Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning). SAMMANSTÄLLNING AV UNDERSÖKNINGEN 18 OBLIGATORISKA FRÅGOR SAMT 2 ÖPPNA 347 SVAR SKICKAT TILL 1343 KUNDER,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning). SAMMANSTÄLLNING AV UNDERSÖKNINGEN 18 OBLIGATORISKA FRÅGOR SAMT 2 ÖPPNA 347 SVAR SKICKAT TILL 1343 KUNDER,"— Presentationens avskrift:

1 BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)

2 SAMMANSTÄLLNING AV UNDERSÖKNINGEN 18 OBLIGATORISKA FRÅGOR SAMT 2 ÖPPNA 347 SVAR SKICKAT TILL 1343 KUNDER, EN SVARSFREKVENS PÅ 26% MÅNGA SVAR PÅ VÅRA ÖPPNA FRÅGOR!

3 1. VAR ÄR DITT FÖRETAG VERKSAMT?

4 På den här frågan kunde respondenterna välja att klicka i flera alternativ. Antalet klick var totalt 435, att jämföra med de 347 personer som besvarat frågan. Diagrammet visar procentuell andel av det totala antalet klick. 2. VAD HAR NI FÖR TYP AV KAFFEMASKIN FRÅN BEANS?

5 3. JAG ANSER ATT MIN SÄLJREPRESENTANT HAR ETT TREVLIGT OCH TILLMÖTESGÅENDE SÄTT.

6 4. JAG ANSER ATT MIN SÄLJREPRESENTANT HAR TILLRÄCKLIG KOMPETENS OCH UPPTRÄDER PROFESSIONELLT.

7 5. JAG ANSER ATT BEANS SERVICEPERSONAL LÄMNAR MASKINEN I RENT OCH FINT SKICK.

8 6. JAG ANSER ATT BEANS SERVICEPERSONAL HAR ETT TREVLIGT OCH TILLMÖTESGÅENDE SÄTT.

9 7. JAG TYCKER ATT JAG FÅR SNABBA LEVERANSER AV VAROR.

10 8. JAG ANSER ATT BEANS HAR SNABB SERVICE VID FELFALL.

11 9. JAG ANSER ATT VI PÅ VÅRT FÖRETAG ÖVERLAG ÄR NÖJDA MED SMAKEN PÅ KAFFET I VÅR KAFFEMASKIN.

12 10. JAG VET OM ATT DET INGÅR FRIA SMAKJUSTERINGAR I VÅRT SERVICEAVTAL MED BEANS.

13 11. JAG TYCKER ATT DET ÄR POSITIVT ATT BEANS KOMPENSERAR FÖR HELA SIN VERKSAMHETS KLIMATPÅVERKAN.

14 12. JAG ANSER ATT BEANS MILJÖARBETE LIGGER FÖRE DERAS KONKURRENTERS.

15 13. HAR NI ETT MILJÖMÄRKT ELAVTAL PÅ ERT FÖRETAG?

16 14. DET ÄR VIKTIGT FÖR MIG MED EN LEVERANTÖR SOM HAR ETT ANSVARSFULLT MILJÖARBETE.

17 15. Hur kan Beans hjälpa er med ert miljöarbete? Fortsätta arbeta miljömedvetet och också berätta detta för era kunder. Beans åker ut till oss ca 2-3 gånger per månad pg strulig maskin, Beans hittar alltid ett fel när ni kommer hit. Inget utbyte av maskin är på tal, utan ni väljer att hela tiden åka hit vilket blir en miljöbov i längden + mer kostsamt. Fortsätta leverera miljövänligt kaffe. Det vore intressant att veta vilka olika miljöcertifierade kaffesorter det finns på marknaden idag. Jag vet för lite om ursprunget av kaffe och odlingshållanden och fraktsätt. Det är ju många olika faktorer man ska ta ställning till. Ibland får man väl helt enkelt lita på märkningen, men det vore ändå bra att veta mer bakom varje typ av miljömärkning. Genom att själva vara miljö medvetna i sina inköp o leverenser Fortsätta med det ni gör för det är ni bra på. Bra miljö tänk. Hjälp oss mer med vårt kaffe, miljöarbetet sköter vi själva. Men krav och ekologiskt kaffe är jag intresserad av. Det kan ni tyvärr inte. Det blir dock mer och mer miljötänkt vartefter de gamla avtalen tar slut och nya tecknas. Fortsätt informera, kan ge avtryck i vardagen på andra områden! Fortsätta kontrollera att allt kaffe t.ex. är rättvisemärkt. Inget barnarbete. Klimatanpassat. Tack men vi fixar det själv. Fler krav och rättvisemärkta produkter genom hela sortimentet. Energisnåla produkter. Genom att utöka sortimenete med miljömärkta och fairtradecertifierade produkter, särskilt vad gäller teer. (Kung Markatta och Friggs) Att Beans alltid informerar om sortiment som ev. förändras vid miljö och certifiering av produkten och att man har ett bra samarbete. Tänka på hur saker förpackas att undvika onödigt emballage.

18 16. JAG ANSER ATT BEANS HÅLLER VAD MAN LOVAR.

19 17. JAG TYCKER ATT BEANS TJÄNSTER ÄR PRISVÄRDA.

20 18. JAG KÄNNER MIG TREVLIGT BEMÖTT I MINA KONTAKTER MED BEANS. ”98% TYCKER PÅSTÅENDET STÄMMER MYCKET ELLER GANSKA BRA!”

21 19. JAG KAN TÄNKA MIG ATT REKOMMENDERA BEANS TILL ANDRA. ”93% KAN TÄNKA SIG ATT REKOMMENDERA OSS TILL ANDRA!”

22 20. Ge oss dina två bästa förslag för att vi ska bli ännu bättre som leverantör till ert företag Servicebok/logg på nätet ur kvalitetssynpunkt. Sälja in erat sortiment ytterligare. T.ex så fick jag ett samtal från er ang fruktleverans och mjölkleverans till maskinen. Vi sa upp våran andra fruktleverantör och valde er direkt. Hade gjort detta långt innan om jag vetat att ni kunde leverera detta. Fortsätt på samma sätt som ni gör nu! Ni är lyhörda och duktiga problemlösare. Erbjud gratis smakprover på nya/andra kaffesorter/te etc. När servicetekniker är här - meddela på förhand att de kommer så att någon ansvarig på kontoret kan samla ihop synpunkter på kaffemaskinen Vi är lite bortskämda av vår förra leverantör som kollade igenom lagret och fyllde på vad som fattades då servicepersonal var ute på sitt månadsbesök. Korta era leveranstider på beställda varor, borde gå i stockholm city. Jag är nöjd precis som ni är :-) svårt när ni redan är så bra :) kanske att man får en påminnelse om att beställa kaffe typ en gång i månaden, lätt att glömma bort innan det är helt slut :) då blir det ju så akut Bjuda in till provsmakningar av kaffe i er egen regi. Kanske ha en kaffeskola? Kanske jobba för att man inte ska äta så mycket kakor utan ha fler ´´nyttiga´´ tillbehör (nötter, energibars, torkad frukt...). Erbjuda fler tesorter

23 Tack för fortsatt visat förtroende!


Ladda ner ppt "BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning). SAMMANSTÄLLNING AV UNDERSÖKNINGEN 18 OBLIGATORISKA FRÅGOR SAMT 2 ÖPPNA 347 SVAR SKICKAT TILL 1343 KUNDER,"

Liknande presentationer


Google-annonser