Category & Segment Environment Kategori: Enkel och bekväm mat (färdigmat och tillbehör) Segment: Enkel och bekväm mat i butik, allt från smaksättning till.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, I en liten stad vid namn Laholm
Advertisements

Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Här kommer några bilder från platsen där mysteriet hände en gång…
”Jag är vinden som blåser”
“Tänk över det här...” Klicka med musen för att se bildspelet...
Släng inte mat! Ta hand om den!
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
Världsreligioner – Ni ska känna till:
Barnanpassad utredning
”En barnstol är en utav stolarna runt bordet, ingen tron.”
Gimme5 historia Projektet startar 2010 Val av övningar HT 10
Vår tids paradox Klicka för nästa sida .
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
Vision 2025 Foto: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är passion,
Det svenska kulturarvet
Världens äldsta religion
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
STUDIEMILJÖ Nu har du kommit till modul 2. Den handlar om din studiemiljö. Hur mycket har du egentligen tänkt på din fysiska studiemiljö? Har du funderat.
Personalenkät Måltidssituation. Vilken avdelning jobbar du på? 1.Sparven2(9%) 2.Blåklockan2(9%) 3.Vargtass2(9%) 4.Skogsstjärnan2(9%) 5.Lindorna2(9%) 6.Lyan2(9%)
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
Unga i Piteå granskar måltider
Kärnvärden.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Välkomna Föräldramöte EIF F01/ Sammanslagning av F01/02 Föräldramöte EIF F01/02 Bakgrund Förväntningar Dagsläget.
Föräldrar enkäten Här är resultatet av föräldrar enkäten om fritidshemmet Rubninen`s verksamhet. Den bygger på 38 inlämnade enkäter.
Hushållningssällskapet Norrbotten I snart 200 år har vi arbetat för att utveckla Norrbottens landsbygd och dess småföretag. Inom vårt rådgivningsbolag.
Vi gick även förbi en liten göl där vi såg ganska mycket mygglarver simma i vattnet. Barnen ville inte bara titta på mygglarverna, de ville även undersöka.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Så firade vi födelsedagar förr.
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
BioBind Sparkle Media levererar vidare. Kunderna älskar det Recensionerna talar för sig själva. Kunderna är nöjda med BioBind av en enda anledning: det.
Anställningsintervjun
Johanna Olausson, Norrängsskolan, Huskvarna –
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare på dagverksamhet.
Pedagogisk planering Brönjaskolan
En undersökning om hälsa och livsvillkor Norrland 2010.
MAT – OCH MATKULTUR I ASiEN Hkk, Vt-12 E. Segerdorf
Vid första tanke…. Kan man tro att Sveriges topp 1 är köttbullar & potatis med lingon. Men när du tänker efter riktigt noga tror du den rätten är absolut.
Tema: Vänskap och relationer Att känna sig trygg och att trivas på förskolan är en grundläggande rättighet. Hur kan man som förälder hjälpa sitt barn.
Fysisk aktivitet, kost och hälsa
Utveckla skrivandet.
Passion för livet utvecklas och stödjs av Region Jönköpings län
LIVET Skruva upp volumen och klicka för att komma igång.
Kött, fisk och ägg I kostcirkelns 6:e grupp ingår bara animaliska livsmedel dvs. mat som produceras ifrån djur. I den här gruppen ingår förutom kött,
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
Exempel på elevsvar uppgift 1
MER ”EGENTID” – SÅ STÄRKER VI BARNENS MÖJLIGHET TILL SJÄLVBESTÄMMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk förening – Bambi Korttidshem, Matilda.
Resultat : Under baslinjemätningen blev det extra tydligt för oss att det är många av våra gäster som inte äter den lagade maten (de gula stolparna). Det.
Den viktiga måltids- ordningen. Vad är regelbunden måltidsordning? Att vi äter på relativt fasta tider Att det inte går för lång tid mellan måltiderna.
Personas Att använda vid PCP – personcentrerad processkartläggning.
Advertising brief. Advertising Brief Felix Finaste Ostpaj Västerbotten Vad är kärnan i märkets positionering? Felix står för trygghet, pålitlighet och.
Advertising brief Cecilia Persson Advertising Brief Felix Filodegspaj Vad är kärnan i märkets positionering? Felix står för trygghet, pålitlighet.
