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013.
Integrerade Nätverk i Hemsjukvården För Personer Med Diabetes
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Vad är bloggar? Trendbaren Att känna igen en blogg 1. Senaste inlägget överst 2. Permalänkar 3. Prenumerera på uppdateringar ©2005.
MER ” EGENTID ” – S Å ST Ä RKER VI BARNENS M Ö JLIGHET TILL SJ Ä LVBEST Ä MMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk f ö rening – Bambi Korttidshem,
Välkomna! 1. Mobilitet i förändring – privatliv och arbetsliv vävs ihop! Johan Andersson Systems Engineer.
Informationskompetens. Eleven ska kunna… orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb förändringstakt. Deras förmåga att.
Hållbar utveckling Vårt hem jorden Vårt hem jorden.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Språkstöd på modersmål för att medvetandegöra sitt eget lärande
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Våga visa resultat i kulturverksamhet! Lena Dahlstedt Biträdande stadsdirektör
Välfärdsteknologi.
Upplägget av delkursen massmedia:
Vem litar du på? Om sociala medier och sociala nätverk Dataträff hos SeniorNet Södermalm 28 april 2010 Anita Rissler SeniorNet Lidingö.
Månadsbokslut mars 2012 Sociala Stödresurser. Månadsbokslut mars 2012 VERKSAMHETSRESULTAT Läget i verksamheterna är bra. VSS är i ständig förändring,
Hur smart kan man bli som elkund?. Svensk Energi - elbranschens samlade röst 169 medlemskoncerner – 351 företag 88 elproducenter – MW 157 elnätsföretag.
Kajsa Hartig Nordiska museet
Li Jansson, Almega Utbildningsföretagen Helsingborg april 2015 Fyra marknadsanalyser.
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite.
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
MER ”EGENTID” – SÅ STÄRKER VI BARNENS MÖJLIGHET TILL SJÄLVBESTÄMMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk förening – Bambi Korttidshem, Matilda.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
NORDISK ARBETSPLATSSTUDIE 2015 NCC Norden
Nya möjligheter med hemagenter Christian Hultén, Transcom.
Webben o Mobilen genererar nya beteenden och möjligheter Peter Hellman
Föreställ dig att du är 22 år och precis pluggat färdigt. Du bestämmer dig för att söka jobb hos Hela Världen AB. Hela Världen AB är ett företag som.
Skatteförvaltningen. Innehåll Insamling och utdelning av skatter Vår strategiska riktning Organisation och personal.
Callcenter i fokus 2012 Att tänka nytt kring syftet med Call Centers Siv Liedholm Neil Sandy The Systems Design Group.
Efter din utbildning Fortsättningskurser – Ta nästa steg! Kontakta din kontaktperson på Addskills Cornerstone Maila eller
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Beredskap på kvällar och helger
Hur trovärdiga är ungas nyhetflöden?
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Efter din utbildning Fortsättningskurser – Ta nästa steg!
Demokrati och din medievardag. Om filterbubblor
Hjärtligt välkomna till:
Planering på Särskilt boende.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Föräldramöte F oktober 2017
Sälja en produkt eller tjänst
Resultat från brukarundersökning – Hemtjänst Mölndal
Case- Heltid som norm i Vimmerby kommun
NÄR VÄLFÄRDEN GÅR FRÅN DELTID TILL HELTID
IT-SYSTEM INOM SOCIAL- OCH HÄLSOVÅRD
Läs mer om det Microsoft Nyheter i SharePoint
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Riktlinjer sociala kanaler 2018
LookWho’sClicking® MindFireInc® Marketing’s Missing Link.
IF Friskis&Svettis Kalmar
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Improve today. Optimise tomorrow Bemanningsplanering för en värld i rörelse Enri Bimbashi, Product Manager

Improve today. Optimise tomorrow

1 miljard aktiva användare på Facebook. I USA och Västeuropa ca 50% av befolkningen och 71% av onlinebefolkningen 500 miljoner på Twitter 500 miljoner på Google+ 1+ miljon grupper på LinkedIn 80% av aktiva användare positiva till att kontakta företag genom sociala medier >50% AV ANVÄNDARNA AV SOCIALA MEDIER ÄR MOBILA Källor: Google Blogg, Huffingtonpost.com, Gizmodo, All Facebook

Improve today. Optimise tomorrow 1+ miljon webbsidor integrerade med Facebook 77 % av B2C och 43 % av B2B-företagen har värvat kunder genom Facebook 40 % av större internationella märken använder Instagram för marketing 34 % av marknadsförare har genererat leads genom Twitter MARKETING ANVÄNDER SOCIALA MEDIER, MEN VAD HÄNDER SEN? Sources: Huffingtonpost.com, Gizmodo, Infographics Labs, eGain

Improve today. Optimise tomorrow Voice är fortfarande den ledande kanalen, men de senaste tre åren: Web self-service ökade med 12% Chat ökade med 24% Sociala eller ”community” kanaler ökade med 135% 56 % av tweets från kunder till företag ignoreras NYA KUNDER, NYA VANOR Sources: eGain Market Survey, Infographics Labs

Improve today. Optimise tomorrow Du mäts på svarstid och andel du svarar på! Du jämförs med de bästa företagen i världen, inte bara dina konkurrenter! Mobilt betyder kommunikation i realtid! REAL-TIME, 24/7 KUNDSERVICE ÄR REDAN HÄR

Improve today. Optimise tomorrow HUR SKA MAN PROGNOSTISERA DETTA?

Improve today. Optimise tomorrow

Unga och rörliga Många studerande och deltidare som föredrar att jobba kvällar och helger Värderar flexibilitet OM PERSONALEN I KUNDTJÄNSTEN Source: Shepell-FGI Research Group 2012

Improve today. Optimise tomorrow Förbered dig för det oväntade VAD BETYDER DETTA FÖR DIN PLANERING? Utnyttja personalens flexibilitet för att täcka 24/7 Prognostisera, planera och hantera multichannel med en viss ”brådska” Monitorera och anpassa kontinuerligt i realtid Kommunicera med dina kunder på deras villkor

Improve today. Optimise tomorrow FÖRBERED DIG FÖR DET OVÄNTADE Jobba med fler what-if scenarion Dokumentera och informera kundtjänstledningen om förväntad effekt på SLA och arbetsbelastning

Improve today. Optimise tomorrow HANTERA MULTICHANNEL MED BRÅDSKA SLA på sociala medier är minuter, inte timmar eller dagar Skapa en dedikerad grupp av ”stjärnor” på kundservice Komplettera med att blanda in chat och sociala medier till en bredare grupp

Improve today. Optimise tomorrow MONITORERA OCH ANPASSA I REALTID Monitorera sociala medier, speciellt för sådant som ”trendar” “Early Warning”-dashboard med dessa (och andra) KPIer: Prognos vs. Schema vs. Faktiska Estimerad och faktisk SLA ASA, tapp Mobil dashboard med de mest kritiska KPIerna

Improve today. Optimise tomorrow MONITORERA OCH ANPASSA I REALTID On-demand omprognostisering och schemaläggning Snabba och flexibla processer för övertid eller arbetstidsförkortning

Improve today. Optimise tomorrow KOMMUNICERA I REALTID Multichannel inte bara för kunder: Schema och ändringar måste vara mobila Påminnelser och meddelanden när man är på jobbet SMS, Facebook, online-kalendrar när man är hemma

Improve today. Optimise tomorrow ANSTÄLL MÅNGFALD Anställ mångfald för att täcka 24/7 Öppna upp för mycket flexibla önskemål Omförhandla befintliga avtal - ge och ta!

Improve today. Optimise tomorrow