Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Frukostmöte 2/2-2017, Näringslivsforum Skövde

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Frukostmöte 2/2-2017, Näringslivsforum Skövde"— Presentationens avskrift:

1 Frukostmöte 2/2-2017, Näringslivsforum Skövde
Jesper Månsson

2 Vad gör Dialect? Dom flesta känner till oss som en oberoende leverantör av växlar och mobiler. Och det är vi än idag, även om lådan på väggen i dom flesta fall hamnar i molnet istället.

3 Vad gör Dialect i Skövde mer?
Vi driver våra lokala molnservrar och molnskrivbord. Är Guldpartner till MS på Office365. Bygger kopplingar mellan system. Infotavlor & Konferensutrustning. Vi anser att en personlig och bra support är nycken till att IT skall vara ett fungerande verktyg.

4 IT är idag affärskritiskt.
Våra lokala moln möter dom nya kraven. Vi hjälper våra kunder med smarta lösningar och tar ett driftansvar där vi ser till att IT blir ett optimerat verktyg som helt enkelt fungerar. Vår första molnserver startade vi i slutet av 2011. Den har växt och uppgraderats fortlöpande. Idag huserar den drygt 1400st molnskrivbord och en bit över 150st av våra kunders servrar.

5 Bra support spar tid & frustration!
Vi jobbar med supportavtal mot vår kunder, som får tillgång till vår lokala supportavdelning i Skövde. Kunderna får en fast kostnad per användare och månad, oavsett hur mycket support man behöver. Supporten är mycket uppskattad, öppen och bemannad Supporten i Skövde är välrenommerad inom Dialect-kedjan och flera kundcenter i landet erbjuder därför idag sina kunder våra supportavtal. Ett av vårt äldsta supportavtal skrev vi på 3år 1998 med Carlsteins trafik. Idag har dom 3 kontor och jobbar på molnskrivbord mot en server i vårt moln. Supportavtalet lever vidare och gick nyligen i 1års förlängning, för 15e gången! Drift & Kvartalsmöte 1/2-17: "Supporten är guld värd, det sparar så mycket tid." /Marie på Skinnwille

6 Så här jobbar vi Analys och rådgivning Design av lösning Leverans
Med personlig kontakt och omtanke lär vi känna dig och din verksamhet. Design av lösning Utmaningen i att göra dig nöjd ligger i att få många små detaljer att hänga ihop i en helhet. Leverans Vi ser till att du hela tiden vet hur nästa steg ser ut och vad du bör tänka på som kund. Uppstart Vi säkerställer att användarna snart kommer igång och vet hur man gör. Uppföljning Vi följer upp och ser till att du är nöjd med din leverans.


Ladda ner ppt "Frukostmöte 2/2-2017, Näringslivsforum Skövde"

Liknande presentationer


Google-annonser