Låna pengar direkt? Pengar fattas för det mesta kan man tycka. Åtminstone fattas de just då de behövs som mest. Hur många gånger har du fått försaka något,
Personlig försäljning Kap. 2
Ju mer vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans, ju mer vi är tillsammans ju gladare vi blir. För mina vänner är dina vänner och dina vänner är mina.
George Carlin 102 år. (Absolut klar.)
Marknadsundersökning - LIVE
Succé för Gislehälsans café för äldre
Minska matavfall i skolorna
Föräldraenkät 2017 Förskola
Mitt matkapital Georg Gyllenfjell.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Sfi-kören Repertoar hösten 2017.
Skövde! välkommen till.
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Lektion 3 Frukost Paula Frösell, leg dietist och Brand manager Mat & Måltider och hälsa.
LIVET Skruva upp volumen och klicka för att komma igång.
Sammanställning enkät matdistribution 2018
Presentationens avskrift:

Category & Segment Environment Kategori: Enkel och bekväm mat (färdigmat och tillbehör) Segment: Enkel och bekväm mat i butik, allt från smaksättning till en komplett måltid i vardagen. Kategori: Tomatsmaksättare. Segment: Ketchup Kategori: Tomatsmaksättare. Segment: Ketchup Kategori: Tomatsmaksättare Segment: Chilisås Kategori: Tomatsmaksättare i mat Segment: Tomatpuré Kategori: Smaksättare till mat. Segment: Inlagda grönsaker och relisher Target group Primär målgrupp (Kommunikationsmålgru pp) ”Moderna mångsysslare” bor med sina barn i en mellanstor stad och lever ett aktivt liv. De tycker att vardagen är rolig och händelserik men stressig. De vill balansera livets olika delar och få vardagen att gå ihop på ett positivt sätt, utan att göra avkall på god mat och familje gemenskapen (runt bordet). Därför söker de bra alternativ som förenklar matlagningen i vardagen. Sekundär målgrupp (Köpmålgrupp) Alla som vill göra det enkelt att laga mat och som värdesätter god smak och kvalitet. Primär målgrupp (Kommunikationsmålgru pp) ”Moderna mångsysslare” Familjer år med barn, och unga vuxna. Primär målgrupp (Kommunikationsmålgru pp) ”Moderna mångsysslare” Familjer år med barn, och unga vuxna. BBQ Ketchup smakerna är dock mindre lämpade för yngre barn pga. styrka och hetta. Primär målgrupp (Kommunikationsmålgr upp) ”Moderna mångsysslare” Män och kvinnor som önskar en mer vuxen tomatsmak än ketchupsmaken. Primär målgrupp (Kommunikationsmålgru pp) ”Moderna mångsysslare” Primär målgrupp (Kommunikationsmålgr upp) ”Moderna mångsysslare” Brand stampFelixKetchupÖvriga tomatsm.Grönsaker Felix Brandstamp /CIS ChilisåsBBQ Ketchup

Key insight Ibland lägger jag mycket tid på matlagning för att andra gånger vilja ha något snabbt och enkelt. I vardagen vill jag oftast lägga mindre tid på matlagning för att få mer tid till att äta tillsammans och en mysig stund med familjen.J ag vill ha variation och snabb och enkel mat som ser goda ut, smakar gott och uppskattas av alla (familjen). Jag vill känna mig trygg med att maten jag äter är gjord på bra råvaror. Ketchup är ett måste för en rad olika rätter. Den gör att min mat smakar riktigt gott och inte blir torr. Barnen tycker också att det är mycket gott och dessutom roligt att spruta på. När barnen får ketchup till maten vet jag att de äter sin mat och det blir lugnt kring bordet. Svenskar älskar att grilla och det finns en rad tomatbaserade såser till grill. Det saknas dock en BBQ sås som hämtar sin kraft i tomatketchupens breda och omtyckta smak. Tomatsmaken ger många rätter ett lyft. Chilisåsens kombination av tomatsmak och speciella kryddning gör att maten smakar riktigt gott. Tomatpurén ger mina maträtter den goda tomatsmaksättningen. Jag tycker att grönsaks smaksättare på ett enkelt sätt gör