Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Manual: Att skapa en ny händelse (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Manual: Att skapa en ny händelse (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)"— Presentationens avskrift:

1 Manual: Att skapa en ny händelse (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)

2 Logga först in på RedNet och gå till din avdelnings hemsida Till vänster ser du rubriken ”Huvudanvändare.” Under den hittar du ”Skapa en ny händelse.” Klicka där.

3 Du kan använda förhandsifyllda formulär för att skapa en kurs eller ett evenemang. Du hittar formulären genom att klicka på ”Evenemangsbotten”. Du kan välja språk för händelsen. Alternativen är språkneutral, finska, svenska och engelska. Du kan skriva din rubrik under ”Titel” Du kan också välja en färdig rubrik, klicka på ”Använd en fördefinierad titel” för att välja. Under punkten ”Startdatum och slutdatum” kan du ange när evenemanget börjar och när det och slutar. Du kan också välja att dölja klockan.

4 Du kan lägga till bilder under ”Huvudbilder”. Du kan länka till you tube-klipp om du vill. Sammanfatta det viktigaste om evenemanget under ”Ingress”. Under ”Pris” anger du priset om evenemanget kostar. Under ”Arrangör” skriver du namnet på den/de som ordnar evenemanget. Om du inte vill använda dig av det inbyggda anmälningsverktyget använder du fältet ”Info om anmälningarna” för information om hur man anmäler sig. Vid behov kan du numrera kursen under ”Kursnummer”.

5 Under ”Innehåll” beskrivs kursen innehåll. Det är möjligt att lägga till bilder och länkar Du kan lägga till information om evenemanget Om du vill att ditt evenemang publiceras på Röda Korsets hemsida kryssa då för ”Ja”. Om du vill kryssa för ”Ja” se då till att du fyllt i all annan information först, allra sist kryssar du för ” Ja”.

6 Skriv rubriken under ”Faktaboxens rubrik”. Du kan också lägga till bilder. Du kan skriva en kort sammanfattning under ”Faktaboxens innehåll”

7 Skriv din rubrik under ”Sidoartikelns rubrik”. Du kan också lägga till bilder. Under ”Sidoartikelns innehåll” kan du skriva en längre och utförligare text.

8 Vid behov fyller du här i namnet på de frivilliga och en beskrivning efter evenemanget.

9 Under ”Välj ämne eller kategori” kan du välja det mest lämpliga alternativet från listan. Samma sak vid ”Typ av händelse”. Välj ett alternativ som passar evenemanget Om du vill att händelsen publiceras på Toimintasuomi så kryssar du i ”Publicera på Toimintasuomi.” Under ”Välj en kampanj” kan du välja en kampanj som händelsen hänger i hop med.

10 Under ”Namnet på platsen” kan du skriva var händelsen äger rum. Du kan ange platsen mera noggrant genom att skriva in gatuadress, postnummer och ort för händelsen. Tryck på till slut ”Spara”.

11 Du kan se dina egna evenemang under ”Händelser” i vänstra balken på din avdelnings hemsida.

12 Händelserna syns också på avdelningens hemsida. Du kan se alla dina händelser genom att klicka på ”Visa alla händelser”.

13 Om du behöver hjälp, vänd dig i första hand till ditt distrikt. Du kan också skicka din fråga skriftligt till Tack.


Ladda ner ppt "Manual: Att skapa en ny händelse (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)"

Liknande presentationer


Google-annonser