Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Swedish Welcome Christian Åberg Umeå 2014 09 12.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Swedish Welcome Christian Åberg Umeå 2014 09 12."— Presentationens avskrift:

1 Swedish Welcome Christian Åberg Umeå 2014 09 12

2

3 Swedish Welcome 6 huvudstrategier 1. Destinationsutveckling för destinationer i världsklass 2. Attrahera kapital som accelererar utvecklingen av näringen 3. Samverkan mellan privat och offentlig sektor 4. Attrahera utvalda målgrupper 5. Entreprenörskap, företagande och kompetens 6. Hållbar besöksnäring

4 Kategorier Upplevelser (aktiviteter, sevärdheter) Boende –Bed and breakfast –Pensionat –Gästgiveri –Vandrarhem –Stuga –Hus –Lägenhet –Hotell (2015)

5 Specifikation Detta är viktigt!

6 Hemliga besöket

7

8 Bokade mötet

9

10 Rapport

11 Certifikat 5- Enastående 4- Utmärkt 3- Mycket bra 2- Bra 1- Godtagbart

12 E -Certifikat

13

14

15 Swedish Welcome AB +140 medlemmar med turismverksamheter drivs som aktiebolag utan vinstintresse säte i stockholm 13 anställda varav 8 rådgivare kategoriserar, certifierar, bekräftar och rådger

16 Gästen 1.Tryggare val 2. Bättre upplevelse 3. Rent samvete

17 1.Spegelbild & råd 2.Nöjdare & fler gäster 3.Ökad lönsamhet 4.Motiverad personal 5.Investeringar 6.Fokus på hållbarhet 7.Trygghet i samarbete Företag

18 Destinationen 1. Förebilder som visar vägen 2. Certifierade produkter 3. Trygghet i marknadsföring 4. Hållbarhet på riktigt 5. Möjlighet att mäta ”Utmaningen är inte att växa utan att växa rätt”

19

20

21

22

23 Myskoxecentrum

24 Myskoxcentrum 2014

25 Fjällbyn

26 Fjällbyn 2014

27 En våg av leenden börjar spridas

28 Välkomna att följa med på resan

29 Startkostnad - 20.000 kr Serviceavgift 500 – 1500kr/mån Bindningstid 36 mån, därefter löpande Pris för företag

30 Ideella föreningen Swedish Welcome äger Swedish Welcome AB till 100% utser styrelse för Swedish Welcome AB ansvarar för att säkerställa utvecklingen av Swedish Welcome AB medlemmar –Regionala turistorganisationer

31 Specifikation vad som krävs Hemligt / Bokat besök - återkommnde Rapport Officiell certifiering Rådgivning Indirekt marknadsföring Vår tjänst

32

33 Steg till certifierad medlem Anmälan – Start idag. Besök – Hemligt & bokat Certifiering - inom 4 veckor från det bokade besöket

34

35 Verktyg 1.Löften till gäst 2.Kategorisering 3.Minimikrav 4.Bedömning 5.Rådgivning

36 Enkel start 1.Plocka de lågt hängande frukterna först. 2.Informera din gäst 3.Var stolt, tala om hur bra du är. 4.Hjälp gäster du vill ha att ta sig till dig 5.Var aktiv – proaktiv räcker ej 6.Sätt dig ner och gör en plan 7.Ta emot hjälp 8.Räkna…….. långt. 9.Besök dig själv, eller besök varandra. 10.Fira framgångar och låt alla vara med


Ladda ner ppt "Swedish Welcome Christian Åberg Umeå 2014 09 12."

Liknande presentationer


Google-annonser