att maten smakar riktigt gott. Dessutom kan maten se bättre ut och göra den aptitligare. Ger en bra smakbrytning till helheten. Brand benefit Funktionell: God och trygg mat alla tycker om, med bra råvaror som ger mig och min familj variation och inspiration på ett enkelt sätt var dag. Emotionell: Ett säkert kort som gör det enkelt för mig och min familj att njuta av god lagad mat, livet och vardagen. Familjen samlas till en familjestund kring bordet, vilket får oss att känna oss nöjda och glada med dagen. Funktionell: Mycket tomatsmak, hög kvalitet Helt naturlig Svensk smak /kryddning Trygghet Variation Emotionell: Jag känner mig nöjd när jag äter Felix ketchup, eftersom den får min mat att smaka precis som jag vill. Det blir alltid glädje när Felix ketchup kommer på bordet. Det är ett säkert kort, som gör att jag känner mig som en bra förälder. Barnen äter upp och det blir lugn och ro kring middagsbordet. Funktionellt: BBQ Ketchup - ett sortiment BBQ sås med Felix goda tomatketchupsmak i botten kombinerat med spännande smaksättningar från platser långt borta. Passar till allt på grillen (nötkött, fläskkött, kyckling, korv som hamburgare.) Emotionellt: Eftersom jag vet att Felix tomatketchup är Sveriges godaste ketchup känns det också tryggt att prova nya Felix BBQ Ketchup till grilllen. Funktionell: Mycket tomatsmak, hög kvalitet Helt naturlig Svensk smak /kryddning Trygghet Variation Emotionell: Felix Chilisås är ett gott och säkert val. Funktionell: : Mycket tomatsmak, hög kvalitet Helt naturlig Svensk smak /kryddning Trygghet Variation Emotionell: Felix Tomatpuré är ett gott och säkert val. Funktionell: Goda krispiga inläggningar Svensk smak /kryddning Trygghet Variation Emotionell: Felix grönsaker är ett gott och säkert val. Brand stampFelix KetchupÖvriga tomatsm. Grönsaker Felix Brandstamp /CIS ChilisåsBBQ Ketchup

Reason to believe Felix har en lång erfarenhet av att laga mat till svenska folket, har ett brett sortiment av många svenska favoriter och är ett av Sveriges mest kända livsmedels- varumärken. Felix lägger omsorg vid val av råvaror och omtanke vid tillagning och vår mat smakar gott och ser god ut. Felix har en stark lokal förankring och lagar sin mat huvudsakligen i Sverige. Högt tomatinnehåll Solmogna tomater Inga tillsatser Tillagad i Sverige Praktiska förpackningar för alla tillfällen. Flera produktvarianter En helt ny typ av BBQ sås med Felix goda ketchupsmak i botten. Högt tomatinnehåll Solmogna tomater Inga tillsatser Tillagad i Sverige Flera produktvarianter Solmogna tomater Inga tillsatser Tillagad i Sverige Praktiska förpackningar för alla tillfällen. Flera produktvarianter Hög kvalitet på råvara Lång tradition och kunnande Inlagda i Sverige Förpackningar som passar mig Flera produktvarianter Brand Role Bidra till en bättre vardag – en vardagshjälte Felix underlättar för mig var dag. Brand Personality Felix är en god vän jag känt hela livet. Omtänksam Okonstlad och ärlig Positiv och Glad Discriminator Felix gör det enkelt för mig att äta god mat och samla familjen kring bordet var dag. Felix ketchup är glädjespridaren med den bästa tomatsmaken. Allt blir godare med Felix Tomatketchup. Nya Felix BBQ Ketchup – ett häftigt smakmöte mellan Sveriges mest älskade ketchup och BBQ kryddor från utvalda platser i världen. Perfekt till grillen. Bara Felix Chilisås får min mat att smaka precis som jag vill ha den. Bara Felix Tomatpuré får min mat att smaka precis som jag vill ha den. Bara Felixgrönsaker får min mat att smaka precis som jag vill ha den. En god kombination av kryddning och krispighet. Core idea Felix - God mat tillsammans var dag Brand stampFelix KetchupÖvriga tomatsm. GrönsakerChilisåsBBQ Ketchup