Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Uno. Telefonistinstruktion.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Uno. Telefonistinstruktion."— Presentationens avskrift:

1 Uno. Telefonistinstruktion.

2 Uno. En överblick. Hänvisning Samtal direkt på anknytning Samtal på svarsgrupp Röstbrevlåda Svarsgrupp fördelar samtal mellan lediga/tillgängliga personer Direktsamtal tar hänsyn till din status/hänvisning

3 Uno hänvisning. Hantera egna anknytningen.
1. Klicka på Aktivitetsorsak Välj en orsak 2. Klicka på Aktivitetsorsak Ställ in aktivitetens sluttid Ange notering Intern information. Ex. Är på resande fot Nås på sms

4 Uno hänvisning. Via Outlook (tilläggstjänst).
Börja ”Ämne” med någon av koderna till vänster, ex möte: Din anknytning stängs sedan utifrån mötet. Möte m: möte: meeting: Lunch l: lunch: Upptagen u: b: busy: Gått för dagen ooo: o: gfd: Tjänsteresa bt: tj: Strax tillbaka stb: Sjuk s: sick: sjuk: Semester vacation: semester: sem: Vård av barn vab:

5 Uno röstbrevlåda. Spela in personlig hälsningsfras
Ring 555 och tryck 5.

6 Uno röstbrevlåda. Mailavisering.
Ljudfil bifogad Vem och när visas Länk för att se din röstbrevlåda visuellt

7 Uno. Logga in/ur svarsgrupp.
Växelgrupp: Blå = Inloggad Grå = Urloggad Ex. Leverans [0 1/2] Första 0 = Kö Andra = hur många lediga av hur många inloggade

8 Uno. Inkommande samtal. Inringande Hur in ringt Ex. Omstyrt från Växel
Kontaktlistan på kollegor underlättar Se om kollega är tillgänglig eller upptagen Hur in ringt Ex. Omstyrt från Växel Svara eller neka Finns även via snabbknappar

9 Uno koppla samtal. Bevakad flytt
1. 1. Sök efter kollega Via knapptryck, Ctrl F 2. Väntkoppla samtal Påbörja koppling, ex. + 3. Koppla på upptagen anknytning Klicka på Direktkoppling, ex. * 3. 2. 4. Koppla på ledig anknytning Klicka på Direktkoppling, ex. * 4.

10 Uno. Avisera samtal. 1. Med två klick kan samtal aviseras: 1. För att avisera via mail 2. Avisering via SMS och/eller E-post Ring till Röstbrevlåda eller klicka på länken Länken visar grafiskt alla meddelanden Klicka på det du vill lyssna på eller radera 2. För att avisera via mail Mailet respektive sms blir ifyllt med information om samtalet, såsom, inringande nummer och tid.

11 Uno ringa samtal. Skriv telefonnummer eller namn följt av
Enter eller grön lur

12 Uno hänvisning. Hänvisa kollegor.
1. Klicka på Hänvisnings- orsak 2. Klicka på Ställ in aktivitetens sluttid

13 Uno konferens. Boka telefonkonferens (tilläggstjänst).
Från Uno Mjuk Klicka på Verktyg i menyn Sedan Boka konferens Lägg till möte Från Uno Mobil Logga in på ”Min sida” Klicka sedan på Konferenser

14 Uno snabbknappar. Anpassa personligt.
1. 1. Klicka på Verktyg sedan Inställningar 2. Klicka på Övrigt 2. 4. 3. Klicka på Snabbknappar…. 3. 4. Klicka på funktion som önskas ändras 5. 5. Klicka på den knapp ni vill ska gälla sedan OK

15 Uno support. Supporthjälp via hemsidan.
Videoinstruktioner Bildspelsinstruktioner PDF-instruktioner för nedladdning Supporthjälp genom videoinstruktioner Dessa hittas under under Video & instruktioner

16 Uno support. Kontakta vår support.
Hanterar ärenden gällande mjukvara och den virtuella växeln. Prata eller maila direkt med tekniker Support, konfigurering och förändringar vardagar 8 – 17 Felanmälan dygnet runt, året om. Tel Mail.


Ladda ner ppt "Uno. Telefonistinstruktion."

Liknande presentationer


Google-annonser