Öppna jämförelser – Grundskola 2016 Tema Nyanlända elever.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Camilla Wallström Kunskap föds där tanke och känsla möts
Advertisements

Föräldramöten VT-14 Tema: Betyg.
Elever med utländsk bakgrund -
Barn- och utbildningsförvaltningen/Kvalitetsenheten Andel elever i årskurs 9 med lägst betyget E i minst 16 ämnen.
Fortsatt goda resultat sammantaget Matematik – en utmaning –Försämring jmf m föreg över tid i prov år nio och gymnasiet –Färre når kravnivå/mål än i svenska.
Kvalitetsredovisning Resultat för grundskola 1 Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2007 Antagen av Utbildningsnämnden.
Öppna jämförelser Grundskola Källa Sveriges kommuner och landsting. Här visas värden för kommunerna i Stockholms län. Färgerna på staplarna indikerar dock.
Utmaningar i Gävleborg Slutbetyg grundskola läsåret 2012/2013 Andel elever som uppnått målen i alla ämnen Källa: Skolverket Procent.
Enkätresultat för Grundskolan
Flyktingsituationen i Västernorrland Sammanställningar och jämförelser
Erfarenheter och effekter av satsningar på lärare i skolor med låga elevresultat Anahita Assadi, Caroline Hall, Martin Lundin och Kristina Sibbmark.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Upplands Väsby_Camillas Hemtjänst och Service (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Skolinspektionen Bra tillsyn – bättre skola - Det pedagogiska ledarskapet.
Som en vanlig elev…. Dialogmöte – integration Förskola & Grundskola.
2015 års skolkommission Skolkommissionens delbetänkande Presentation den 17 augusti 2016.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Slutlig antagning 2017 Antagning Fyrbodal
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Översyn nyanländpeng Peter Fahlander Controller Tel
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Tilläggsersättning för nyanlända
Verksamhetsuppföljning September 2017
Delårsrapport Augusti 2017 Barn- och utbildningsnämnden
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Hur mår niondeklassare i Sörmland? Trender
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Direktiv till Budget
Enheten för mottagande av nyanlända elever
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Olika mycket pengar till olika skolor – vilka effekter ger det
Socioekonomisktilldelning 2014 grund- och gymnasieskolor
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Preliminär antagning 2017 Antagning Fyrbodal
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Öppna jämförelser – Grundskola 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Resursfördelning Grundskolenämnden
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvalitetsanalys – förskola och skola i Nacka år 2017
SFI/SFX 2019 i Stockholms län
Presentationens avskrift:

Öppna jämförelser – Grundskola 2016 Tema Nyanlända elever

Sammanvägt kunskapsresultat Totalt, kommunala och fristående skolor

Sammanvägt resultat fördelat på län

Det nationella resultatet når både högsta och lägsta nivå

Invandringens betydelse för behörigheten Uppemot 85 procent av den försämrade gymnasiebehörigheten sedan läsåret 2005/06 kan enligt Skolverket förklaras av en ökande andel elever som invandrat efter ordinarie skolstart Skolverket (2016). Invandringens betydelse för skolresultaten. Aktuella analyser.

Elevenkät ”Varierande arbetssätt som gör att man blir motiverad” ”Vi har utvärderingar i slutet av varje arbetsområde där vi får vara med och tycka till hur man ska arbeta med nästa arbetsområde” ”Lärarna hjälper en framåt och man blir ’pushad’ vilket gör att man vill lära sig mer”. Röster från eleverna i Nybro

Nyanlända elever  asylsökande barn, 0-17 år, Skillnad mellan kommuner och skolor -Skillnad i ålder  Nyanlända en heterogen grupp Karta: Hur asylsökande i flyktingmottagandet är fördelade över landet 2015

Nyanlända elever – SKL tycker  Jämnare fördelning mellan kommuner och skolor  Full ersättning och smidigare system  Fjärrundervisning  Flexibla lösningar för skolgång  Kompetensutveckling på distans  Snabbspår för lärare och förskollärare

Öppna jämförelser - Grundskola  Rapport och tabellbilagor med resultat för samtliga kommuner hittar du på  Nästa Öppna jämförelser för grundskolan kommer preliminärt i november/december 2016.